Witam,
Niestety wybrałem się w trase i odwiedzilem stolice, po drodze wystąpiły problemy z autkiem:
w trybie automatycznym (selektor na D/S) przestawał zmieniać biegi po zatrzymaniu i po ruszeniu wkręcał się na maksymalne obroty a biegu nie zmieniał, dodatkowo zauważyłem że podczas tego problemu strasznie słabnie jak by wchodził w tryb awaryjny i nie załączał turbinek. żadne kontrolki się nie zapaliły (nawet od tip`a są normalnie podświetlone)... Jedynie usterka znika gdy zgaszę auto i odpale ponownie. Gdy występuje usterka możliwe jest zmienianie biegów w trybie ręcznym z użyciem selektora/łopatek).
Na moje nieszczęście nie zabrałem ze sobą interfejsu... a do domku jakoś trzeba wrócić.
Macie jakieś sugestie? może niski stan oleju w tipie...
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.0TDI ] nie zmiena biegów w trybie automatycznym
[D3 03 4.0TDI ] nie zmiena biegów w trybie automatycznym
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
z tego co mi wiadomo u poprzedniego właściciela około 100tyś km temu wymieniana cała skrzynia z chłodnicą na gwarancji w ASO. wcześniej błędów żadnych(sprawdzane przed wyjazdem), ale czasami(bardzo sporadycznie) podczas jazdy przy dodaniu gazu przez dosłownie sekunde skrzynia zabuczała po czym cisza. poza tym dzwiąkiem żadnych objawów nawet szarpań.
Jak wróce do domku podpinam pierwsze co VCDS`a... i zmieniam olej jeśli będzie to jeszcze miało jakiś sens(inaczej remont)
Ja myśle że ma zamało oleju i pompa nie wytwożyła wystarczającego ciśnienia i wyłapała jakiś błąd... Ciekaw jestem czy zespół mechatroniczny da rade dowieść mnie do domu w niedziele, czy się całkiem wysypie...(dziś auto jeździło normalnie skrzynia zmieniała biegi idealnie ale podświadomie wiem że nie moge jej już w pełni zaufać co czyni jazdę wyjątkowo mało komfortową)
Jak wróce do domku podpinam pierwsze co VCDS`a... i zmieniam olej jeśli będzie to jeszcze miało jakiś sens(inaczej remont)
Ja myśle że ma zamało oleju i pompa nie wytwożyła wystarczającego ciśnienia i wyłapała jakiś błąd... Ciekaw jestem czy zespół mechatroniczny da rade dowieść mnie do domu w niedziele, czy się całkiem wysypie...(dziś auto jeździło normalnie skrzynia zmieniała biegi idealnie ale podświadomie wiem że nie moge jej już w pełni zaufać co czyni jazdę wyjątkowo mało komfortową)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Witam
Ja u siebie miałem trochę podobny problem (w D2). Jak kupiłem auto okazało się że ze skrzynią są problemy: a mianowicie wchodziła czasami w tryb awaryjny, i czasami zdarzało się u mnie tak jak u Ciebie. Skrzynia na 1 biegu i nie przerzuca dalej. Pomagało tylko zgaszenie i odpalenie auta. Stan oleju był prawidłowy. Po każdej takiej sytuacji zawsze podłączałem VAG-a i patrzyłem co nowego. W przypadku jak skrzynia wchodziła w tryb awaryjny zawsze pojawiał się błąd (chyba 17090), ale wtedy gdy skrzynia zostawała na 1 biegu i nie przerzucała na kolejne żadnego błedu ( a przy każdym podłączeniu VAG-a jak coś się pokazało to kasowałem). Co do pierwszego problemu miałem punkt zaczepienia, błąd i tryb awaryjny i czasami było widać na wyświetlaczu przed pojawieniem się trybu awaryjnego, że wyświetlał inne przełożenie niż na wybieraku. Wszystko wskazywało na pozycjoner przy skrzyni. Kupiłem, wymieniłem i problem rozwiązany, jednocześnie już więcej nie pojawił się już ten problem pozostawania skrzyni na 1 przełożeniu (jak u Ciebie). Wszystko wskazuje, że przyczyną u mnie tych obu problemów był pozycjoner (F125), bo po jego wymianie ponad pół roku skrzynia chodzi idealnie.
SylwekR
Ja u siebie miałem trochę podobny problem (w D2). Jak kupiłem auto okazało się że ze skrzynią są problemy: a mianowicie wchodziła czasami w tryb awaryjny, i czasami zdarzało się u mnie tak jak u Ciebie. Skrzynia na 1 biegu i nie przerzuca dalej. Pomagało tylko zgaszenie i odpalenie auta. Stan oleju był prawidłowy. Po każdej takiej sytuacji zawsze podłączałem VAG-a i patrzyłem co nowego. W przypadku jak skrzynia wchodziła w tryb awaryjny zawsze pojawiał się błąd (chyba 17090), ale wtedy gdy skrzynia zostawała na 1 biegu i nie przerzucała na kolejne żadnego błedu ( a przy każdym podłączeniu VAG-a jak coś się pokazało to kasowałem). Co do pierwszego problemu miałem punkt zaczepienia, błąd i tryb awaryjny i czasami było widać na wyświetlaczu przed pojawieniem się trybu awaryjnego, że wyświetlał inne przełożenie niż na wybieraku. Wszystko wskazywało na pozycjoner przy skrzyni. Kupiłem, wymieniłem i problem rozwiązany, jednocześnie już więcej nie pojawił się już ten problem pozostawania skrzyni na 1 przełożeniu (jak u Ciebie). Wszystko wskazuje, że przyczyną u mnie tych obu problemów był pozycjoner (F125), bo po jego wymianie ponad pół roku skrzynia chodzi idealnie.
SylwekR
hmm w sumie to dość ciekawa diagnoza... ciekawy jakie koszty wygeneruje taki pozycjoner dla 6hp GZA
[ Dodano: 2011-08-08, 21:37 ]
VCDS podpity i... brak błędów
Natomiast trasa powrotna z stolicy do domku i skrzynia działa pięknie ani razu mnie nie zaskoczyła a biegi zmieniała płynnie bez szarpnięć. w tygodniu wyminie oliwe i filtr i oby juz bylo cacy.
[ Dodano: 2011-08-08, 21:37 ]
VCDS podpity i... brak błędów

Natomiast trasa powrotna z stolicy do domku i skrzynia działa pięknie ani razu mnie nie zaskoczyła a biegi zmieniała płynnie bez szarpnięć. w tygodniu wyminie oliwe i filtr i oby juz bylo cacy.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.