Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG] Wymiana oleju w tip

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 05 mar 2011, 10:17

Wczoraj wypuściłem sie na impreze do Wrocławia więc form było już dla mnie niedostepne. Świat jest rzeczywiście mały miałem juz nieraz okazje się o tym przekonać.
Z tym Poznaniem to tak że moja praca mnie tam zawiodla, a co do spotkania w Biłgoraju to pewnie że tak, tym bardziej że w tym roku bede miał chyba okazje nieraz tam sie wybrac do rodzinki. A tak wogole to bede chyba w Bilgoraju na poczatku kwietnia to na pewno sie odezwe ... chcialbym zeby ktos z "Grona" rzucil okiem na moje auto.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 06 mar 2011, 23:38

jest przecież na naszym forum o tym oleju już od dawna, ostatni post o Mobilu sam doklejałem
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 07 mar 2011, 14:27

colln pisze:jest przecież na naszym forum o tym oleju już od dawna, ostatni post o Mobilu sam doklejałem
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
Wiem, wiem ale zauważylem to dopiero niedawno.

Acht

Post autor: Acht » 09 mar 2011, 14:11

dzisiaj rozmawiałem z ASO i powiedziano mi że właściwy olej do mojej skrzyni jest o symbolu G055162A2 kolor niebieski ??? , natomiast polecany warsztat P. Dolińskiego w Długołęce twierdzi że zalewa oryginalnym olejem VW/Audi koloru żółtego - który jest właściwy ???

[ Dodano: 2011-03-09, 14:12 ]
skrzynia 5 biegowa , symbolu nie znam podałem VIN

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 mar 2011, 22:58

Niebieski to mi przychodzi na myśl prawdziwy 100% syntetyk SHELL DONAX TZ ale niemal nieosiągalny w PL, gdybyś to gdzieś dostał to masz wieczny spokój ze skrzynią, ale ciężko bo u nas tylko w beczkach 208L rozprowadzany :-o

lej to co w linku było i będzie ok, w ASO to też potrafią "straszyć" klientów tak by ten zdębiał i kupił co mu proponują..
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 12 mar 2011, 20:35

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz:
Poczytałem sobie troche poniższa lekturę:
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm?hi ... iana+oleju

I zaczyna mnie martwic pare rzeczy, więc zanim wrzuce adres warsztatu w którym wymieniałem olej do listy odradzanych mam kilka pytań:
Doc pisze: - wlewamy olej do sprzęciora, unosimy baniak w ten sposób, aby znajdował się wyżej końcówki (którą wetknęliśmy do skrzyni) i czekamy aż z otworu kontrolnego zacznie wypływać olej. Wyjmujemy sprzęcior ze skrzyni.

- odpalamy i pozwalamy pracować silnikowi około 20 minut i następnie go wyłączamy

- znowu dolewamy płyn, aż do momentu kiedy zacznie się wylewać przez otwór kontrolny

- zapalamy silnik, dolewamy olej już na pracującym silniku i kiedy będzie się on wylewał zakręcamy lekko korek otworu kontrolnego.

- wsiadamy do samochodu, wciskamy hamulec i trzymamy go podczas dalszych czynności. Przeskakujemy przez wszystkie zakresy pracy skrzyni (przesuwamy lewarek) przytrzymując go na każdym zakresie przez 15-20 sekund, włączamy P i wysiadamy z samochodu (silnik dalej pracuje)

- podpinamy Vaga i wybieramy sterownik skrzyni, blok 004, pozycja 1 (temperatura ATF) - będziemy obserwowali temperaturę. Jeżeli oscyluje w granicach 30-35*C to możemy przystąpić do ostatecznej kontroli poziomu oleju, jeżeli jest wyższa to wyłączamy silnik i czekamy aż spadnie do 30*C
Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu


Doc pisze: ETAP 5 - ostateczna kontrola poziomu oleju:

Procedura jest już opisana w trzecim rozdziale. Ale powtórzę

- zapalony silnik i pozycja lewarka P

- jeżeli temp oleju ATF znajduje się w granicach 30-35*C odkręcamy korek kontrolny i dolewamy olej aż zacznie delikatnie wyciekać

- najpóźniej przy temperaturze 40-45*C zakręcamy korek zakładając nowy oring uszczelniający. Korek dokręcamy momentem 80nm
Nie wspomne juz o tym ze tego tym bardziej nie przeprowadzili

1. Czym grozi wlewanie oleju w nieodpowiedniej temperaturze,
2. Czym wogóle grozi niezastosowanie się do takiej procedury wymiany oleju.

Teraz nie wiem czy teraz mam dolac olej czy jeszcze raz wymieniać.

[ Dodano: 2011-03-14, 10:26 ]
Zadzwonilem do kilku warsztatow i zapytałem o procedure wymiany oleju w tych automatach, opisana w tym linku:
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm?hi ... iana+oleju

Poniższe firmy nie potwierdziły takiego procesu wymiany (ich zdaniem powinno to wygladac mniej więcej tak - zalanie oleju nowego, uruchomienie silnika, dolanie ponowne przy pracującym silniku i koniec bez przeprowadzania przerzucania lewarka przez wszystkie pozycje itd oraz bez jakiejś ostatecznej kotroli oleju):
http://www.automat.pl/
http://www.prnd.pl/warsztaty (HQ SERVICE Automatyczne skrzynie biegów)
www.teomotors.pl

Potwierdziła go tylko poniższa firma (ale też nie tak dokładnie ja jest opisane):
www.sserwis.pl

Także teraz troche sie pogubiłem. Tym bardziej że z dwóch firm poleconych w tamtym artykule jedna jedna by tak wymieniała ten olej a druga nie.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 14 mar 2011, 12:27

Ara$ jak olej został zalany na gorącą skrzynię to po prostu jest go za mało,co może powodować przeciągania zmiany biegów i po pewnym czasie awarię skrzyni.Nie bardzo wiem co może się stać jak jest oleju za dużo ale pewnie ma to znaczenie skoro jest taka procedura,a po drugie to ten olej pod wpływem temperatury zwiększa swoja objętość i też może to narobić szkód.Ja bym wjechał na kanał i na zimnej skrzyni na odpalonym silniku w pozycji P podpią kompa i odkręcił ten korek główny i zobaczył jeżeli do 40 stopni nic nie zacznie wyciekać to po prostu dolać,a jeżeli zacznę się lać od razu po odkręceniu to zlać do 40-45 stopni i zakręcić i powinno być OK.

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 14 mar 2011, 17:33

http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skr ... atyczna-zf

nie jest to może ta sama skrzynia co Twoja ale są opisane skutki zbyt małej i zbyt dużej ilości oleju w skrzyni :) może się przyda

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 15 mar 2011, 00:39

Ara$ pisze:Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu
czyli zalali ci na wyłączonym silniku? :shock: no gratulacje dla tego serwisu - będą mieć klientów - pewnie dali ci wizytówkę: auto-hol ....
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 24 mar 2011, 11:59

colln pisze:
Ara$ pisze:Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu
czyli zalali ci na wyłączonym silniku? :shock: no gratulacje dla tego serwisu - będą mieć klientów - pewnie dali ci wizytówkę: auto-hol ....
Zapomniałem Ci napisać.
Wyglądalo to mniej więcej tak:
... wlali olej, odpalili auto, dolali przy uruchomionym silniku, pozakręcali korki i koniec procedury. Bez pozostałych czynności wymienionych w tych punktach.

Ale podjechałem sobie do innnego zakładu później, bardziej profesjonalnego na sprawdzenie.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 28 mar 2011, 01:24

można to zrobić bez komputera, temperaturę jeśli jest odrobinę doświadczenia można skontrolować dłonią, dla porównania temperatura kąpieli to ok 38 stopni więc dotykając dna miski olejowej jesteśmy w stanie orientacyjnie stwierdzić temperaturę płynu w ASB, a ta podczas napełniania ma te kilka stopni tolerancji więc można obejść się bez Vaga
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
Wacek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:13
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 30 mar 2011, 22:23

Koledzy dołącze się do tematu. Powiedzcie Mi czy może się orientujecie gdzie w okolicach Legnicy moge znaleśc warsztat który poprawnie wymieni olej w skrzyni?

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 16 kwie 2011, 20:14

Cześć, nie wiem jaka sytuacja jest w Legnicy ale w Lubinie nie masz czego szukać, tu ciężko o dobrego wulkanizatora :)
Na twoim miejscu poczytał bym trochę i sam się za to zabrał, wymiana nie należy do skomplikowanych, a satysfakcja gwarantowana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl