[D2 02 3.3TDI ] silnik
[D2 02 3.3TDI ] silnik
przebieg 350 tys moje pytanie kiedy nastepny remont wałka tak jak po 200 tys pierwszy i kolejno co 200 tys, olej co 30 tys czy jak long life co 2 lata rozrząd zmieniany był co 110 tys i tak będę trzymał lub 5-6 lat, pozdrawiam.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Szeryfisz dlaczego sugierujesz aby poziom oleju był powyżej max? Auto w rajdach nie startuje żeby olej siedział na bokach...rozebrane tego motoru jeszcze nie miałem , masz jakąś teorie?
Ja zalałem 10W/60 syntetyk i zupełnie inaczej silnik chodzi , teraz podczas jazdy nie słychać już dzwigienek,wymieniam co 10k max
Hydroregulatory kiedyś i tak posiadają..a wted na żadkich olejach słychać jak w dzwigienki stuka,a jak stuka to materiał wybiera.
Ja zalałem 10W/60 syntetyk i zupełnie inaczej silnik chodzi , teraz podczas jazdy nie słychać już dzwigienek,wymieniam co 10k max
Hydroregulatory kiedyś i tak posiadają..a wted na żadkich olejach słychać jak w dzwigienki stuka,a jak stuka to materiał wybiera.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
bo te silniki lubia wiecej oleju. Wszystkie ktore mialy pilnowany poziom oleju,czyli zazwyczaj max nie mialy problemu z walkami. Dlatego profilaktycznie w swoim trzymam poziom ponad max, czyli na wysokosci tego zoltego znacznika na bagnecie.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Dzięki za podjęcie tematu, mam olej obecnie castrol 5W/30 long life co to jest ta odma?
czy dzwigienki to może być tak że po dłuższej jeżdzie przy niskich obrotach je słychać?
i jakiej firmy olej 10W/60 stosujesz? czy 3.3 to pompowtryski czy comonreil ? a wałek fabrycznie zalecane jest na 200 tys i był robiony a dalej nie wiem pozdrawiam :-)
czy dzwigienki to może być tak że po dłuższej jeżdzie przy niskich obrotach je słychać?
i jakiej firmy olej 10W/60 stosujesz? czy 3.3 to pompowtryski czy comonreil ? a wałek fabrycznie zalecane jest na 200 tys i był robiony a dalej nie wiem pozdrawiam :-)
3.3 tdi to jeden z pierwszych diezli z układem common-rail lepiej tankuj dobre paliwko :mrgreen:
Odma znajduje sie po lewej stronie silnika przy zbiorniczku wyrównawczym,ma za zadanie odprowadać spaliny ze środka silnika i separować zawarty w nich olej silnikowy...czasem wystarczy ją rozebrać i wyczyścić
Co do stanu wałków i dzwigienek idzie wysłuchać , 5W/30 na rozgrzanym silniku jest jak woda
Ja zalałem 10W/60 KROONOIL Emperiol Racing ...zrobiłem eksperyment i narazie wrażenia pozytywne
Dużo dowiesz się z forum jak poszukasz i poczytasz , ale dobrze znalezć sobie kumatego mechanika który będzie znał ten samochód i zaopiekuje się nim.
Odma znajduje sie po lewej stronie silnika przy zbiorniczku wyrównawczym,ma za zadanie odprowadać spaliny ze środka silnika i separować zawarty w nich olej silnikowy...czasem wystarczy ją rozebrać i wyczyścić
Co do stanu wałków i dzwigienek idzie wysłuchać , 5W/30 na rozgrzanym silniku jest jak woda
Ja zalałem 10W/60 KROONOIL Emperiol Racing ...zrobiłem eksperyment i narazie wrażenia pozytywne
Dużo dowiesz się z forum jak poszukasz i poczytasz , ale dobrze znalezć sobie kumatego mechanika który będzie znał ten samochód i zaopiekuje się nim.