Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB ] Poślizg na 1 biegu!

Awatar użytkownika
lukas08
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:04
Lokalizacja: małopolskie

[D2 98 4.2PB ] Poślizg na 1 biegu!

Post autor: lukas08 » 03 paź 2011, 10:53

Witam ostatnio postanowiłem wymienic olej w skrzyni i co okazało sie po wymianie ze mam poślizg na 1 biegu (później włacza sie tryb awaryjny), pozostałe chodzą normalnie. Czy ta wymiana mogła zaszkodzic mojej skrzyni?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 03 paź 2011, 14:10

A jaki olej zalałeś ?

Awatar użytkownika
lukas08
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:04
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: lukas08 » 03 paź 2011, 22:40

ja przy wymianie nie bylem ale z tego co mi powiedzieli to zalali MOBIL ATF LT 71141.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 09:39

Kolego jesteś pewien tego warsztatu,bo znawców którzy nie mają zielonego pojęcia jak to zrobić żeby było dobrze nie brakuję w naszym pięknym kraju.Może po prostu jest za niski stan oleju albo zalali do pełna i cuda się mogą dziać.Tu masz całą procedurę wymiany oleju http://www.a8team.pl/topics14/76.htm zadzwoń do nich i np. zapytaj przy jakiej temperaturze sprawdzali stan oleju w skrzyni i będziesz miał zarys z kim masz do czynienia.

Awatar użytkownika
lukas08
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:04
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: lukas08 » 04 paź 2011, 10:01

Jak zostawiałem im auto to mówili, że teraz musi ostygnąc az osiagnie temperature 30 stopni takze chyba dobrze wymieniali.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 10:02

123mielony pisze:znawców którzy nie mają zielonego pojęcia jak to zrobić żeby było dobrze nie brakuję w naszym pięknym kraju
podam głupi przykład , podjechałem do warsztatu na dolanie oleju do skrzyni (wiem że powinno się to robić na ciepłej skrzyni i na podnośniku) zdziwko mnie chwyciło jak zobaczyłem że chłop wjeżdża na kanał i chce mi oleju dolać do skrzyni :/ , od razu mu zabroniłem tego robić , to się na mnie popatrzał i zapytał "czemu" :wpale: , to ja go się zapytałem czy w dużo automatów wymieniał , lub dolewał oleju , zapewniał mnie że tak , to uświadomiłem go że to musi robić na podnośniku , to chłop się zdziwił . :/

wziąłem auto i pojechałem do innego mechanika na dolanie oleju do skrzyni który miał do czynienia ze skrzyniami automatycznymi :evil:

tak że trzeba uważać na partaczy .

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 10:23

lukas08 pisze:Jak zostawiałem im auto to mówili, że teraz musi ostygnąc az osiagnie temperature 30 stopni takze chyba dobrze wymieniali.
Do sprawdzenia stanu oleju to by się zgadzało,ale do wymiany oleju to ja czegoś nie rozumiem.Tak na logikę jak wymieniasz olej w silniku to czekasz aż ostygnie do tych 30stopni czy odkręcasz i spuszczasz a dopiero po zalaniu nowego sprawdzasz przy odpowiedniej temperaturze stan oleju.

Awatar użytkownika
lukas08
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 03 mar 2011, 11:04
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: lukas08 » 04 paź 2011, 10:42

pewnie zrobie tak ze sprawdze sam ten stan oleju według tego schematu co mi wysłałeś.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 10:49

W ten sposób będziesz miał pewność że poziom oleju jest taki jak powinien być i będziesz mógł wykluczyć że to nie jest przyczyną twojego problemu.Powiedz czy dostałeś stary filtr czy wszystko odbyło się na gębę?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 10:58

pamiętaj że jak będziesz dolewać oleju to dobrze by było jak byś miał pomocnika ( jeden dolewa oleju , a drugi zmienia biegi) ;-)

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 04 paź 2011, 13:31

mdamian pisze:wiem że powinno się to robić na ciepłej skrzyni i na podnośniku
A możesz wytłumaczyć jak jest różnica między podnośnikiem a kanałem przy sprawdzaniu poziomu oleju. Prawdę mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 14:17

stan pisze:A możesz wytłumaczyć jak jest różnica między podnośnikiem a kanałem przy sprawdzaniu poziomu oleju. Prawdę mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam.
żeby olej był dolany prawidłowo do skrzyni to skrzynia musi pracować , na kanale to raczej nie możliwe , ponieważ samochód sobie pojedzie , do tego potrzebny jest podnośnik .
Jak dolewasz oleju to musisz przerzucać biegi żeby olej rozszedł się po całej skrzyni .

Do tego więc jest potrzebna druga osoba i podnośnik .

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 14:29

mdamian a to nie jest tak że trzeba zmieniać biegi przy dolewaniu oleju ale z wciśniętym hamulcem i na odpalonym silniku,ja osobiście tak robiłem i działa nie bardzo rozumiem po co koła się maja kręcić na tym, podnośniku.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 15:10

jak masz odpalone autko i zmieniasz biegi to olej wypełni wszystkie kosze od zmiany biegów , przynajmniej tak mi mechanik tłumaczył ;-) żeby olej wypełnił wszystkie części gdzie ma być .

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 15:56

Wszystko się zgadza tylko po co koła mają się kręcić na podnośniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl