Witam,
Prosiłbym o małą pomoc bo prawdopodobnie mam uszkodzone klapy i muszę zajżeć do kolektora.
Czy wystarczy odkręcić śruby i podważyć?
Skręcany jest na uszczelkę czy na silikon? Tzn. pewnie będę musiał zdjąć całość z przepustnicą i gruszkami?
A potem...
Czy da się go rozłożyć na 2 połówki (góra i dół)?
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-11, 10:46 ]
Jak odkręcę od głowicy to normalnie powinna mi zejść całość?
[ Dodano: 2011-05-11, 14:04 ]
Ktoś może mi odpowiedzieć jak zdemontować klapy z górnej części kolektora - bo już wszystko rozebrałem i nie mogę sobie poradzić??
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Przycinające się klapy kolektora lewej
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Przycinające się klapy kolektora lewej
Ostatnio zmieniony 15 maja 2011, 08:55 przez kukiluki, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 maja 2011, 19:01
- Lokalizacja: Malbork
Od samego początku auto niedomaga na benzynie do ok 3000obr. - tzn muli go i nie ma mocy.
Już przerobiłem wszystko co możliwe i co związane jest z błędem 17538.
Ostatnio pojechałem do znajomego elektronika FOSS-a , pana Tomka. I po sprawdzeniu auta stwierdził, że ta przyczyna to prawdopodobnie coś mechanicznego.
Podpieliśmy taki dżinks ( pistolet z zegarem ) do jednego wężyka, który siedzi przy "gruszkach" i pompujemy...
Lewa gruszka elegancko i płynnie sie zamyka a prawa idzie do połowy i staje dęba, trzeba sporo mocniej podpompować żeby ruszyła.
Rozebrałem dzisiaj kolektor ssący noi faktycznie prawy wałek z klapami jest zatarty bo ciężko jest go przekręcić a lewy luźniutko sobie działa.
to tak po krótce...
[ Dodano: 2011-05-12, 17:32 ]
Może mi ktoś powiedzieć czy da się i jak tak to jak rozebrać ten wałek z klapami?
Odkręciłem śrubkę na końcu wałka i nic więcej nie da się zrobić, da się go jakoś wysunąć?
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-12, 22:27 ]
Okazuje się, że klapy na wałku pracują lekko. Problem polega na tym, że jak górna część kolektora skręcona jest z częścią klap to przycierają się. Nie wiem czy to wina zdeformowania aluminium?
Ma ktoś jakiś pomysł, jak to złożyć żeby chodziło elegancko??
Już przerobiłem wszystko co możliwe i co związane jest z błędem 17538.
Ostatnio pojechałem do znajomego elektronika FOSS-a , pana Tomka. I po sprawdzeniu auta stwierdził, że ta przyczyna to prawdopodobnie coś mechanicznego.
Podpieliśmy taki dżinks ( pistolet z zegarem ) do jednego wężyka, który siedzi przy "gruszkach" i pompujemy...
Lewa gruszka elegancko i płynnie sie zamyka a prawa idzie do połowy i staje dęba, trzeba sporo mocniej podpompować żeby ruszyła.
Rozebrałem dzisiaj kolektor ssący noi faktycznie prawy wałek z klapami jest zatarty bo ciężko jest go przekręcić a lewy luźniutko sobie działa.
to tak po krótce...
[ Dodano: 2011-05-12, 17:32 ]
Może mi ktoś powiedzieć czy da się i jak tak to jak rozebrać ten wałek z klapami?
Odkręciłem śrubkę na końcu wałka i nic więcej nie da się zrobić, da się go jakoś wysunąć?
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-12, 22:27 ]
Okazuje się, że klapy na wałku pracują lekko. Problem polega na tym, że jak górna część kolektora skręcona jest z częścią klap to przycierają się. Nie wiem czy to wina zdeformowania aluminium?
Ma ktoś jakiś pomysł, jak to złożyć żeby chodziło elegancko??