Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] 4.2 32V kolizyjny po stronie ssącej?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

[D2 preFL ALL ] 4.2 32V kolizyjny po stronie ssącej?

Post autor: maciu » 29 sie 2011, 21:55

Jak w temacie czy ABZ i jego klony są kolizyjne po stronie ssącej
czyli jak mniemam na tych wałkach które są napędzane łańcuszkami?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 29 sie 2011, 22:15

a czemu mialyby nie byc?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 sie 2011, 08:38

bo to róznie bywa z silnikami po jednej stronie moga być kolizyjne po drugiej nie
albo wcale zależy od konstrukcji

to może inaczej, da radę stwierdzić czy była kolizja bez zdejmowania głowicy?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 30 sie 2011, 10:03

odkrecasz swiece i podajesz cisnienie. Oczywiscie krecisz silnikiem zeby zawory byly zamkniete
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 sie 2011, 11:58

żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:

a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 30 sie 2011, 13:16

maciu pisze:żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:

a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić


rozumie ze przeskoczył Ci pasek? wiec tak
skladasz rozrzad tak jak powinien byc i sprawdzasz czy daje sie obrocic na powykrecanych swiecach nastepnie sprawdzasz kolejno czy cisnienie nie uchodzi z danego cylindra, tak jak kolega wyzej napisał
mam wlasnie rozebranego 4.2 z a8 95r i powiem tyle:
jest kolizyjny

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 sie 2011, 20:13

nie pasek tylko łańcuch się zerwał i o ile po stronie ssącej jest niekolizyjny
to zawory mogą być ok

na razie spróbuję obrócić tym wałkiem, jeżeli nie będzie oporu to może, może

żeby było jasne, motor klekotał i 80% wskazywalo na to że to klawiatura
zrobienie tego plus rozrząd to już kwota za którą można mieć prawie dwa silniki
więc z premedytacją tego nie robiłem

ostatnio pojawiła się opcja że może to pompa wspomagania jest głośna lub łańcuszki
i te dwa elementy miały być wymienione jutro, jak widać nie doczekały

jeżeli zawory są pogięte nie będę się bawił w ten motor jeżeli
są dobre i ich zmiana oraz odpięcie pompy wspomagania i osprzętu
pomoże na hałas to będzie reanimowany
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 30 sie 2011, 20:21

maciu pisze:motor klekotał i 80% wskazywalo na to że to klawiatura
zrobienie tego plus rozrząd to już kwota za którą można mieć prawie dwa silniki
więc z premedytacją tego nie robiłem
co ci da że kupisz 2 silniki jak i tak rozrząd do wymiany będzie (Cena silnika +rozrząd i pewność że silnik działa)

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 30 sie 2011, 21:03

za zdrtowy silnik musisz dac okolo 2500zł + 1000zl przelozenie + olej filtry i płyny jakies 300zł + rozrzad kpl. jakies 1000 zł robi ci sie ookolo 5 tys ........................... wiec u ciebie wymiana rorzadu i lancuszka jest dwa razy wieksza? dziwne ceny masz

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 sie 2011, 22:02

mniejsza o dyskusje kto za co ile zapłaci jak zrobię wszystko dam znać
ile wyszło

wydaje się że jednak jest kolizyjny w jedną stronę jestem w stanie przełamać opór sprężyn
w drugą jest beton
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 06 wrz 2011, 09:23

Wszystkie 32 i 40 - zaworowe są kolizyjne i to po obydwu stronach. Najpierw pozakładaj rozrząd i pomierz ciśnienie sprężania, być może miałeś fart i nic się nie stało...
Elektronika samochodowa.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 paź 2011, 09:22

Ostateczne koszty:

240 uszczelki i pierdółki do rozrządu - ASO
310 uszczelki: dekli, ssącego, miski olejowej
1720 pasek, łańcuszki, śruby głowicy, 3rolki, napinacz, pompa wody, 4 oringi, uszczelki głowic
260 popychacze, wałki
250 zawory
1950 roboty (w tym głowice u Osowskiego), olej, filtry itp.
300 laweta

silnik nówka sztuka ;)

zdecydowałem się na robote z powodu tego ze nie brał mi oleju i kompresja była ok

Wałek musiałem kupić bo jak się okazało przy okazji (wielkie brawa dla mechanika za
przytomne sprawdzenie przed odpaleniem) przesunęło się kółko na wałku wydechowym.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 paź 2011, 09:33

maciu, a jakie objawy miałeś przed zerwaniem łańcuszka :?:

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 paź 2011, 09:44

prawdopodobnie grzechotanie ale do końca nie wiadomo przy okazji
została wymieiona pompa wspomagania

acha i w ostatnich dwóch tygodniach poprzedzających wzrosło mi spalanie
bez powodu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 20 paź 2011, 21:24

no to ładnie maciu, ponad 5 tysi,ja u siebie po zerwaniu paska też wybuliłem coś w tych okolicach,przy czym wszystkie części,mechanik itd.po zniżkach :roll:
Teraz chociaż wiesz co masz ;-)

Ps.
W tych naszych staruszkach mamy teraz silniki w lepszej kondycji niż w niejednej D3 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl