![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB ] Drgania kierownicy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 cze 2010, 12:56
- Lokalizacja: Holandia
[D2 95 4.2PB ] Drgania kierownicy
Witam.
Po wymianie przedniego zawieszenia ( po 4 wahacze + stabilizator + gałka drążka na stronę) pojechałem na ustawianie zbieżności. Mechanicy powiedzieli że prawy drążek kierowniczy jest krzywy i prawe koło prawdopodobnie było uderzone ponieważ różni się o chyba 1 stopień pochył koła (nie pamiętam dokładnie) i że ustawili zbieżność ale kierownica jest skrzywiona (z dobre 10 stopni mam skręconą w prawą stronę kierownicę jak jadę prosto) i oni nie potrafią tego zrobić z powodu tego drążka i czegoś jeszcze krzywego (mówili że może piasta). Dodatkowo jak jadę po dziurach, nierównościach wszystko czuję na kierownicy (samochód nie ściąga na boki). Jak jadę na kostce i nie trzymam kierownicy widać jak cała lata drży itp.
Czy wymiana drążka wystarczy do ustawienia prawidłowo zbieżności i kierownicy czy faktycznie mam coś jeszcze krzywego np. piastę ?
Dlaczego drży kierownica ? Stabilizatory są nowe.
Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc.
WhiteDevil poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
Po wymianie przedniego zawieszenia ( po 4 wahacze + stabilizator + gałka drążka na stronę) pojechałem na ustawianie zbieżności. Mechanicy powiedzieli że prawy drążek kierowniczy jest krzywy i prawe koło prawdopodobnie było uderzone ponieważ różni się o chyba 1 stopień pochył koła (nie pamiętam dokładnie) i że ustawili zbieżność ale kierownica jest skrzywiona (z dobre 10 stopni mam skręconą w prawą stronę kierownicę jak jadę prosto) i oni nie potrafią tego zrobić z powodu tego drążka i czegoś jeszcze krzywego (mówili że może piasta). Dodatkowo jak jadę po dziurach, nierównościach wszystko czuję na kierownicy (samochód nie ściąga na boki). Jak jadę na kostce i nie trzymam kierownicy widać jak cała lata drży itp.
Czy wymiana drążka wystarczy do ustawienia prawidłowo zbieżności i kierownicy czy faktycznie mam coś jeszcze krzywego np. piastę ?
Dlaczego drży kierownica ? Stabilizatory są nowe.
Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc.
WhiteDevil poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 21:13 przez WhiteDevil, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Po pierwsze primo jak cos jest krzywe, ma luzy itp to zaden mechanik sie nie bierze za ustawianie zbieznosci czy geometrii bo to bez sensu - no chyba ze dla kasy.
Po drugie primo kierownice napewno mozna ustawic prawidlowo nawet przy wybitym zawieszeniu i krzywych drazkach.
Po trzecie primo skoro spaprali ustawienie kierownicy to mam watpliwosci czy zbieznosc jest ustawiona prawidlowo, a to moze sie przenosic na zachowanie kierownicy.
Po czwarte primo kazde auto, a w twoim przypadku juz 16 letnie bedzie mialo rozjechana geometrie przedniego prawego kola (kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bedzie zawsze inny niz z lewej strony) , a to z racji wskakiwania najpierw prawym kolem na kraweznik.
Cy wymiana drazka wystarczy? Niewiadomo, musi obejrzec to ktos kumaty.
Czy masz cos krzywego? Niewiadomo, musi obejrzec ktos kumaty.
Kierownica moze drzec z powodu zlego ustawienia zbieznosci, z powodu braku amortyzatora ukladu kierowniczego, z powodu wysokiego cisnienia w oponach itp
Po drugie primo kierownice napewno mozna ustawic prawidlowo nawet przy wybitym zawieszeniu i krzywych drazkach.
Po trzecie primo skoro spaprali ustawienie kierownicy to mam watpliwosci czy zbieznosc jest ustawiona prawidlowo, a to moze sie przenosic na zachowanie kierownicy.
Po czwarte primo kazde auto, a w twoim przypadku juz 16 letnie bedzie mialo rozjechana geometrie przedniego prawego kola (kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bedzie zawsze inny niz z lewej strony) , a to z racji wskakiwania najpierw prawym kolem na kraweznik.
Cy wymiana drazka wystarczy? Niewiadomo, musi obejrzec to ktos kumaty.
Czy masz cos krzywego? Niewiadomo, musi obejrzec ktos kumaty.
Kierownica moze drzec z powodu zlego ustawienia zbieznosci, z powodu braku amortyzatora ukladu kierowniczego, z powodu wysokiego cisnienia w oponach itp
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Niestety kolego odpowiedz na Twoje pytanie nie jest taka prosta. Przyczyn może być bardzo wiele. Pewnie czytałeś ilu z nas walczyło z np. właśnie drganiami kierownicy wymieniając "pół" samochodu na nowe żeby dojść do przyczyny problemu. Na pewno zacznij od wymiany tych elementów , o których mówi mechanik , ze nie są ok, jak to nie pomoże to działaj dalej i dopiero wtedy będziemy móżdżyć co to może być.
Rozumiem, że przed wymianą zawieszenia kierownica była prosto, a buda nie drżała? Czy remont zawieszenia spowodowany był już tymi objawami?
Rozumiem, że przed wymianą zawieszenia kierownica była prosto, a buda nie drżała? Czy remont zawieszenia spowodowany był już tymi objawami?
Przestawienie kierownicy może świadczyć o tym, że jedna z końcówek układ kierowniczego została wkręcona więcej od drugiej. Owszem zbieżność na kołach będzie ustawiona ale kierownica będzie wyć w jedną ze stron i samochód będzie miał mniejszy skręt w jedną ze stron. Co do kąta pochylenia koła to tak jak kolega napisał, że po tylu latach eksploatacji i X kilometrach przejechanych ma prawo się zmienić.
Nie którzy z mechaników mają swoje myki na stawienie tego kąta ale nie we wszystkich samochodach się uda. Jeśli chodzi o ustawienie kierownicy to da radę to ustawić poprzez przestawienie jej na wieloklinie.
Nie którzy z mechaników mają swoje myki na stawienie tego kąta ale nie we wszystkich samochodach się uda. Jeśli chodzi o ustawienie kierownicy to da radę to ustawić poprzez przestawienie jej na wieloklinie.
Dążenie do doskonałości.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Tak właśnie jak napisałeś. Tylko że jemu to zrobili na końcówkach i teraz na pewno ma skręt mniejszy w jedną ze stron. A taśma ma pewną tolerancję. Nie wiem czy aż te 10 stopni jak podaje autor.szeryfisch pisze:nie wolno przestawiac kiermany na wieloklinie bo:
zmienia sie ilosc obrotow kierownicy do skretu w jedna strone w stosunku do drugiej
w zwiazku z powyzszym mozesz urwac tasme pod kierownica.
Dążenie do doskonałości.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 cze 2010, 12:56
- Lokalizacja: Holandia
Dokładnie w jedną stronę mam teraz mniejszy skręt.
Wydaje mi się również że jak wjeżdżam w głębszą dziurę przy wyjeżdżaniu z niej auto tak jakby wyjeżdża w lewo ale zaraz szybko przeskakuje w prawo aby jechać prawidłowym torem (nie wiem jak to dokładnie opisać
).
Przed wymianą zawieszenia wszystko było ok teraz jest źle
trochę żałuję tego remontu, mogłem wymienić tylko wahacz który był do wymiany a nie od razu całe zawieszenie. Jak jadę na kostce brukowej to jest masakra z kierownicą cała drży i lata
co jeszcze odpowiada za drżenie kierownicy jaki element układu kierowniczego ?
Zakupiłem już drążki kierownicze, także czeka mnie wymiana a po niej kolejne ustawienie zbieżności (teraz pojadę do innego warsztatu na ustawianie zbieżności) i zobaczę co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
Wydaje mi się również że jak wjeżdżam w głębszą dziurę przy wyjeżdżaniu z niej auto tak jakby wyjeżdża w lewo ale zaraz szybko przeskakuje w prawo aby jechać prawidłowym torem (nie wiem jak to dokładnie opisać

Przed wymianą zawieszenia wszystko było ok teraz jest źle


Zakupiłem już drążki kierownicze, także czeka mnie wymiana a po niej kolejne ustawienie zbieżności (teraz pojadę do innego warsztatu na ustawianie zbieżności) i zobaczę co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław