![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] głowica, uszczelka, problemy
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
[D2 94 4.2PB/LPG ] głowica, uszczelka, problemy
koledzy mam problem z samochodem, ubywa mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym. jak odkręcę to czuć gazem. powiedzcie jak wyglądają objawy pękniętej głowicy lub przedmuchanej uszczelki, stan oleju w normie, nie wzrasta, nie maleje..
dzięki bardzo koledzy
dzięki bardzo koledzy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez -V-I-R-U-S-, łącznie zmieniany 2 razy.
Kudłaty
siemka.Plyn ci ubywa bo masz gdzies nieszczelnosc pewnie.Nie dokrecaj korka na full to przestanie ubywac.Jesli nie przegrzales auta to uszczelka i glowice powinny byc nie ruszone. Objawy takie: auto moze sie grzac,plyn w oleju a co za tym idzie podwyzszony stan na bagnecie,olej w plynie (zbiorniczek),wywalanie plynu zbiorniczkiem,bąbelki-bulgotanie w zbiorniczku,bąbelki plynu na bagnecie,kopcenie na bialo z plynem ale jesli masz lpg to i tak bedzie kopcil tym sie nie martw i to chyba na tyle. Mysle ze masz nieszczelnosc bo to czeste w osemach i tym sie nie przejmuj no chyba ze ubywa litr na 100 czy 200 km to sporo i trzeba szukac.Auto do garazu i obserwowac czy cos nie kapie,nie saczy sie itd. Pozdro kudlaty jak cos to dzwon popoludniu.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Najłatwiej sprawdzić tak: odpal autko przejedz sie jakieś 10km (do temp. roboczej)odkręć korek zbiornicza !!polowi i ostrożnie rzeby sie nie poparzyć!!, no i jeszcze raz 10km, no i jak będziesz odkręcać 2raz to niemoże być ciśnienia w zbiorniczku. Jak jest to albo uszczelka, głowica, tulej....no i to tyle
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
koledzy nie będę się rozpisywał.
w układzie chłodzenia powstała poduszka, nie leciało ciepłe powietrze do kabiny i nie dochodziło ciepło do reduktorów, przewody lekko ciepłe. zalałem płynu i odpaliłem auto, w zbiorniczku słychać było że się odpowietrza, dumałem i dumałem jakąś godzinę w tym czasie auto cały czas na chodzie, powoli do reduktora doszło ciepło i udało się przejść na gaz. wtedy postanowiłem nie dokręcać korka i w trasę. po przejechaniu 15km autko zaczęło grzać w środku i momentalnie pokazał się znak brak płynu. zatrzymałem się i na włączonym silniku odkręciłem korek (nie było ciśnienia) i uzupełniłem do stanu.
Po przejechaniu 30 km sprawdziłem stan (był identyczny) powietrze z zbiorniczku nie było słychać uciekającego powietrza.
dzisiaj rano sprawdziłem brak ok 2cm płynu. (na odpalonym silniku nie ubywa jak stoi na zimno ucieka) na chodniku widać ślad po płynie. tylko czy może ubyć aż tyle.
dzięki bardzo za pomoc
w układzie chłodzenia powstała poduszka, nie leciało ciepłe powietrze do kabiny i nie dochodziło ciepło do reduktorów, przewody lekko ciepłe. zalałem płynu i odpaliłem auto, w zbiorniczku słychać było że się odpowietrza, dumałem i dumałem jakąś godzinę w tym czasie auto cały czas na chodzie, powoli do reduktora doszło ciepło i udało się przejść na gaz. wtedy postanowiłem nie dokręcać korka i w trasę. po przejechaniu 15km autko zaczęło grzać w środku i momentalnie pokazał się znak brak płynu. zatrzymałem się i na włączonym silniku odkręciłem korek (nie było ciśnienia) i uzupełniłem do stanu.
Po przejechaniu 30 km sprawdziłem stan (był identyczny) powietrze z zbiorniczku nie było słychać uciekającego powietrza.
dzisiaj rano sprawdziłem brak ok 2cm płynu. (na odpalonym silniku nie ubywa jak stoi na zimno ucieka) na chodniku widać ślad po płynie. tylko czy może ubyć aż tyle.
dzięki bardzo za pomoc
Kudłaty
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
masz dokładnie taką sytuacjępaulo79 pisze:siemka.Plyn ci ubywa bo masz gdzies nieszczelnosc pewnie.Nie dokrecaj korka na full to przestanie ubywac.Jesli nie przegrzales auta to uszczelka i glowice powinny byc nie ruszone.
jeżeli visko jest sprawne to trudno będzie przegrzać zwłaszcza teraz
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
koledzy dzisiaj zrobiłem 3 zdjęcia. Auto zostawiam u mechaników na sprawdzenie dopiero w piątek ale może ktoś będzie miał jakąś propozycję...
Ostatnio zmieniony 08 sty 2010, 03:10 przez -V-I-R-U-S-, łącznie zmieniany 1 raz.
Kudłaty
Tak troszke chyba nie możliwe aby na wyłączonym silniku tak duzo płyny by uchodziło przez uszczelke...
Ale co dziwniejsze jelśi by było coś uszkodzone typu wąż , opaska ,pompa wody itp to na ciepłym silniku by jeszcze bardziej dmuchało.....
Widze na rysunku ze od strony filtra... odkręć go zobacz do tego nie jest potrzebny mechanik. Przdnik zderzak to 10 minut roboty...
Ale co dziwniejsze jelśi by było coś uszkodzone typu wąż , opaska ,pompa wody itp to na ciepłym silniku by jeszcze bardziej dmuchało.....
Widze na rysunku ze od strony filtra... odkręć go zobacz do tego nie jest potrzebny mechanik. Przdnik zderzak to 10 minut roboty...
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
z tego co pamiętam to widziałem ten wyciek, jak kupiłem auto to chłopak mówił że wymieniali wąż i jest trochę za szeroki. Postanowiłem to zrobić przy większej wymianie. zaglądałem pod spód. i jeżeli dobrze zauważyłem to po lewej stronie na dole jest rozrusznik. na niego kapało i spływało niżej. nie mogłem zauważyć wycieku bo rozrusznik zasłaniał. z tego co teraz zauważyłem, wyciek jest w tym samym miejscu.
powiedzcie jak zainstalowany jest zderzak. osłonę pod silnikiem już zdjąłem.
pozdrawiam Kudłaty
powiedzcie jak zainstalowany jest zderzak. osłonę pod silnikiem już zdjąłem.
pozdrawiam Kudłaty
Kudłaty
tu masz wszystko
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... moval.html
powodzenia, a co do walniętej uszczelki to musisz w odpowiednim warsztacie sprawdzić ..............przez przyłożenie przyrządu /nie pamiętam jak się nazywa/ do wlewu zbiorniczka wyrównawczego.........ten przyrząd wypełnia się niebieską cieczą jeżeli jej kolor zmieni sie na żółty to murowana uszczelka pod głowicą........ten przyrząd sprawdza zawartość spalin w układzie chłodzenia.
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... moval.html
powodzenia, a co do walniętej uszczelki to musisz w odpowiednim warsztacie sprawdzić ..............przez przyłożenie przyrządu /nie pamiętam jak się nazywa/ do wlewu zbiorniczka wyrównawczego.........ten przyrząd wypełnia się niebieską cieczą jeżeli jej kolor zmieni sie na żółty to murowana uszczelka pod głowicą........ten przyrząd sprawdza zawartość spalin w układzie chłodzenia.
- sebamac-kg
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 cze 2009, 18:51
- Lokalizacja: Kołobrzeg