Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stuki w przednim dyferencjale.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 21 maja 2011, 18:27

Nie mam drgań. hamulce mam w dobrym stanie. po wymianie klocków i przetaczaniu tarcz zrobiłem już jakieś 2000km. dopiero zaczęły się stuki.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 maja 2011, 18:45

przetaczanie dużo nie pomaga , podjedź na stacje diagnostyczną (ale gdzie mają sprzęt do sprawdzania 4x4) i tam na rolkach wyjdzie jak krzywe masz tarcze , ja u siebie płaciłem 15 zł za sprawdzenie .

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 21 maja 2011, 19:02

Ale nie widzi mi się by stukot tak jak by z pod nóg pasażera dochodził od hamulców
tarcze był fachowo przetoczone i nie sprawiały problemu przez pewien czas.

[ Dodano: 2011-05-21, 19:12 ]
mdamian pisze:
barrettm82 pisze:Niepokojące było też to że flansza która wychodzi z skrzyni i do której przykręca się półoś ruszała się trochę wzdłuż własnej osi.
Kolego co do ruszania się lewej flanszy to chyba jest to normą w każdym tipie . u mnie też się rusza , miałem skrzynie wyjętą z samochodu i zawiezione do mechanika , a mechanik na to że ta lewa flansza to normalne i skrzynia jest w porządku i nic się z nią nie dzieje .
Ale mi się rusza prawa flansza. Ta od pasażera, lewa siedzi sztywno.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 maja 2011, 20:18

a może to była prawa , już nie pamiętam , to było ponad rok , mechanik powiedział że to jest normalne .

tarcze był fachowo przetoczone i nie sprawiały problemu przez pewien czas.
ale to nie znaczy że są proste , ja toczyłem wcześniejsze tarcze i po około 1000km drgania wróciły .

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 21 maja 2011, 20:31

Nie w tym temat. ani podczas jazdy ani podczas hamowania nie mam żadnych drgań całego auta ani kierownicy(tarcze toczyłem bo miary nie równą fakturę rowki i takie tam)

Cała sprawa w tym co się morze tłuc w dyferencjale bo odgłos flanszy ruszanej ręką bardzo przypominał stuki słyszane ze środka podczas jazdy.

A jakie są objawy zepsutego przegubu wewnętrznego??

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 maja 2011, 22:07

raczej byś nie pojechał dalej , może to któraś z osiek ??

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 22 maja 2011, 02:09

kurde może przegub wewnętrzny,a może łożysko igiełkowe w które wchodzi flansza.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 22 maja 2011, 11:30

mdamian pisze:raczej byś nie pojechał dalej , może to któraś z osiek ??

Co mam przez to rozumieć?? prawą przednia pułoś miałem w rękach wyjętą i nie miała żadnych niepokojących objawów (no poza tym że zabezpieczenie w zewnęcznym przegubie było walnięte i pułos chodziła w tym przegubie na wieloklinie. ale to naprawiłem a stuki wruciły po chfili.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 maja 2011, 11:35

barrettm82 pisze:w zewnęcznym przegubie było walnięte i pułos chodziła w tym przegubie na wieloklinie. ale to naprawiłem a stuki wruciły po chfili.
może zabezpieczenie spadło i znowu pojawił się luz na wieloklinie i stuka :?: :?:
zwal przegub i zobacz . :-/

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 22 maja 2011, 15:12

Luz wzdłużny na wieloklinie występuje zawsze, a zabezpieczenie służy tylko po to aby półoś się nie wysunęła. Jeśli autor tematu nie wie dokładnie skąd ma te stuki to my przez internet na pewno tego nie zdiagnozujemy i za niego nie naprawimy. Tym bardziej iż twierdzi, że to właśnie ta przyczyna, a nie inna to nie pozostaje nic innego niż wymiana na nową część i będzie spokój.
Dążenie do doskonałości.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 22 maja 2011, 15:33

nie pozostaje nic jak tylko do mechanika jechać. i sprawdzać po kolej.

[ Dodano: 2011-05-26, 22:34 ]
Byłem u mechanika i wszystko wyszło na jaw.

Podstawa tuczenia się to przedni lewy wewnętrzny przegub.
Cy przeguby wewnętrzne w A8 są takie same jak w pasacie B5 i A6 ??

Oraz wygląda na to że łożysko igiełkowe z prawej strony jest załatwione. bo flansza razem z półosią się dosyć solidnie rusza w wszystkie strony.

Jakie tam jest łożysko?? i gdzie mogę go dostać??

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 28 maja 2011, 00:21

barrettm82 pisze: Byłem u mechanika i wszystko wyszło na jaw.

Podstawa tuczenia się to przedni lewy wewnętrzny przegub.
Cy przeguby wewnętrzne w A8 są takie same jak w pasacie B5 i A6 ??

Oraz wygląda na to że łożysko igiełkowe z prawej strony jest załatwione. bo flansza razem z półosią się dosyć solidnie rusza w wszystkie strony.

Jakie tam jest łożysko?? i gdzie mogę go dostać??
Więc miałem rację 8-) Co do przegubów to tak,są takie same jak w A6 C5 i VW Passacie B5,a łożysko igiełkowe w którym siedzi flansza ma wymiary 32x39x24 ja zamawiałem telefonicznie i przysłali mi z łodzi,jak znajdę tą stronę to wrzucę linka.

[ Dodano: 2011-05-28, 00:26 ]
Łożysko kupiłem u nich http://www.dormet.pl/kontakt.php było na drugi dzień.Zgierz ok.Łodzi.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 28 maja 2011, 13:25

A jak sprawa wymiany??
da się to zrobić bez otwierania dyfru?? po samym wyjęciu simeringu??

Pamiętasz może wymiary simeringu??

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 09 cze 2011, 13:51

Wkleję do tego tematu to co napisalem koledzebarrettm82, na pw ,może komuś się przyda.


Już tak dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało,ale wiem,że musiałem odkręcić na łączeniu te rury od kolektora wydechowego bo zasłaniały mi kawałek tego dekla i ciężko było sę dostać do śruby dekla na samej górze,katalizatory też musiałem zdjąć,żeby był luz na tych w/w rurach.
Musiałem wyjąć też poduszkę pod skrzynią,ale to moment(wystarczy odkręcić dwie śruby pod nią,skrzynie na lewarku do góry i poduszki nie ma )
Jak już odkręciłem wszystkie śruby z dekla to właśnie miałem problem żeby go wyciągnąć i wtedy właśnie lewarek pod skrzynię (trochę do góry,trochę do dołu i wyszedł) kosz możesz normalnie wyjąć,nic nie ma prawa się tam rozpaść,tak szczerze to myślałem,że w środku jest to bardziej skomplikowane,ale jest to proste jak konstrukcja cepa.

Powodzenia,pozdro.

Ps.Warto wyciągnąć przy okazji i drugą poduszkę pod skrzynią i sprawdzić,ja myślałem,że jest ok,a jak wyciągnąłem to rozpadła się na kawałki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl