![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Gdzie kupic EBC w sensownych pieniądzach?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 ALL ] Gdzie kupic EBC w sensownych pieniądzach?
Panowie, mam S8 D2 '00 zakupione z hamulcami w agonalnym stanie (tarcze przednie od połowy średnicy do krawędzi zewnętrznej totalnie zardzewiałe, do tego non stop pali się kontrolka klocków - nie muszę dodawac, że auto hamuje baaardzo słabo).
Przekopałem chyba większość - jak nie wszystkie - tematy na forum dotyczące hebli (a trochę tego było ;-) ). Po rozważeniu tego co tam napisano, chyba zdecydowałbym się na klocki EBC Yellow Stuff + jakieś gładkie tarcze (tu chyba cena zadecyduje).
I tu pytanie do kolegów, którzy już to przerabiali - możecie polecić jakiś sklep internetowy lub "w realu" z Warszawy/okolic, który prowadzi sprzedaż EBC i nie zedrze skóry?? :?:
Przekopałem chyba większość - jak nie wszystkie - tematy na forum dotyczące hebli (a trochę tego było ;-) ). Po rozważeniu tego co tam napisano, chyba zdecydowałbym się na klocki EBC Yellow Stuff + jakieś gładkie tarcze (tu chyba cena zadecyduje).
I tu pytanie do kolegów, którzy już to przerabiali - możecie polecić jakiś sklep internetowy lub "w realu" z Warszawy/okolic, który prowadzi sprzedaż EBC i nie zedrze skóry?? :?:
Musisz poszukać jakiś dystrybutorów EBC u siebie w regionie, ale ceny prawdopodobnie będą podobnie i oscylować ok 1000zł na przednią oś. Nie wiem ile yellow stuff są droższe ale wydaje mi się ze green w zupełności wystarczą + tarcze ATE. Ja noszę się właśnie z zamiarem kupna takiego zestawu przy kolejnej wymianie klocków.
Kolego, ja zamawialem z oficjalnej polskiej strony ebc , nie sugeruj sie tez tym ze moze nie byc klockow yellow w tej ich internetowej bazie dla twojego modelu, zadzwon i zapytaj napewno sa, bo sam zamawialem, zamawialem yellow na przod i red na tyl z kompletem tarcz ultimax, wszystko praktycznie idzie z anglii i troszke to trwa (ok. poltora tygodnia realizacja) . Nie wiem i szczerze watpie ze znajdziesz je gdzies sporo taniej , moze 20-100 zl to bylo by juz cos. Mozesz rzeczywiscie sprobowac kupic sporo tansze green, wysoce prawdopodobne ze i tak beda sporo lepsze od tego co mozesz kupic z innych firm.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
Oki, dzięki za pomoc. Teraz widzę, że na polskiej stronie mają spis dystrybutorów - popytam i juz będę wiedział.
Zastanawiam się jeszcze nad tarczami... EBC Ultimax są trochę nacinane - a paru kolegów tu na forum pisało, że takie tarcze są bardziej podatne na pękanie, hałasują, itd. (nie mówiąc o cenie).
Więc chyba muszę poszukać tarcz ATE i do tego zapodać klocki EBC... :roll:
Zastanawiam się jeszcze nad tarczami... EBC Ultimax są trochę nacinane - a paru kolegów tu na forum pisało, że takie tarcze są bardziej podatne na pękanie, hałasują, itd. (nie mówiąc o cenie).
Więc chyba muszę poszukać tarcz ATE i do tego zapodać klocki EBC... :roll:
-
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
Spoko Panowie - dzięki za odzew, chyba już ustaliłem (a) jakich dokładnie tarcz/klocków potrzebuję, bo są dwa rodzaje, (b) jacy producenci to produkują i (c) gdzie to kupię 
Według wszelkiego prawdopodobieństwa mam tarcze 345 mm (kod hamulców 1ZL, w przeciwieństwie do 1LX = 323 mm), co by się zgadzało z najczęstszym info w Necie i zgrubnym pomiarem przez felgę :mrgreen: Do tego idą zaciski z dwoma klockami na stronę (były jeszcze z czterema). Jeszcze próbuję potwierdzić to po VIN-ie, jak skołuję dostęp do ETKI.
Kupował będę prawdopodobnie klocki EBC Yellow Stuff + tarcze EBC gładkie (ani Ultramax, ani Turbo Groove). Z tego co poczytałem forum - chcę się trzymać z daleka od nawiercanych Zimmermanów oraz jakichkolwiek ATE. Gładkich Zimmermanów z kolei nie ma.
Jak temat sfinalizuję - Dam znać jak takie combo się spisuje. Bo na razie to się tym jeździć za bardzo nie da :-?

Według wszelkiego prawdopodobieństwa mam tarcze 345 mm (kod hamulców 1ZL, w przeciwieństwie do 1LX = 323 mm), co by się zgadzało z najczęstszym info w Necie i zgrubnym pomiarem przez felgę :mrgreen: Do tego idą zaciski z dwoma klockami na stronę (były jeszcze z czterema). Jeszcze próbuję potwierdzić to po VIN-ie, jak skołuję dostęp do ETKI.
Kupował będę prawdopodobnie klocki EBC Yellow Stuff + tarcze EBC gładkie (ani Ultramax, ani Turbo Groove). Z tego co poczytałem forum - chcę się trzymać z daleka od nawiercanych Zimmermanów oraz jakichkolwiek ATE. Gładkich Zimmermanów z kolei nie ma.
Jak temat sfinalizuję - Dam znać jak takie combo się spisuje. Bo na razie to się tym jeździć za bardzo nie da :-?
Czekam na relacje, w między czasie jak możesz cyknij fotke swoich zacisków. Ja mam 323mm teraz z 8 klockami a chcę wymienić zaciski na Brembo 4-ro tłoczkowe pod tarczę 345mm z dwoma klockami na stronę. Z tego co piszesz, masz właśnie taki zestaw. Rozważam jeszcze opcję z zaciskiem porsche 6-cio tłoczkowym ale to już trudniej dostać taki zacisk oraz ceny tarcz i klocków rosną. Autem nie jeżdżę po torze tak wiec nie wiem czy nie był to przerost formy nad treścią...michal_5000 pisze:Spoko Panowie - dzięki za odzew, chyba już ustaliłem (a) jakich dokładnie tarcz/klocków potrzebuję, bo są dwa rodzaje, (b) jacy producenci to produkują i (c) gdzie to kupię
Według wszelkiego prawdopodobieństwa mam tarcze 345 mm (kod hamulców 1ZL, w przeciwieństwie do 1LX = 323 mm), co by się zgadzało z najczęstszym info w Necie i zgrubnym pomiarem przez felgę :mrgreen: Do tego idą zaciski z dwoma klockami na stronę (były jeszcze z czterema). Jeszcze próbuję potwierdzić to po VIN-ie, jak skołuję dostęp do ETKI.
Kupował będę prawdopodobnie klocki EBC Yellow Stuff + tarcze EBC gładkie (ani Ultramax, ani Turbo Groove). Z tego co poczytałem forum - chcę się trzymać z daleka od nawiercanych Zimmermanów oraz jakichkolwiek ATE. Gładkich Zimmermanów z kolei nie ma.
Jak temat sfinalizuję - Dam znać jak takie combo się spisuje. Bo na razie to się tym jeździć za bardzo nie da :-?
Kiedy planujesz założyć zestaw EBC?
Czy ktoś montował u siebie przewody w stalowym oplocie? Ponoć warto jeżeli zależy na porządnych hamulcach...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
chciałbym zobaczyć jak wyglądają zaciski pod tarcze 345 i porównać z tymi brembo, może było coś innego o czym nie wiem, z góry dzięki ;-)michal_5000 pisze:@sebos17
Fotki zacisków oczywiście cyknąć mogę, to nie problem (może uda mi się dzisiaj) - ale zaintrygowałeś mnie - w jaki sposób Ci to pomoże??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
Wiem że przez felgę to tak średnio, ale zerknij tutaj (dwa ostatnie zdjęcia). Zestaw 8-klockowy ze zdjęcia jest chyba identyczny jak u Ciebie, a 4-klockowy - to taki jak u mnie. Diagramy z ETKI by to potwierdzały, o ile można im wierzyć.sebos17 pisze:Dzięki za fotki, tyle co przez felgę widać to właśnie masz zaciski brembo
Możesz rozwinąć? Sam tego nie będę robił, ale przynajmniej zwrócę uwagę "wykonawcy". Chodzi o to, ze cylinderki potrafią się zapiekać? Są do tego jakieś zestawy naprawcze?sebos17 pisze:Jak będziesz wymieniał wszystko nie zapomnij o zadbaniu o zaciski, później może się zemścić...