[D2 95 4.2PB/LPG ] Czujnik temperatury silnika
witam kolegow, mam pytankko, bo wszyscy piszą że ten czujnik od ECU ma kolor zielony (za lewa głowicą) natomiast u mnie ma kolor biały. Na rozgrzanym silniku jak na desce rozdzielczej pokazuje 90 stopni to na vagu pokazuje 75 stopni. Odczytuje błąd że jest uszkodzony czujnik. Kolega miał czujnik temp. z białą kostką wiec wymieniłem i tez pokazuje 75 stopni. Myslalem ze ktos kiedys wymienial i wkrecił zły czujnik i stad zle wskazania, ale wtyczka tez ma kolor biały. Więc co o tym myślicie? Chce go wymienic bo rano mam problem z odpaleniem.
[ Dodano: 2011-02-28, 22:38 ]
dzisiaj podłączyłem vaga i na zimny silniku sprawdziłem temp. czujnika ECU i pokazał -1.5 stopnia , więc powinien zalączyc ssanie. Mimo tego i tak ciezko odpaliła , gdy odpalila zagrzalem ja porządnie i czujnik pokazał 88 stopni , a na desce pokazuje 90stopni. Nadal wyskakuje błąd o nr. 16500 . Mam motor 299KM . czy ta kostka powinna miec kolor zielony ? czy występuje jeszcze inny czujnik ?
[ Dodano: 2011-02-28, 22:38 ]
dzisiaj podłączyłem vaga i na zimny silniku sprawdziłem temp. czujnika ECU i pokazał -1.5 stopnia , więc powinien zalączyc ssanie. Mimo tego i tak ciezko odpaliła , gdy odpalila zagrzalem ja porządnie i czujnik pokazał 88 stopni , a na desce pokazuje 90stopni. Nadal wyskakuje błąd o nr. 16500 . Mam motor 299KM . czy ta kostka powinna miec kolor zielony ? czy występuje jeszcze inny czujnik ?
Podepnę się pod temat. Ostatnio przy wysokiej temperaturze powietrza (30+), gdy auto postało parę minut przy włączonym silniku wyrzuciło mi gaz i przełączył się na benzynę (efekt dźwiękowy jakby gazu nie było) Nie chciał się przełączyć ponownie na gaz. Dopiero jak ruszyłem przejechałem kilka kilometrów to przełączył się i było wszystko ok. Gdy po kilku dniach zrobił mi to samo zacząłem się zastanawiać jaka tego przyczyna ze tylko na postoju to robi. Pomyślałem, że może silnik grzeje się i gaz ma jakieś zabezpieczenie. Przyglądałem się zegarom i temperatura na postoju 90 stopni i wcale nie drga wskazówka lub minimalnie przechyla się powyżej 90 (1 milimetr w prawo). Podłączyłem dzisiaj vaga i okazało się że licznik wskazuje 90 stopni a vag (99 - 100,5) i tak cały czas. I teraz moje pytanie czy jeśli są takie różnice we wskazaniach tzn że czujnik temperatury walnięty, czy może termostat, a jeżeli czujnik to który? No i czy instalacje gazowe mają jakieś zabezpieczenie aby przy wzroście temperatury silnika powyżej 100 stopni rozłączały się? Proszę o jakieś rady i sugestie.
- dariuszmuzyka
- Forum Audi A8
- Posty: 119
- Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Tak jest dobrze. Max wskazania dla ECU silnika to do 110 st C. Zazwyczaj koło 106 st CSERGIO pisze:...Podłączyłem dzisiaj vaga i okazało się że licznik wskazuje 90 stopni a vag (99 - 100,5) i tak cały czas. I teraz moje pytanie czy jeśli są takie różnice we wskazaniach tzn że czujnik temperatury walnięty, czy może termostat, a jeżeli czujnik to który?....
powinien schodzić w dół.
Czujnik do ECU masz z tyłu głowicy. Jest tam cieplej.
Czujnik na deskę masz z przodu głowicy.