![]() |
![]() |
[D2 97 2.5TDI ] Problem z grzaniem świec;/
[D2 97 2.5TDI ] Problem z grzaniem świec;/
Witam, mam problem z odpalaniem rano. Kiedy przekręcę stacyjkę to rozrusznik kręci z 5 sek zanim odpali.Myślę że to grzanie świec bo przekonałem się zimą;/ musiałem ratować się kokpitem;p problem latem jest za pierwszym odpaleniem rano później już git.Ale zimą to jest kicha;/ ma ktoś może jakieś pomysły co to może być? Znajomy elektryk polecił mi wymianę sterownika od silnika ale to chyba nie wypał;/ proszę o pomoc:) bo za 4 miesiące będzie już zimno:p
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 23:10 przez grabson89, łącznie zmieniany 1 raz.
przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają
jesli rozrzad dobrze ustawiony to moze byc np zły kąt wtrysku albo dawka paliwa
czujnik temperatury uszkodzony itp.
potrzeba wiecej szczegółów do diagnozy np:
czy auto było vagowane?
czy podczas problemu z odpalaniem puszcza biały dym?
jesli rozrzad dobrze ustawiony to moze byc np zły kąt wtrysku albo dawka paliwa
czujnik temperatury uszkodzony itp.
potrzeba wiecej szczegółów do diagnozy np:
czy auto było vagowane?
czy podczas problemu z odpalaniem puszcza biały dym?
Świece żarowe nawet przy + temperaturach grzeją tylko czas się skraca.tomek87g pisze:przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają
Jeśli przy odpaleniu wali niebieskim dymem to wtryski leją. Jeśli pojawia się czarny dym to coś nie halo ze sprężaniem. I to ostatnie właśnie najbardziej odpowiedzialne jest za odpalenie i najczęściej daje popalić w zimie przy niskich temperaturach.
Dążenie do doskonałości.
Jeśli chodzi o jakikolwiek dym to nic nie ma ani ciemnego ani białego itd.
Świece to wymieniłem na początku wszystkie 6 bo były spalone trochę mnie to zdziwiło ale doszedłem do wniosku że poprzedni właściciel zaniedbał tą sprawę jak większość rzeczy w tym aucie a teraz ja próbuje to ogarnąć.
Wracając do tematu to chciałbym się dowiedzieć jeszcze gdzie znajduje się jakiś sterownik grzania świec? To ta część pod plastikową osłoną silnika co dochodzą kable od świec? No i czy to może być przyczyną?
Świece to wymieniłem na początku wszystkie 6 bo były spalone trochę mnie to zdziwiło ale doszedłem do wniosku że poprzedni właściciel zaniedbał tą sprawę jak większość rzeczy w tym aucie a teraz ja próbuje to ogarnąć.
Wracając do tematu to chciałbym się dowiedzieć jeszcze gdzie znajduje się jakiś sterownik grzania świec? To ta część pod plastikową osłoną silnika co dochodzą kable od świec? No i czy to może być przyczyną?
skoro wedlug Ciebie w tym silniku swiece grzeja nawet w tak plusowych temperaturachdaro72 pisze:Świece żarowe nawet przy + temperaturach grzeją tylko czas się skraca.tomek87g pisze:przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają
Jeśli przy odpaleniu wali niebieskim dymem to wtryski leją. Jeśli pojawia się czarny dym to coś nie halo ze sprężaniem. I to ostatnie właśnie najbardziej odpowiedzialne jest za odpalenie i najczęściej daje popalić w zimie przy niskich temperaturach.
to mam pytanie czy sprawdzałeś osobiście to czy gdzieś wyczytałś ;-) ?
jesli wtryski leją to nastepuje nie pełne spalanie paliwa zgodnie z chemicznym wzorem spalania nie całkowitego weglowodorów(ON) nastepuje wydzielanie wegla (C) który jest koloru czarnego jak wszyscy wiemy :mrgreen:
problem ze sprezaniem jak najbardziej realny ,ale ja stawiam na zle ustawioną pompe
grabson89 napisz czy podłaczałes auto pod vaga i czy kat wtrysku i dawka startowa były sprawdzane i regulowane?
Podłącz miernik do instalacji to się przekonasz. Każda świeca to prawie 20A. To tak jakbyś kręcił rozrusznikiem. Ma diesla więc wiem jak grzeją świece. Jeśli przy rozruchu by ci nie grzały to od strzała żadne auto nie zapali.To tylko grzeją krócej bo czujniki tym sterują i szybciej się nagrzewają. Spróbuj kiedyś zimnego diesla odpalić bezpośrednio po przekręceniu kluczyka zobaczysz jak różnica będzie w długości kręcenia jak poczekasz na zagrzanie.tomek87g pisze:skoro wedlug Ciebie w tym silniku swiece grzeja nawet w tak plusowych temperaturach
to mam pytanie czy sprawdzałeś osobiście to czy gdzieś wyczytałś ;-) ?
Dążenie do doskonałości.
daro72 nie spinaj sie,ale
dalej nie odpowiedziałeś konkretnie na moje pytanie
ja sprawdzałem zarowno w 1.9 i 2.5 tdi
na dzien dzisiejszy mam na podwórku tylko 2 szt 1.9tdi to jak chcesz to wpadnij ;-) moge zademonstrować ze w takich temperaturach jak są teraz odłacze całkowicie zasilanie od swiec zarowych i auto odpali po nocy od tzw strzała,warunek poprawnie ustawiony rozrzad,pompa i silnik w jako takim stanie :mrgreen:
dalej nie odpowiedziałeś konkretnie na moje pytanie
ja sprawdzałem zarowno w 1.9 i 2.5 tdi
na dzien dzisiejszy mam na podwórku tylko 2 szt 1.9tdi to jak chcesz to wpadnij ;-) moge zademonstrować ze w takich temperaturach jak są teraz odłacze całkowicie zasilanie od swiec zarowych i auto odpali po nocy od tzw strzała,warunek poprawnie ustawiony rozrzad,pompa i silnik w jako takim stanie :mrgreen:
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Witam, trochę mnie nie było w kraju i dlatego piszę dopiero teraz co ustaliłem.
Byłem na VAGu i gościu prześwietlił mi podawanie powietrza.Wyskoczyło mi 400mg chyba na metr sześcienny( nie jestem pewny jednostek;p) niby powinno być 800.Mam jeszcze do tego auta drugi sterownik silnika i na tym drugim znowu wyskoczyło 350 i auto paliło gorzej rano. I teraz co trzeba wymienić? Przepływke gościu wymienił na nową przy mnie żeby zobaczyć czy coś się zmieni i dupa. Nic się nie zmieniło. Czyli co sterownik? Już jeden kupiłem i też dupa. Czytałem inne tematy o przepływce to że może nie dochodzi +. Proszę o pomoc.
Byłem na VAGu i gościu prześwietlił mi podawanie powietrza.Wyskoczyło mi 400mg chyba na metr sześcienny( nie jestem pewny jednostek;p) niby powinno być 800.Mam jeszcze do tego auta drugi sterownik silnika i na tym drugim znowu wyskoczyło 350 i auto paliło gorzej rano. I teraz co trzeba wymienić? Przepływke gościu wymienił na nową przy mnie żeby zobaczyć czy coś się zmieni i dupa. Nic się nie zmieniło. Czyli co sterownik? Już jeden kupiłem i też dupa. Czytałem inne tematy o przepływce to że może nie dochodzi +. Proszę o pomoc.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław