części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] głowica, uszczelka, problemy

Awatar użytkownika
-V-I-R-U-S-
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 151
Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
Lokalizacja: warm-maz

[D2 94 4.2PB/LPG ] głowica, uszczelka, problemy

Post autor: -V-I-R-U-S- » 30 paź 2009, 18:30

koledzy mam problem z samochodem, ubywa mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym. jak odkręcę to czuć gazem. powiedzcie jak wyglądają objawy pękniętej głowicy lub przedmuchanej uszczelki, stan oleju w normie, nie wzrasta, nie maleje..

dzięki bardzo koledzy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez -V-I-R-U-S-, łącznie zmieniany 2 razy.
Kudłaty

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 30 paź 2009, 20:57

siemka.Plyn ci ubywa bo masz gdzies nieszczelnosc pewnie.Nie dokrecaj korka na full to przestanie ubywac.Jesli nie przegrzales auta to uszczelka i glowice powinny byc nie ruszone. Objawy takie: auto moze sie grzac,plyn w oleju a co za tym idzie podwyzszony stan na bagnecie,olej w plynie (zbiorniczek),wywalanie plynu zbiorniczkiem,bąbelki-bulgotanie w zbiorniczku,bąbelki plynu na bagnecie,kopcenie na bialo z plynem ale jesli masz lpg to i tak bedzie kopcil tym sie nie martw i to chyba na tyle. Mysle ze masz nieszczelnosc bo to czeste w osemach i tym sie nie przejmuj no chyba ze ubywa litr na 100 czy 200 km to sporo i trzeba szukac.Auto do garazu i obserwowac czy cos nie kapie,nie saczy sie itd. Pozdro kudlaty jak cos to dzwon popoludniu.

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 30 paź 2009, 22:48

Najłatwiej sprawdzić tak: odpal autko przejedz sie jakieś 10km (do temp. roboczej)odkręć korek zbiornicza !!polowi i ostrożnie rzeby sie nie poparzyć!!, no i jeszcze raz 10km, no i jak będziesz odkręcać 2raz to niemoże być ciśnienia w zbiorniczku. Jak jest to albo uszczelka, głowica, tulej....no i to tyle

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 31 paź 2009, 01:54

sprawdź kompresję i wszystko będziesz wiedział :) powinno być 12,5, ale 11,5 to jeszcze nie tragedia, jak będzie poniżej to prawie na pewno uszczelka. a mogła się wysrać np od przegrzania motoru.

dardzi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:17
Lokalizacja: Iława

Post autor: dardzi » 31 paź 2009, 02:14

ja bym się zastanowił jeszcze nad stykiem płyn-instalacja gazowa
może problem jest w jakiejś nieszczelności reduktora ?

czy zapach gazu w zbiorniczku pojawia się przy jeździe na benzynie ?
jak wygląda płyn w zbiorniczku - kolory tęczy albo plamy olejowe ?

pzdr.

Awatar użytkownika
-V-I-R-U-S-
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 151
Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
Lokalizacja: warm-maz

Post autor: -V-I-R-U-S- » 31 paź 2009, 15:24

koledzy nie będę się rozpisywał.

w układzie chłodzenia powstała poduszka, nie leciało ciepłe powietrze do kabiny i nie dochodziło ciepło do reduktorów, przewody lekko ciepłe. zalałem płynu i odpaliłem auto, w zbiorniczku słychać było że się odpowietrza, dumałem i dumałem jakąś godzinę w tym czasie auto cały czas na chodzie, powoli do reduktora doszło ciepło i udało się przejść na gaz. wtedy postanowiłem nie dokręcać korka i w trasę. po przejechaniu 15km autko zaczęło grzać w środku i momentalnie pokazał się znak brak płynu. zatrzymałem się i na włączonym silniku odkręciłem korek (nie było ciśnienia) i uzupełniłem do stanu.
Po przejechaniu 30 km sprawdziłem stan (był identyczny) powietrze z zbiorniczku nie było słychać uciekającego powietrza.
dzisiaj rano sprawdziłem brak ok 2cm płynu. (na odpalonym silniku nie ubywa jak stoi na zimno ucieka) na chodniku widać ślad po płynie. tylko czy może ubyć aż tyle.

dzięki bardzo za pomoc
Kudłaty

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 lis 2009, 07:56

paulo79 pisze:siemka.Plyn ci ubywa bo masz gdzies nieszczelnosc pewnie.Nie dokrecaj korka na full to przestanie ubywac.Jesli nie przegrzales auta to uszczelka i glowice powinny byc nie ruszone.
masz dokładnie taką sytuację
jeżeli visko jest sprawne to trudno będzie przegrzać zwłaszcza teraz
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 02 lis 2009, 19:04

no to sporo ci ubywa widze.Szukaj gdzie kapie,moze chlodnica cieknie,moze waz gdzies puscil, moze.... Wjedz na kanal i rob obczajke. W zaleznosci gdzie jest dziura i jak duza to tak duzo bedzie ci ubywac plynu

Awatar użytkownika
-V-I-R-U-S-
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 151
Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
Lokalizacja: warm-maz

Post autor: -V-I-R-U-S- » 03 lis 2009, 18:50

a koledzy powiedzcie mi jak jest napędzana pompa wody. czy ktoś posiada jakiś schemat?

prawdopodobnie chodzi o układ chłodzenia, tylko nie wiadomo co? może pompa wody???
Kudłaty

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 03 lis 2009, 19:27

na obrazku poniżej masz schemacik.
WP to pompa wody

Awatar użytkownika
-V-I-R-U-S-
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 151
Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
Lokalizacja: warm-maz

Post autor: -V-I-R-U-S- » 04 lis 2009, 14:25

koledzy dzisiaj zrobiłem 3 zdjęcia. Auto zostawiam u mechaników na sprawdzenie dopiero w piątek ale może ktoś będzie miał jakąś propozycję...
Ostatnio zmieniony 08 sty 2010, 03:10 przez -V-I-R-U-S-, łącznie zmieniany 1 raz.
Kudłaty

Pers
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 wrz 2009, 09:16
Lokalizacja: Poznań/Suchy Las

Post autor: Pers » 04 lis 2009, 23:09

Tak troszke chyba nie możliwe aby na wyłączonym silniku tak duzo płyny by uchodziło przez uszczelke...
Ale co dziwniejsze jelśi by było coś uszkodzone typu wąż , opaska ,pompa wody itp to na ciepłym silniku by jeszcze bardziej dmuchało.....
Widze na rysunku ze od strony filtra... odkręć go zobacz do tego nie jest potrzebny mechanik. Przdnik zderzak to 10 minut roboty...
Miłość od pierwszego kontaktu :-)

Awatar użytkownika
-V-I-R-U-S-
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 151
Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
Lokalizacja: warm-maz

Post autor: -V-I-R-U-S- » 05 lis 2009, 07:25

z tego co pamiętam to widziałem ten wyciek, jak kupiłem auto to chłopak mówił że wymieniali wąż i jest trochę za szeroki. Postanowiłem to zrobić przy większej wymianie. zaglądałem pod spód. i jeżeli dobrze zauważyłem to po lewej stronie na dole jest rozrusznik. na niego kapało i spływało niżej. nie mogłem zauważyć wycieku bo rozrusznik zasłaniał. z tego co teraz zauważyłem, wyciek jest w tym samym miejscu.

powiedzcie jak zainstalowany jest zderzak. osłonę pod silnikiem już zdjąłem.


pozdrawiam Kudłaty
Kudłaty

JIMM

Post autor: JIMM » 05 lis 2009, 20:51

tu masz wszystko
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... moval.html


powodzenia, a co do walniętej uszczelki to musisz w odpowiednim warsztacie sprawdzić ..............przez przyłożenie przyrządu /nie pamiętam jak się nazywa/ do wlewu zbiorniczka wyrównawczego.........ten przyrząd wypełnia się niebieską cieczą jeżeli jej kolor zmieni sie na żółty to murowana uszczelka pod głowicą........ten przyrząd sprawdza zawartość spalin w układzie chłodzenia.

Awatar użytkownika
sebamac-kg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 21 cze 2009, 18:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: sebamac-kg » 07 lis 2009, 13:28

Sprawdzilbym czy pompa wody nie puszcza... ale ten zapach, hm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl