części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB/LPG] Wymiana przegubu od str. skrzyni na wale

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[D2 94 4.2PB/LPG] Wymiana przegubu od str. skrzyni na wale

Post autor: Wiśnia » 15 maja 2011, 22:46

Skrzynia 4hp. Witam. Czy ktos z kolegów wymieniał kiedyś przegub od str. skrzyni który znajduje się na wale ? bo odnosze wrażenie ze mam tam nie wielki luz, ponieważ gdy jade na ktoryms z biegow i puszcze gaz calkowicie i za chwile szybko go wcisne i od razu puszcze to czuc jakby takie male szarpniecie i jeszcze slychac takie pukniecie jak z D na R wrzucam, ale jak z R na D to nie. Wszedlem pod auto złapalem wał w ręke i próbowałem nim pokręcic na bogi w prawo i lewo i tak jakbym oddczuwał ten looz. co o tym myslicie ? dodam ze troche katowałem wczesniej nie potrzebnie z 2 na 1 Tipem przelączałem i gaz do dechy.... olej i filtr w skrzyni wymienialem. Dodam ze jak zrzuca sama z 2 na 1 to czasami czuc szarpnięcie

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 16 maja 2011, 13:40

przegub nie do kupienia w sklepie nawet w aso nie mają tego tylko sprzedają z całym wałem koszt 5 tys zł, spytaj bo być może pasują od vw t4, ja kupiłem z allegro http://xarchiwum.pl/przegub-walu-audi-8 ... 08575.html nie ma już tej aukcji

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 16 maja 2011, 19:12

Tu http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html masz pogląd jak się tam dostać .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Karwanpawel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2011, 18:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Karwanpawel » 16 maja 2011, 23:32

Ja mam podobne objawy:( Słyszę stuknięcie przy gwałtowniejszym ruszaniu oraz hamowaniu. Nie ważne na jakim biegu. Odgłos jakby coś przeskakiwało. (podobne jak w zużytych wahaczach). Na pewno coś jest luźne, tylko nie wiem co:(
Czy skrzynia biegów jest na jakiejś poduszce? Może ona się zużyła?
Proszę poradźcie....
Karwanpawel

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 17 maja 2011, 01:22

Karwanpawel pisze:Ja mam podobne objawy:( Słyszę stuknięcie przy gwałtowniejszym ruszaniu oraz hamowaniu. Nie ważne na jakim biegu. Odgłos jakby coś przeskakiwało. (podobne jak w zużytych wahaczach). Na pewno coś jest luźne, tylko nie wiem co:(
Czy skrzynia biegów jest na jakiejś poduszce? Może ona się zużyła?
Proszę poradźcie....
Musisz podjechać gdzieś do mechanika i niech przejrzy ci całe zawieszenie,a co do poduszek to pod skrzynią są dwie sztuki,u mnie na oko były ok,a po wyciągnięciu jedna rozpadła się na 3 kawałki,objawy były takie,że przy odpalaniu było dość głośne stuknięcie no i przy zmianach biegu delikatnie szarpało i już myślałem,że to skrzynia kuleje.
Poduszki kupiłem na allegro używki chyba po 50 zł za sztukę i wszystko wróciło do normy

Karwanpawel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2011, 18:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Karwanpawel » 23 maja 2011, 22:43

Witam,
u mnie to raczej przeguby na wale:(
Dziś poruszałem nim i jest duży luz:(
Pozwoliłem sobie to nagrać, aby spytać Was czy taki luz jest normalny czy nie:
wał do strony dyfra

wał od strony skrzyni

Nie znam się jeszcze na mechanice, ale według mnie, nie powinno być żadnych luzów.
Czy dojadę z tym 1200km do polski?
Kupić przeguby, czy cały wał z przegubami?
Czy ten luz może wynikać z czegoś innego niż wał? uszkodzony dyfer lub skrzynia?
Jeszcze raz proszę o poradę....
Dzięki z góry i pozdrawiam
Paweł
Karwanpawel

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 25 maja 2011, 09:10

Takie luzy to ja mam od chyba 15 tys. km, na torsenie luzów nie ma ale na wyjściu ze skrzyni i tylnym moście, podobno jest możliwość kasacji tych luzów, ale nie każdy mechanik to potrafi i nie wolno ich zlikwidować całkowicie - nie może być na sztywno. Nie wiem na czym to polega ale jak swoją pogonię dość ostro (ponad 200) z większymi przyspieszeniami na dłuższym odcinku, luzy są nieco większe, pokręcę się z tydzień delikatnie po mieście "jakby" są mniejsze. Po prostu musisz delikatniej obchodzić się z "gazem", szczególnie na niskich biegach. Jeździć moższ bez większych stresów.

Karwanpawel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2011, 18:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Karwanpawel » 25 maja 2011, 17:55

???????????
Jeździsz tak od 15tyś km? I nic z tym nie robisz? :shock:
Sorry, ale dla mnie nie do pomyślenia :-D
2-go czerwca jadę do mechanika, musi dokładnie stwierdzić co to jest i będę naprawiał.
Moja 8ka musi być 100% sprawna. :mrgreen:
I bezsensu jest mieć 4.2 pod maską, żeby ,,delikatniej obchodzić się z gazem'' :D

Ciekawi mnie tylko czy to są przeguby czy coś np. ze skrzynią :/
A może ktoś jeszcze miał takie objawy i wie jak sobie z tym poradzić:)

Pozdro
Karwanpawel

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 26 maja 2011, 10:02

Zrób ankietę, dowiesz się wtedy ile osób ma mniejsze lub większe luzy. Może nie jeździłem wieloma samochodami, ale te którymi jeździłem we wszystkich z quattro praktycznie dało się to wyczuć. Odpisz koniecznie po wizycie u mech., prawdopodobnie zdziwisz się nieco. Wiesz co mówią najczęściej mechanicy w przypadku manualów - wyczuć lepiej sprzęgło i nauczyć się zmieniać biegi żeby nie było uderzeń. A kiedy najbardziej ci łupie, zapewne wtedy jak dodasz dość ostro gazu i odpuścisz (na tipie na niskich biegach) i o takie delikatne operowanie gazem mi chodzi. Jeśli będziesz jednostajnie, nawet na maxa przyspieszał objawów takich nie będzie. Masz wypracowane przekładnie, które trzeba delikatnie przybliżyć (do tego służą podkładki), nie każdy potrafi to zrobić. Jak znajdziesz mech. w okolicach Bydgoszczy, który to zrobi, daj znać, też wybiorę się do niego. Natomiast zamianę wału napędowego i tylnego mostu zrobi ci chyba każdy.

[ Dodano: 2011-06-03, 13:06 ]
Karwanpawel pisze:
2-go czerwca jadę do mechanika, musi dokładnie stwierdzić co to jest i będę naprawiał.
Byłeś u fachmana, jaka diagnoza?

Karwanpawel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2011, 18:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Karwanpawel » 07 cze 2011, 22:55

Już po problemie :d

To nie był wał, ale luźna belka i wybite tuleje drążków reakcyjnych (nie mam pojęcia co to jest) :mrgreen:
Oddałem mechanikowi, po 24h i z lżejszym o 700zł portfelem śmigałem po szosach.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc,
Pozdrawiam
Karwanpawel

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 08 cze 2011, 11:06

Drążki reakcyjne są elementem zawieszenia (chyba). Masz możliwość sprawdzenia czy luz na wale zmniejszył się czy pozostał?

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 20 kwie 2017, 19:47

Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Borykam sie z podobnymi problemami jak koledzy. Dzisiaj zajrzałem pod auto i zmieniajac z D na R zauważyłem ze tylny dyfer dziwnie sie rusza. Powiedzmy że jego przód opuszcza się o ok 2cm a przy zmianie z D na R podnosi. Czy takie zachowanie jest normalne czy może poducha dyfra juz nie spełnia swojej roli?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 20 kwie 2017, 20:57

marcin1983 pisze:Czy takie zachowanie jest normalne czy może poducha dyfra juz nie spełnia swojej roli?
Na pewno nie jest to normalne zachowanie, normalne byłoby jakby dyfer siedział sztywno ;) ...przednia/boczna poducha do wymiany, przy okazji sprawdź też te dwie tylne.

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 20 kwie 2017, 21:06

Dziękuję Danielu.

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 09 lip 2017, 10:53

Witam. Odgrzeje kotleta raz jeszcze. Otoz mam problem gdyz przy predkosciach od 110 do 140 auto wpada w turbulence i dosc mocno sie trzesie. Zrobione zostalo: obydwie poloski przednie, wal wypoziomowany, nowa podpora. Tylne poloski ok bez luzow, most tez jest ok. Wal przy moscie tez jest ok praktycznie bez luzow. Natomiast znalazlem spory luz przy polaczeniu walu ze skrzynia. Przy kreceniu walem czy tez przednim kolem czuc spory luz i slychac tam delikatne stuki. Na dodatek z oslony przegubu od skrzyni zauwazylem wczoraj kilka kropel oleju. Ktos sie orientuje co tam moglo sie skonczyc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl