[D2 02 4.2PB ] Problem z czujnikami zużycia klocków
[D2 02 4.2PB ] Problem z czujnikami zużycia klocków
Problem polega na tym ze pomimo nowych klockow z sensorami lampka od zuzycia swieci sie dalej.... A8 kupilem w grudniu ubr i moze raz na dwa tygopdnie przy ktoryms odpaleniu z kolei zaswiecala mi sie lampka zuzycia klockow. mimo to ze klocki byly nowe.... az od ostsnich trzech dni siweci sie na stale. sprawdzilem miernikiem czy sensor moze niejest gdzies przerwany ale wszytysko wyglada ok... wiec moje pytanie gdzie szukac przyczyny...? moze ktos mial podobnie... wiem ze moge pogrzebac przy liczniku i zrobic zwarcie do masy kabelka w niebieskiej wtyczce ale wolalbym zeby to wszysko mi dzialalo:) w moich poprzednich a6 po zalozeniu same znikaly a ja wiem ze chyba problem bedzie dalej niz klocki...
Ostatnio zmieniony 31 mar 2011, 17:58 przez DoRuS, łącznie zmieniany 5 razy.
DoRuS, mazur6662
z tego co wiem w modelu D3 obowiazuje odpowiednia procedura wymiany klockow hamulcowych. "odpowiedniosc" tej procedury polega na tym, ze trzeba do tego uzyc VAS lub inne urzadzenie kontroli elektronicznej. zmieniajac "jedynie" klocki bez wyzerowania parametrow moze sie objawiac swieceniem kontroli "niskiej" grubosci okladzin na dece rozdzielczej.
z tego co wiem w modelu D3 obowiazuje odpowiednia procedura wymiany klockow hamulcowych. "odpowiedniosc" tej procedury polega na tym, ze trzeba do tego uzyc VAS lub inne urzadzenie kontroli elektronicznej. zmieniajac "jedynie" klocki bez wyzerowania parametrow moze sie objawiac swieceniem kontroli "niskiej" grubosci okladzin na dece rozdzielczej.
niemam pojecia jakiej firmy bo kupilem z nowymi klockami i tarczami... dopiero po zakupie jakis miesiac wsiadam rano do auta i sie lampka zapala zgasilem i ponownie odpalilem i "lampka" znika... i tak 3 do 4 razy na miesiac... az do ostanich kilku dni. wczoraj rozebralem klocki i wygladaja jak nowe... w sumie to na nich zrobilem niecale 2000 mil! sprawdzilem opornosc klocka wyszla blisko 0 ohma, nawet zwarlem wtyczke od sensorow i dalej nic.... wtyczki tez przeczyscilem... sprawdze jutro jeszcze raz...
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ensor.html , http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... short.html
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
jak byś miał coś z czujnikiem to miał byś czerwony wykrzyknik na komputerze , a tobie DoRuS, o ile dobrze rozumiem świeci się tobie na pomarańczowo :?:przemoR888 pisze:błędy w abs
Możliwe że masz przełamany kabel przełamany od klocków który idzie od zacisku pod maskę . (jak się tobie zaświeci znowu błąd to poruszaj kablami od czujników klocków )
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
mdamian, taakk wlanise i chodzi o pomaranczowa kontrolke, sprawdze jutro dokladnie te klocki i kabelki co od nich ida... Zgadalem sie z kolesiem ktory mial kiedys cos podobnego... okazalo sie ze byla gdzies przerwa miedzy zegarami a wtyczkami. rozwiazal to tak ze pogrzebal cos przy wtyczce przy zegarach zwarl kabel od czojnikow do masy tyle ze to rozwiazanie pozbawilo go takiej opcji:) bo szukania gdzie jest kabel uszkodzony to tez zmudna praca... najwyzej pociagne nowa linie i zrobie nowa instalacje
w cale nie , wystarczy miernik , rozłączyć czujnik i sprawdzić który przewód ma przerwę w obwodzie . Podłącz waga to będziesz wiedział przy którym kole szukać .DoRuS pisze:szukania gdzie jest kabel uszkodzony to tez zmudna praca
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
a u mnie był czujnik i świeciła się kontrolka od klocków ta pomarańczowa.
P.S. Poza tym szybciej podpiąc vaga i sprawdzić błędy jak pruć połowę instalacji w aucie i sprawdzać czy przewody mają przejście. No przynajmniej ja mam takie zdanie. I do tej pory myślałem że komputer min. jest po to aby szybciej diagnozować usterkę, ale jak ktoś ma czas i lubi iśc na piechotę to powodzenia ;-)
P.S. Poza tym szybciej podpiąc vaga i sprawdzić błędy jak pruć połowę instalacji w aucie i sprawdzać czy przewody mają przejście. No przynajmniej ja mam takie zdanie. I do tej pory myślałem że komputer min. jest po to aby szybciej diagnozować usterkę, ale jak ktoś ma czas i lubi iśc na piechotę to powodzenia ;-)
ale ty chyba kolego nie do końca czytasz posty , albo nie rozumiesz tego co czytasz .przemoR888 pisze: szybciej podpiąc vaga i sprawdzić błędy jak pruć połowę instalacji w aucie i sprawdzać czy przewody mają przejście. No przynajmniej ja mam takie zdanie. I do tej pory myślałem że komputer min. jest po to aby szybciej diagnozować usterkę, ale jak ktoś ma czas i lubi iśc na piechotę to powodzenia
pisałem żeby podpiął Vaga i będzie wiedzieć gdzie szukać ,.
tak i jeszcze duże czerwone kółko z wykrzyknikiem niżej na mmiprzemoR888 pisze:a u mnie był czujnik i świeciła się kontrolka od klocków ta pomarańczowa.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Kolego DoRuS jak chcesz bardzo szybko sprawdzić gdzie jest przyczyna to odepnij wtyczki od klocków i z mostkuj we wtyczce przewody,nie bój się że coś się stanie bo właśnie tak wygląda ten czujnik że jest zamknięty obieg jak go przerwiesz to zaczynają świecić kontrolki.Masz w tedy jasność czy wina leży po stronie klocków czy instalacji elektrycznej,u mnie w ósemce też tak miałem po wymianie i po takiej metodzie okazało się że nie łączy w samej kostce od klocków i po co pruć zaraz całą instalację.