[D2 98 4.2PB/LPG ] Problem ze zbieżnością
[D2 98 4.2PB/LPG ] Problem ze zbieżnością
Witam mam problem ze zbieżnością. Po ostatniej trasie wcieło mi opony pojechałem na stację diagnostyczną ,gdzie sprawdziliśmy zawieszenie i sie okazało ,że jedna końcówka jest wybita .Wymieniłem oczywiście dwie, reszta zawiechy ok. Ustawił koleś zbieżność i zmieniłem koła . Po przejechaniu ok 500 do 900 km już na lewej oponie widać ,że ją ścina od zewnątrz pojechałem na zbieżność do kolesia gdzie wyszło ,że lewe kolo jest mocno zbieżne. Ustawił jeszcze raz i mówi ,że coś musi być wybite ,że tak się przestawiło .Pojechaliśmy na szarpaki a tam nic wybitego nie widać ani nie słychać. A więc co może być grane bo to jakieś cuda.Nadmieniam ,że auto nie było bite mam je 3 lata i nigdzie nie walnąłem kołem ani zawieszeniem.Czy w tym modelu można ustawiać samą zbieżność z przodu czy trzeba robić całą geometrię?PROSZĘ O POMOC lub doradzenie dobrego warsztatu w okolicach Zabrza.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 09:47 przez PIPPEN, łącznie zmieniany 1 raz.
Założył przyrządy na koła i sprawdzał ale nie wiem co ja się na zbieżności nie znam wiem ,że gadał ,że kąty są dobre.Problem jest tylko ze zbieżnością.Jak wjeżdzał na stacji na jakąś płytę do sprawdzenia zbieżności to gadał ,że przód szarpie a tył jest ok .Nie wiem czy fachowiec za słaby czy sprzęt kiepski.
Witam mam podobny problem Kupiłem nowe oponki po 2 miesiącach z przodu nie maja juz prawie bieżnika z zewnętrznej strony Byłem na 2 stacjach diagnostycznych Wszędzie mówią ze jest ok
Zauważyłem tez ze pojawiły sie wibracje w prawym przednim kole powyżej 80km/h a powyżej 140 jest dramat :-( Tak jak by to kolo uciekało do środka :-| Standardowo sprawdzianem Felga prosta , wyważona Nie wiem juz sam o co chodzi :-(
Zauważyłem tez ze pojawiły sie wibracje w prawym przednim kole powyżej 80km/h a powyżej 140 jest dramat :-( Tak jak by to kolo uciekało do środka :-| Standardowo sprawdzianem Felga prosta , wyważona Nie wiem juz sam o co chodzi :-(
No ja jestem załamany jadę w piątek na komputerową geometrię całego auta to zobaczę czy tamten mechanik był partacz bądź miał rozkalibrowane przyrządy czy jest autentycznie jakiś dziwny problem z moją zawiechą . Najśmieszniejsze to ,że nie ma żadnych stuków ani nic nie czuć ,że coś się wybiło. W besmareksie w Zabrzu (serwis vw) boją się ustawić mi zbieżność ---żart .
możesz mieć luz na górnym wahaczu od wewnętrznej strony (tam gdzie jest mocowany do auta). u mnie na badaniu wyszło wszystko ok, dopiero przy sprawdzaniu zbieżności gościu nie mógł odkręcić końcówki i zaczął szarpać i okazało się że tam jest luz a opony cięło mi od str wewnętrznej, i też luzy mam w prawym przednim kole
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
ustawia się na obu kołach jednocześnie przesuwając całą belkęahadam pisze:Prawdopodobnie masz zły kąt pochylenia koła (sprawdż to na dobrym sprzęcie do geometrii) , kąta w naszych autkach się nie ustawia , może być skrzywiona goleń .
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Wartości aż tak nie są potrzebne ( chociaż dziwne że ich nie podają ).. Ważne jest aby kąt WSZ był taki sam na obydwu kołach. Na przykładzie coupe quattro gdzie teoretycznie też ten kąt jest nieregulowalny powiem Wam, że dopiero 3 warsztat okazał się na tyle kumaty żeby kąty wyrównać za pomocą sworzni. Każdy z nich daje zakres około 0.5 stopnia czyli sporo. Z tego co zauważyłem w większości warsztatow ten parametr jest olewany i stąd problemy. Jedyna rada w 8 to manewr wózkiem i ustawianie przez osobę, która wie co robi ;-)
A8 ABZ; ACQ NG
Pojechałem do innych mechaniorów ,którzy mają podnośnik , który nie dzwiga za koła i było jak byk widać ,że sa wywalone górne wahacze te zagięte jak banan. Właśnie je wymieniłem i w środę wale do kolesia żeby poprawił tą zbieżność . Myślę ,że na tym powinien się temat zamknąć.
Wielki ukłon w kierunku Mazura on trafił w 100%.Dzięki pozdrawiam.
Wielki ukłon w kierunku Mazura on trafił w 100%.Dzięki pozdrawiam.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
podają, podają, żadne rzemieślnicze sztuczki, myślisz po co producentPIPPEN pisze:Może i się ustawia te kąty ale żaden katalog nie podaje takiej opcji - to już rzemieślnicze sztuczki ale nie raz to ratuje życie.
zrobił owalne otwory w belce? po to żeby się dało ustawiać np. i tam gdzie
ja jeżdżę na zbieżność mają to pięknie rozrysowane na maszynie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020