części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 3.3TDI ] Alternator - jak wymienić samodzielnie...

Yans
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2010, 10:00
Lokalizacja: Gdynia

[D2 01 3.3TDI ] Alternator - jak wymienić samodzielnie...

Post autor: Yans » 27 lut 2011, 12:28

[... i czy warto???]

Witajcie,

Wszystkie znaki wskazują, że szlag go trafił - w końcu nie ładuje akumulatora i koniec.
Zastanawiam się czy go nie wymienić samodzielnie. Kupić wyregenrowany lub z allegro na gwarancji.

Zrobiłem kikla rzeczy przy swoim aucie ze skutkiem pozytywnym - chciałem i to. Jak się za to zabrać?

Pozdrawiam, Y




Yans poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 21:14 przez Yans, łącznie zmieniany 3 razy.

casanovak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 139
Rejestracja: 21 wrz 2010, 00:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casanovak » 28 lut 2011, 15:06

Kolego moze nie trzeba wymieniac Alternatora tylko szczotki...Cena od 50 do 150zl. Według mnie regeneracja wyjdzie ci taniej niz kupno zregenerowanego. Najczesciej sa to szczotki.
Przesyłam Ci zdjecie z etki elementow połaczeniowych
i zdjecie samego alternatora w czesciach (do wymiany prawdopodobnie regulator napiecia (szczotki))
Wystarczy zdjac pasek wieloklinowy odkrecic alternator (dwie sruby) odkrecic osłone z tylu i wymienic regulator. Najlepiej udaj sie z calym alternatorem do jakiejs firmy eletrycznej lub elektronicznej (u mnie bosch service) sprawdza ci dokladnie jaki typ regulatora i jak bedziesz chcial to wymienia ci na miejscu i sprawdza napiecie. bedziesz juz wiedzial wszystko i mial pewnosc ze masz nowe czesci. A jak kupisz z alledrogo to nigdy nie wiadomo co tam wlozyli. W zaleznsci od marki alternatora sa rózne typy regulatorow wiec jesli na wlasna reke chcesz to kupic to podaj mi jaka masz marke alternatora a ja podam ci nr ASO i po tym kupisz orginal albo zamiennik.

Obrazek

Obrazek

Powodzenia
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8

murano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2012, 18:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: murano » 08 lut 2014, 14:13

Witam, mam ten sam problem tylko z 2,5 TDI. Czy tam operacja jest podobna, czy trzeba rozbierać cały przód auta? Sam nie będę tego robił gdyż nie mam po temu warunków, ale chcę wiedzieć żeby mechanik mi kitu nie sprzedał że trzeba było ściągać cały przód i dlatego robocizna kosztowała 600 PLN. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 08 lut 2014, 15:21

murano, Najlepiej zdemontować przód , zrobić alternator , wymienić rolki i pasek wielorowkowy i sprawdzić napinacz (ewent. wymienić) .

murano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2012, 18:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: murano » 08 lut 2014, 18:38

Dzięki za sugestie Jacku, ale czy można wymontować alternator bez ściągania przodu? Bo gdybym się decydowal na ściągnięcie to przy okazji wymieniłbym rozrząd, ale wtedy musiałbym zaprowadzić samochód do innego mechanika bo temu nie ufam.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 08 lut 2014, 18:47

murano pisze:Witam, mam ten sam problem tylko z 2,5 TDI. Czy tam operacja jest podobna, czy trzeba rozbierać cały przód auta? Sam nie będę tego robił gdyż nie mam po temu warunków, ale chcę wiedzieć żeby mechanik mi kitu nie sprzedał że trzeba było ściągać cały przód i dlatego robocizna kosztowała 600 PLN. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
W benzynie 2.8 da radę wyciągnąć alternator bez demontażu przodu, może i 2,5 TDI też wyjdzie.

Awatar użytkownika
sokolasty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 176
Rejestracja: 26 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sokolasty » 08 lut 2014, 18:55

ja robiłem to sam co prawda 4.2 zdemontowałem przód, wyciagnąłem alternator, zawiozłem do regeneracji, po 3 godzinach był do odbioru koszt 150pln złożyłem przód i wszystko działa pięknie a jaka satysfakcja :D w sumie cała operacja trwała około 6-7 godzin pierwszy raz rozbierałem przód

murano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2012, 18:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: murano » 08 lut 2014, 19:38

W benzynie to wiem bo tez miałem 2.8 i nawet rozrząd można wymienić, ale co do 2.5 tego nie jestem pewien

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 08 lut 2014, 22:44

W 4,2 2,5tdi i w 3,3tdi da rade wymienic alternator bez demontazu przodu. Wszystko trzeba robic od spodu.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

murano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2012, 18:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: murano » 08 lut 2014, 23:09

Dzięki serdeczne, teraz wiem na czym stoję

mariosrs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 lut 2014, 16:26
Lokalizacja: Wro

Post autor: mariosrs » 01 kwie 2015, 15:38

szeryfisch pisze:W 4,2 2,5tdi i w 3,3tdi da rade wymienic alternator bez demontazu przodu. Wszystko trzeba robic od spodu.
Bez sciagniecia paska nie da rady wymienic regulator napiecia ?

JanekS13
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 537
Rejestracja: 22 wrz 2013, 16:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: JanekS13 » 29 kwie 2015, 08:59

Pytanie czy 4.2 benzyna trzeba zdejmować ryj czy mozna się dostać do alternatora od dołu ?

Gość

Post autor: Gość » 29 kwie 2015, 10:00

Spokojnie od dołu i góry.

ernesto

Post autor: ernesto » 29 kwie 2015, 14:08

JanekS13 pisze:Pytanie czy 4.2 benzyna trzeba zdejmować ryj czy mozna się dostać do alternatora od dołu ?
Janek zdejmujesz osłone i jazda. Pierw zrzuć pasek. Odepchnij napinacz długim śrubokrentem. Na dole masz 13 a na górze dwie 16. Lub jedną przełotową. Jak masz jedną przełotową to będzie ciężko.
Zdemontuj filtr powietrza. Obudowę odsuń ją na bok.
PIerw poluzuj śruby.
Pierwszą wykreć dolną potem przednią i na końcu ktoś niech odkręci Ci tylną górną a ty łap alternator.

Zanim zaczniesz odkręcać to pozbaw auto prądu. Odkręć jedną kleme.

Zakładasz w odwrótnej kolejność.
Pasek w dwie osoby. Najpierw załóż na wszystkie koła prucz rolki prowadzącej.
Jedna osoba napiera śrubokrentem na napinacz a druga nasówa pasek na rolke.

Po 10 razach robie to już z zamkniętymi oczami.

JanekS13
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 537
Rejestracja: 22 wrz 2013, 16:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: JanekS13 » 03 maja 2015, 13:35

Bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje. Pacjent dostał nowe łożyska, regulator i szczotki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl