części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB ] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

[D2 99 4.2PB ] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy

Post autor: Danio » 08 mar 2011, 23:10

Zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju, nieraz się zapali i zaraz zgaśnie a nie raz muszę stanąć i zgasić silnik. Miałem mały brak oleju (lekko poniżej min) myślałem że jak doleje to przestanie się zapalać ale nic z tego, stan teraz to 3/4 bagnetu. Od wymiany oleju zrobiłem jakieś 18 tyś km z czego 65% tego dystansu to Wrocław czyli same korki. Czy przepracowany olej może powodować zapalanie się tego komunikatu???. Mam też małe wycieki spod uszczelki pod pokrywą i są też ślady oleju na świecach.


Pyt 1-Wymieniał ktoś czujnik ciśnienia oleju? jakie dojście? jaka cena?
Pyt 2-Najpierw zrobić uszczelki i potem zmienić olej? czy mogę zmienić olej przed wymianą uszczelek, chodzi mi o to czy przy wymianie uszczelek nie stracę za dużo oleju?
Pyt 3- Jaka może być przyczyna kontrolki Oldruck?




Danio poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 07:12 przez Danio, łącznie zmieniany 6 razy.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 08 mar 2011, 23:22

pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.

[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 08 mar 2011, 23:30

tomi26 pisze:pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.
No z tym 2 pyt to wolałem się upewnić, skoro wchodzi do silnika prawie 8 l oleju,
A czy zmiana tych uszczelek spowoduje że olej na świecach zniknie?

[ Dodano: 2011-03-08, 23:32 ]
tomi26 pisze:pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.

[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm
A rzeczywiście było i nawet to czytałem, Dzięki
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 08 mar 2011, 23:43

Danio, masz pod pokrywami,że tak powiem uszczelki zewnętrzne i wewnętrzne, wymień i tyle.
Ja miałem podobnie z tym,że zamówiłem oryginalne uszczelki i musiałem na nie czekać i posłużyłem się silikonem czerwonym i do tej pory spokój,choć jak się zrobi cieplej to wrzucę te nowe.

[ Dodano: 2011-03-09, 00:06 ]
A co do oleju na świecach to tak,zniknie.Choć za czujnik moim zdaniem musisz się wziąć.

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 153
Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
Lokalizacja: wlkp

Post autor: gumiss64 » 09 mar 2011, 09:33

Wymień olej ja miałem to samo, problem i przyczyną jest olej(jazda na krótkich odcinkach w czasie zimy z oleju zrobiła się zupa :mrgreen: )po wymianie wszystko wróciło do normy.
:arrow: http://www.a8team.pl/topics13/2720.htm
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 09 mar 2011, 17:45

Dzięki "gumiss64" Nie znalazłem tego wcześniej. Racja z tym olejem bo do pracy mam 3,5km silnik osiągnie max 60st, dobra zaczynam od oleju
A co do wymiany uszczelek pod głowicą to robił to ktoś bez użycia klucza dynamometrycznego? da się bez klucza zrobić, czy to dość ryzykowne?
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 153
Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
Lokalizacja: wlkp

Post autor: gumiss64 » 09 mar 2011, 19:21

spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku.
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 09 mar 2011, 19:55

gumiss64 pisze:spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku.
No właśnie że nie robiłem, ale na mechanice dość się znam wiele rzeczy robię sobie sam przy aucie no ale jednak to mnie troszkę odstrasza
A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność?
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 153
Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
Lokalizacja: wlkp

Post autor: gumiss64 » 09 mar 2011, 22:58

Danio pisze:A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność?
niżej podaje kolejność
Obrazek
*Wyciąg z autodaty

Etap 1: 40 Nm
Etap 2: 60 Nm
Etap 3: 90 stopni
Etap 4: 90 stopni
kolejność standardowa (od środka po przekątnej)
Panewki wałka rozrządu po 20 Nm

Zapytaj kolegów z forum z Wrocławia może któryś ma i z przyjemnością pożyczy:)
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 09 mar 2011, 23:19

a ja ci napisze tak miałem to samo co ty tez wymieniałem olej uszczelki i inne duperele po tygodniu zatarłem silnik .. niestety wina lezała w pompie oleju moim zdaniem zrzuć miske sprawdz smoka czy nie zapchany i pompe oleju.. sprawdzić nie zaszkodzi... as bedziesz miał pewność , stawiam na to...
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 10 mar 2011, 20:22

dzięki chłopaki, zamówiłem już czujnik ciśnienia, olej+filtr i uszczelki pod pokrywkę
a co do tego co napisałeś "nynek16" to napędziłeś mi niezłego stresa!!!
Ale zrobiłem tak:
1-rozgrzałem silnik
2-zgasiłem i zostawiłem na 15 min
3-po upływie 15 min sprawdzam stan oleju i jest 3/4 skali na bagnecie
4-odpalam silnik i od razu ponownie patrze na bagnet i oleju już nie ma, czyli smok zaciąga i rozchlapuje czyli smarowanie jest! (takie moje rozumowanie choć może błędne)

Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie??? bo ja się utwierdzam to co napisał gumiss64 że z oleju robi się zupa i to może być przyczyną, ale oczywiście przy zmianie oleju zajrzę do miski tak jak zaleca nynek16
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:40
Lokalizacja: Chełm/lubelskie

Post autor: artek » 13 mar 2011, 11:55

jak mi się zapalała kontrolka od oleju to przyczyną był alternator, dawał jakiś impuls i coś tam głupiało.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 mar 2011, 12:41

artek pisze:jak mi się zapalała kontrolka od oleju to przyczyną był alternator, dawał jakiś impuls i coś tam głupiało
Dziwne , bo ja mam ładowanie u siebie 13,8V i nic się nie dzieje , tylko raz zapaliła mi się kontrolka , podczas gwałtownego hamowania , to sprawdziłem poziom i okazało się że jest min to dolałem :mrgreen:

JabbaR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 04 maja 2010, 22:41
Lokalizacja: Działdowo / Warm-Maz

Post autor: JabbaR » 14 mar 2011, 10:18

Danio pisze:Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie???
Ja tak miałem w Passacie B5 1.8T. Zapalała się kontrolka, przegazowanie i znikała. Po zdjęciu miski olejowej okazało się, że smok zapchany, w misce pełno syfu i nawet jakieś kawałki plastików...

Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.

Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło.
SPRZEDAM BARDZO ZADBANE A8 D2!! - info na PW!

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 15 mar 2011, 19:21

JabbaR pisze:
Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.

Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło.
Zgadzam się z tym, moje auto już u mechaniora, rozebrane pokrywy, przejrzana miska olejowa i inne tam zakamarki, co się okazało? poprzedni "pseudo mechanicy" u których wymieniałem olej nie zmienili filtra oleju za który zapłaciłem a ten z przepracowania się rozsypał i pozapychał wnętrzności. Silnik nie jest pozacierany, wałki nie wytarte, ogólnie w porę zdążyłem żeby nie narobić bałaganu
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl