części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Silnik kuleje z rana

rakpol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:49
Lokalizacja: Głubczyce

[D2 00 4.2PB/LPG ] Silnik kuleje z rana

Post autor: rakpol » 26 sie 2011, 15:24

Witam niedawno wymieniłem przepływomierz myślałem że już autko będzie ok a tu po miesiącu dalej coś się dzieje z rana jak zapalę dopóki chodzi na wysokich obrotach i słychać z filtra ten odkurzacz silnik jako tako pracuje jak tylko się wyłączą wysokie obroty to silnik kuleje i miga kontrolka check jak mu lekko przy gazuję w tym czasie vag pokazuje
16684 Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
dodam że świece wymieniłem i po wymianie to samo miejscami zamieniałem cewki i dalej to samo na pb jak przełączę na lpg jest ok silnik pracuje normalnie nie kuleje.
Błędy kasuję i na lpg nic się nie dzieje a następnego dnia rano znów błędy wracają.Gdzie szukać przyczyny

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 153
Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
Lokalizacja: wlkp

Post autor: gumiss64 » 26 sie 2011, 18:36

Zamień cewki miejscami np.7 z 8 i 3 z 4. i wtedy VAGuj, jeśli wyskoczy że wypada 8 i 4 to cewki do wymiany. Natomiast jeśli nawet po zamianie wyskakuje 3 i 7 to moduły znajdujące się pod zbiorniczkiem sprysków domagają się wymiany.

[ Dodano: 2011-08-26, 18:49 ]
Przekop forum za pomocą szukajki kiedyś był ten temat przerabiany ;-)
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 26 sie 2011, 19:41

Pompa paliwa jest ok.? Coś mi się wydaje że że się kończyć , sporo było o tym .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

rakpol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:49
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: rakpol » 26 sie 2011, 21:51

Cewki zamieniałem miejscami mam cewki z modułem bez kabelków wysokiego napięcia to jest model po lifcie myślę ze nie ma tych modułów co piszecie kopałem całe forum i wszędzie piszą do autka przed liftem a może wtryskiwacze szaleją jak to sprawdzić odłączać kolejno ???
myślę ze pompa jest ok bo potem na paliwie jedzie normalnie tylko wolne obroty są jakieś dziwne 640-680 na LPG jest ok obroty 680
Dziś rano przed uruchomieniem sprawdziłem zero błędów silnik zapalił jak dodałem gazu na zimnym to strasznie rzucało silnikiem jak się nagrzał do 50stopni to przestało trzepać na vag zero błędów nic nie wyłapał.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 27 sie 2011, 16:02

Jak cewki, moduły i świece przerabiałeś to może wtryskiwacze. Ja miałem wypadanie zapłonu i właśnie wtryskiwacze były winne. Po prostu zamieniłem je miejscami (tak jak to z cewkami się robi) i wypadanie pojawiło się na cylindrze na który wtryskiwać wadliwy powędrował. Kupiłem 2 i jest malina.
Tak na marginesie nie polecam środków do czyszczenia wtryskiwaczy, przerobiłem to u siebie i ku mojemu zdziwieniu, jak wyciągnąłem kosz pompy (bo znowu zaczęło śmierdzieć paliwem) to nawet uszczelka kosza była rozpuszczona. Masakra rozpuszcza wszystko na swojej drodze.

Awatar użytkownika
Fuszbejns
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 paź 2009, 15:24
Lokalizacja: legnica

Post autor: Fuszbejns » 29 sie 2011, 15:14

kolego ja mam to samo wypadanie zaplonow dowolny cylinder i do tego wypadanie zaplonow cyl 3, ( wczesniej 7 - dmy) ale czasem tez 5 ty ( nie ma reguly) zrobilem wszystko co mozliwe zeby dowiedziec sie co to myslalem ze to cewki zamiana nie pomogla nastepnie zamienialem miejscami wtryski tez nie pomoglo myslalem ze moze listwa gazowa przepuszcza i jezdzielm tylko na benzynie ale nadal to samo ( na zimym silniku nie pali na wszystkie gary ale po chwili juz jest ok) nie jest to tez uszczelka pod glowica, zajalem sie wiec szczelnoscia ukladu wtryskow gazowych powyciagalem z ukladu dolotowego te krócce metalowe ktore gazownicy wwiercaja sie do dolotu no i kupilem klej do gwintów wyciagnalem z cylindra 7 mego (wczesniej wlasnie tu wypadaly zaplony tak samo jak u ciebie) zauwazylem ze latwo sie odkrecil w sumie moznabylo krecic palcem a to raczej niedopuszczalene ze wzgledu na cisnienie jakie tam jest potem ponownie to skrecilem na klej i wszystko zlozylem od tej pory nie wysakuje juz cyl7 ale za karę zaczal wyskaiwac cylinder 3 no i dowolny tzn wydaje mi sie ze te polaczenia sa nieszczelne i powoduja takie jaja bo jendak moja operacja przynisola skutek zle zrobilem ze nie dokonalem tego na wszystkich cylindrach bo podejrzewam ze jak zrobie 3 -ci to wyskoczy gdzie indziej znow bo pierwszy blad o tym juz mowi - dowolny cylinder,. Wkurza mnie to ale nie chce mi sie znow tego rozbierac moze sie okazac jednak ze to jest niewłasciwy trop bo innymi powodami moze byc jedynie uszkodzony komputer sterujacy (jak sam doczytales w naszym modelu nie ma modulów) to jest tez mozliwe no i ostatnia rzecz to slabe cisnienie na cylindrze badz na zaworach gdzies poprzepalane np ale ja po wykonaniu moejj operacji i tak jestem zadowolony bo balem sie wlasnei tego cisnienia na 7 dmym cylindrze ze traci szczelnosc ale gdy nagle 7 dmy cylinder juz nei wypada i zaczal wypadac 3 i dowolony tzn ze to nie wina sprezania wiec i glowica ok i tuleje cylindrow takze pozostaje jak mowie - komputer sterujacy badz wlasnie jeszcze raz wykrecenie wszystkich kroccy z gazu i na nowo je wkleic z pewnoscia to zrobie ale odkad uspokoilem sie ze sprezaniem to juz jakos mi sie nei chce :) jest troche zabawy ale nie az tak duzo jak znajde czas zrobie reswzte i tobie to rowniez polecam.

pozdrawiam
"w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 29 sie 2011, 20:00

U mnie jak coś się dzieje z rozruchem, obrotami i właśnie jakby wypadaniem zapłonów przy zimnym silniku znaczy że muszę polatać dłuższy czas na Pb żeby odświeżyć wtryski i podobno "odkłamać" jakiś czujnik od gazu w układzie dolotowym.
Jak wyjeżdżę 1, 2 dwa baki czujnik ten podobno znowu sczytuję prawidłowe wartość dla Pb i wszystko wraca do normy. Nie wiem czy to prawda ale tak tłumaczy to mój mechanik i to pomaga. Zdarza się to raz w roku w okresie letnim, kiedy silnik szybko przełącza się na benzynę.
Dodam, że przed tą diagnoza z innym mechanikiem sprawdzaliśmy i eliminowaliśmy wszystkie ewentualne przyczyny - nowe świece, sondy lambada ;-) zaworek ciśnienia zwrotnego , sprawdzenie cewek itd... Dopiero rada mojego obecnego mechanika pomogła - powiedział "eee to typowe, wyjeździj 2 baki benzyny i wszystko wróci do normy" . i tak się stało :->

rakpol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:49
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: rakpol » 12 wrz 2011, 16:24

Dziękuję wszystkim okazało się że 2 wtryskiwacze temu winne na 3 i 7 cylindrze ;-) [/quote]

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 12 wrz 2011, 20:08

Miałem podobnie pisałem o tym troszkę wyżej. Szybko to można zdiagnozować zamieniając je miejscami.

rakpol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:49
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: rakpol » 13 wrz 2011, 07:42

właśnie dostałeś za to punkt pomógł tym się sugerowałem Pozdrawiam

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 13 wrz 2011, 14:55

po skasowaniu błędów pojeździj na samym paliwie może lpg wprowadza błąd, a następnie wyczyść silniki krokowy ja miałem cały czarny.

damian317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2011, 20:15
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: damian317 » 18 lut 2012, 22:50

Witam. Dziś podczas wymiany chłodnicy oleju ściągnąłem też kolektor ssący żeby go wyczyścić wraz z przepustnicą. Akumulator odpiąłem przed całą operacją. Gdy złożyłem wszystko niestety auto nie pracuje jak należy. Po podłączeniu vaga pokazało takie błędy:
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
wszystko podpiąłem przynajmniej tak mi się wydaje. POMOCY...

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 18 lut 2012, 23:11

damian317 pisze: 17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
W moich kodach błędów jest tak 17978 P1570 463A Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody

A co do wypadania zapłonów to czy na pewno podpiąłeś masę(jedną i drugą) przy cewkach przy składaniu :?:

[ Dodano: 2012-02-18, 23:15 ]
Chyba się trochę pośpieszyłem :oops: a czy w ogóle ruszałeś masę,odpinałeś i wyjmowałeś cewki
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

damian317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2011, 20:15
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: damian317 » 18 lut 2012, 23:27

tylko pierwszą cewkę wyciągałem ale włożyłem ją z powrotem. Podczas jazdy auto śmiga bez zarzutów ale na wolnych obrotach kuleje tarpie i wyświetla kontrolkę CAT. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. A gdybym zamienił podciśnienia w przepustnicy źle podpiął to mogłoby tak działać?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 19 lut 2012, 00:26

Sprawdz złącze do czujnika stukowego od strony kierowcy. Brązowe przy kolektorze.

Ogólnie coś od kierowcy strony namieszałeś

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl