Od pewnego czasu mam problem z automatem w moim aucie. Początkowo przy zmianie z 3-4 autko potrafiło szarpnąć, sporadycznie też wchodziła w tryb awaryjny, ale wystarczyło wyłączyć na chwilę zapłon i dalej było ok.
Od pewnego czasu jak delikatnie dodaję gazu to tak przy ok 2000 obr jest takie szarpanie, jeśli dodam mocniej gazu nie ma tego efektu. Dodatkowo teraz jak tylko trochę się zagrzeje, zgaszę go i odpalę to zaraz wchodzi w tryb awaryjny.
Z błędów pojawia się tylko błąd 18233. Czytałem gdzieś na forach że błąd ten może być generowany przez komputer skrzyni, oddałem go więc do sprawdzenia i z nim wszystko ok. Czy może to być uszkodzony zawór czy raczej jakiś większy problem? MIał ktoś może podobny problem?
![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB ] Błąd 18233
[D2 99 4.2PB ] Błąd 18233
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 14:10 przez belus, łącznie zmieniany 1 raz.
belus
A można to jakoś zdiagnozować?
[ Dodano: 2011-06-28, 16:55 ]
witam ponownie,
dziś byłem w warsztacie i mechanik powiedział mi po jeździe próbnej że to padło sprzęgło.
Czy sprzęgło może powodować taki błąd?
[ Dodano: 2012-06-04, 15:17 ]
Panowie po prawie roku chciałbym powrócić do tematu mojej skrzyni.
Auto odstawiłem w tamtym roku do Józefowa, wymieniony został jakiś zawór ciśnienia plus oczywiście filtr, olej. Do tej pory błąd nie powrócił, skrzynia nie wchodzi już w tryb awaryjny, działa normalnie.
Jest jednak jedna rzecz która mnie niepokoi, a mianowicie jak jadę normalnie i puszczę gaz to po kilku sekundach jest takie jakby szarpnięcie, puknięcie. Wygląda to tak jakby było szarpnięcie przy redukcji ale bieg cały czas pozostaje ten sam. Jak wtedy puszczę całkowicie gaz to biegi normalnie, nieodczuwalnie się redukują do 1. Występuje to zarówno na tipie jak i automacie.
[ Dodano: 2011-06-28, 16:55 ]
witam ponownie,
dziś byłem w warsztacie i mechanik powiedział mi po jeździe próbnej że to padło sprzęgło.
Czy sprzęgło może powodować taki błąd?
[ Dodano: 2012-06-04, 15:17 ]
Panowie po prawie roku chciałbym powrócić do tematu mojej skrzyni.
Auto odstawiłem w tamtym roku do Józefowa, wymieniony został jakiś zawór ciśnienia plus oczywiście filtr, olej. Do tej pory błąd nie powrócił, skrzynia nie wchodzi już w tryb awaryjny, działa normalnie.
Jest jednak jedna rzecz która mnie niepokoi, a mianowicie jak jadę normalnie i puszczę gaz to po kilku sekundach jest takie jakby szarpnięcie, puknięcie. Wygląda to tak jakby było szarpnięcie przy redukcji ale bieg cały czas pozostaje ten sam. Jak wtedy puszczę całkowicie gaz to biegi normalnie, nieodczuwalnie się redukują do 1. Występuje to zarówno na tipie jak i automacie.
belus