![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG] Wymiana oleju w tip
Wczoraj wypuściłem sie na impreze do Wrocławia więc form było już dla mnie niedostepne. Świat jest rzeczywiście mały miałem juz nieraz okazje się o tym przekonać.
Z tym Poznaniem to tak że moja praca mnie tam zawiodla, a co do spotkania w Biłgoraju to pewnie że tak, tym bardziej że w tym roku bede miał chyba okazje nieraz tam sie wybrac do rodzinki. A tak wogole to bede chyba w Bilgoraju na poczatku kwietnia to na pewno sie odezwe ... chcialbym zeby ktos z "Grona" rzucil okiem na moje auto.
Z tym Poznaniem to tak że moja praca mnie tam zawiodla, a co do spotkania w Biłgoraju to pewnie że tak, tym bardziej że w tym roku bede miał chyba okazje nieraz tam sie wybrac do rodzinki. A tak wogole to bede chyba w Bilgoraju na poczatku kwietnia to na pewno sie odezwe ... chcialbym zeby ktos z "Grona" rzucil okiem na moje auto.
jest przecież na naszym forum o tym oleju już od dawna, ostatni post o Mobilu sam doklejałem
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Wiem, wiem ale zauważylem to dopiero niedawno.colln pisze:jest przecież na naszym forum o tym oleju już od dawna, ostatni post o Mobilu sam doklejałem
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
dzisiaj rozmawiałem z ASO i powiedziano mi że właściwy olej do mojej skrzyni jest o symbolu G055162A2 kolor niebieski ??? , natomiast polecany warsztat P. Dolińskiego w Długołęce twierdzi że zalewa oryginalnym olejem VW/Audi koloru żółtego - który jest właściwy ???
[ Dodano: 2011-03-09, 14:12 ]
skrzynia 5 biegowa , symbolu nie znam podałem VIN
[ Dodano: 2011-03-09, 14:12 ]
skrzynia 5 biegowa , symbolu nie znam podałem VIN
Niebieski to mi przychodzi na myśl prawdziwy 100% syntetyk SHELL DONAX TZ ale niemal nieosiągalny w PL, gdybyś to gdzieś dostał to masz wieczny spokój ze skrzynią, ale ciężko bo u nas tylko w beczkach 208L rozprowadzany :-o
lej to co w linku było i będzie ok, w ASO to też potrafią "straszyć" klientów tak by ten zdębiał i kupił co mu proponują..
lej to co w linku było i będzie ok, w ASO to też potrafią "straszyć" klientów tak by ten zdębiał i kupił co mu proponują..
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz:
Poczytałem sobie troche poniższa lekturę:
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm?hi ... iana+oleju
I zaczyna mnie martwic pare rzeczy, więc zanim wrzuce adres warsztatu w którym wymieniałem olej do listy odradzanych mam kilka pytań:
1. Czym grozi wlewanie oleju w nieodpowiedniej temperaturze,
2. Czym wogóle grozi niezastosowanie się do takiej procedury wymiany oleju.
Teraz nie wiem czy teraz mam dolac olej czy jeszcze raz wymieniać.
[ Dodano: 2011-03-14, 10:26 ]
Zadzwonilem do kilku warsztatow i zapytałem o procedure wymiany oleju w tych automatach, opisana w tym linku:
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm?hi ... iana+oleju
Poniższe firmy nie potwierdziły takiego procesu wymiany (ich zdaniem powinno to wygladac mniej więcej tak - zalanie oleju nowego, uruchomienie silnika, dolanie ponowne przy pracującym silniku i koniec bez przeprowadzania przerzucania lewarka przez wszystkie pozycje itd oraz bez jakiejś ostatecznej kotroli oleju):
http://www.automat.pl/
http://www.prnd.pl/warsztaty (HQ SERVICE Automatyczne skrzynie biegów)
www.teomotors.pl
Potwierdziła go tylko poniższa firma (ale też nie tak dokładnie ja jest opisane):
www.sserwis.pl
Także teraz troche sie pogubiłem. Tym bardziej że z dwóch firm poleconych w tamtym artykule jedna jedna by tak wymieniała ten olej a druga nie.
Poczytałem sobie troche poniższa lekturę:
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm?hi ... iana+oleju
I zaczyna mnie martwic pare rzeczy, więc zanim wrzuce adres warsztatu w którym wymieniałem olej do listy odradzanych mam kilka pytań:
Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatuDoc pisze: - wlewamy olej do sprzęciora, unosimy baniak w ten sposób, aby znajdował się wyżej końcówki (którą wetknęliśmy do skrzyni) i czekamy aż z otworu kontrolnego zacznie wypływać olej. Wyjmujemy sprzęcior ze skrzyni.
- odpalamy i pozwalamy pracować silnikowi około 20 minut i następnie go wyłączamy
- znowu dolewamy płyn, aż do momentu kiedy zacznie się wylewać przez otwór kontrolny
- zapalamy silnik, dolewamy olej już na pracującym silniku i kiedy będzie się on wylewał zakręcamy lekko korek otworu kontrolnego.
- wsiadamy do samochodu, wciskamy hamulec i trzymamy go podczas dalszych czynności. Przeskakujemy przez wszystkie zakresy pracy skrzyni (przesuwamy lewarek) przytrzymując go na każdym zakresie przez 15-20 sekund, włączamy P i wysiadamy z samochodu (silnik dalej pracuje)
- podpinamy Vaga i wybieramy sterownik skrzyni, blok 004, pozycja 1 (temperatura ATF) - będziemy obserwowali temperaturę. Jeżeli oscyluje w granicach 30-35*C to możemy przystąpić do ostatecznej kontroli poziomu oleju, jeżeli jest wyższa to wyłączamy silnik i czekamy aż spadnie do 30*C
Nie wspomne juz o tym ze tego tym bardziej nie przeprowadziliDoc pisze: ETAP 5 - ostateczna kontrola poziomu oleju:
Procedura jest już opisana w trzecim rozdziale. Ale powtórzę
- zapalony silnik i pozycja lewarka P
- jeżeli temp oleju ATF znajduje się w granicach 30-35*C odkręcamy korek kontrolny i dolewamy olej aż zacznie delikatnie wyciekać
- najpóźniej przy temperaturze 40-45*C zakręcamy korek zakładając nowy oring uszczelniający. Korek dokręcamy momentem 80nm
1. Czym grozi wlewanie oleju w nieodpowiedniej temperaturze,
2. Czym wogóle grozi niezastosowanie się do takiej procedury wymiany oleju.
Teraz nie wiem czy teraz mam dolac olej czy jeszcze raz wymieniać.
[ Dodano: 2011-03-14, 10:26 ]
Zadzwonilem do kilku warsztatow i zapytałem o procedure wymiany oleju w tych automatach, opisana w tym linku:
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm?hi ... iana+oleju
Poniższe firmy nie potwierdziły takiego procesu wymiany (ich zdaniem powinno to wygladac mniej więcej tak - zalanie oleju nowego, uruchomienie silnika, dolanie ponowne przy pracującym silniku i koniec bez przeprowadzania przerzucania lewarka przez wszystkie pozycje itd oraz bez jakiejś ostatecznej kotroli oleju):
http://www.automat.pl/
http://www.prnd.pl/warsztaty (HQ SERVICE Automatyczne skrzynie biegów)
www.teomotors.pl
Potwierdziła go tylko poniższa firma (ale też nie tak dokładnie ja jest opisane):
www.sserwis.pl
Także teraz troche sie pogubiłem. Tym bardziej że z dwóch firm poleconych w tamtym artykule jedna jedna by tak wymieniała ten olej a druga nie.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Ara$ jak olej został zalany na gorącą skrzynię to po prostu jest go za mało,co może powodować przeciągania zmiany biegów i po pewnym czasie awarię skrzyni.Nie bardzo wiem co może się stać jak jest oleju za dużo ale pewnie ma to znaczenie skoro jest taka procedura,a po drugie to ten olej pod wpływem temperatury zwiększa swoja objętość i też może to narobić szkód.Ja bym wjechał na kanał i na zimnej skrzyni na odpalonym silniku w pozycji P podpią kompa i odkręcił ten korek główny i zobaczył jeżeli do 40 stopni nic nie zacznie wyciekać to po prostu dolać,a jeżeli zacznę się lać od razu po odkręceniu to zlać do 40-45 stopni i zakręcić i powinno być OK.
http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skr ... atyczna-zf
nie jest to może ta sama skrzynia co Twoja ale są opisane skutki zbyt małej i zbyt dużej ilości oleju w skrzyni
może się przyda
nie jest to może ta sama skrzynia co Twoja ale są opisane skutki zbyt małej i zbyt dużej ilości oleju w skrzyni

czyli zalali ci na wyłączonym silniku? :shock: no gratulacje dla tego serwisu - będą mieć klientów - pewnie dali ci wizytówkę: auto-hol ....Ara$ pisze:Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Zapomniałem Ci napisać.colln pisze:czyli zalali ci na wyłączonym silniku? :shock: no gratulacje dla tego serwisu - będą mieć klientów - pewnie dali ci wizytówkę: auto-hol ....Ara$ pisze:Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu
Wyglądalo to mniej więcej tak:
... wlali olej, odpalili auto, dolali przy uruchomionym silniku, pozakręcali korki i koniec procedury. Bez pozostałych czynności wymienionych w tych punktach.
Ale podjechałem sobie do innnego zakładu później, bardziej profesjonalnego na sprawdzenie.
można to zrobić bez komputera, temperaturę jeśli jest odrobinę doświadczenia można skontrolować dłonią, dla porównania temperatura kąpieli to ok 38 stopni więc dotykając dna miski olejowej jesteśmy w stanie orientacyjnie stwierdzić temperaturę płynu w ASB, a ta podczas napełniania ma te kilka stopni tolerancji więc można obejść się bez Vaga
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2