Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB ] Poślizg na 1 biegu!

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 04 paź 2011, 15:58

ja jak robiłem wymiane u siebie to też miałem robione to na podnośniku z załączonymi biegami

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 17:53

123mielony pisze:Wszystko się zgadza tylko po co koła mają się kręcić na podnośniku.


a w jaki sposób chcesz dolać oleju na odpalonym silniku i włączonym biegu ??
twoim zdaniem samochód nie odjedzie jak będzie na kanale ??

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 18:03

Jak będziesz trzymał nogę na hamulcu to raczej nigdzie nie pojedzie.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 04 paź 2011, 18:07

123mielony pisze:Jak będziesz trzymał nogę na hamulcu to raczej nigdzie nie pojedzie.
Zdaje się, że uciąłeś dyskusję. ;-)
Tomek

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 18:09

123mielony, chciał bym zobaczyć , jak trzymasz nogę na hamulcu i zmieniasz biegi podczas dolewania oleju .
Ale oki ty robisz po swojemu , a ja wolę po swojemu , przynajmniej mam pewność że olej wypełni całą skrzynie i nie będę musiał później dolewać oleju .

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 18:28

adamian coś się chyba nie do końca możemy dogadać,proszę Cie przeczytaj uważnie i powiedz gdzie jest napisane że musi być na podnośniku,ma być płaska powierzchnia a nie luźno wiszące koła.

SPRAWDZANIE STANU OLEJU ATF W SKRZYNI
W przypadku kiedy mamy podejrzenia, że w przekładni może brakować oleju, należy przeprowadzić kontrolę jego poziomu.

Jest to bardzo prosta czynność i przy zachowaniu odpowiedniej kolejności czynności i spełnieniu kulku warunków można to śmiało zrobić w garażu.

Co bedzie nam potrzebne?
- VAG (do odczytania tmperatury oleju ATF)
- kanał/podnośnik
- pierścień uszczelniający 01V-321-379 - minimalne koszty w ASO
- zestaw kluczy (jeżeli posiadacie klucz dynamometryczny z zakresem obejmującym 80nm - to jest świetnie)

Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C

Procedura krok po kroku:
- jeżeli mamy osłonę pod skrzynią - należy ją zdemontować

- Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C

- podkładamy dużą misę lub jakieś naczynie pod skrzynię

- odkręcamy śrubę nr 2 (z poniższego rysunku) Należy zrobić to z głową - śruba jest dokręcona momentem 80nm więc będzie ciężko. Dobrym wyjściem jest odkręcanie jej przy użyciu klucza-krzyżaka (takiego jak do kół)



- obserwujemy temperaturę oleju, i gdy osiągnie ona 35*C olej powinien delikatnie wyciekać przez otwór kontrolny - w przypadku nadmiaru oleju - należy pozwolić mu wycieknąć.



- jeżeli temperatura osiągnie 40*C a olej nadal nie wycieka, świadczy to o konieczności uzupełnienia go (opis uzupełniania zamieszczony jest w rozdziale o wymianie oleju i filtra)

- najpóźniej przy temperaturze 45*C należy zamknąć otwór w skrzyni.

- korek należy dokręcić momentem 80nm, trzeba także założyć nowy oring uszczelniający!

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 18:30

oki , nie zrozumieliśmy się , ponieważ ty piszesz o sprawdzeniu poziomu oleju , a ja piszę o dolaniu ;-)

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 paź 2011, 18:57

ok topór zakopany ;-)

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 04 paź 2011, 20:45

a ja jednak odkopię bo "nie czajeę bazy"
Żeby dolać to trzeba i tak poziom sprawdzić? Czyli poziom można sprawdzić na kanale i na podnośniku , za to dolać można na podnośniku tylko?? :-P
No chyba że chodzi o nieochlastanie kanału olejem ??

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 20:47

Gabriel pisze:dolać można na podnośniku tylko?? :-P
No chyba że chodzi o nieochlastanie kanału olejem ??
olej dolewamy tylko na podnośniku przy odpalonym silniku i zmieniając biegi .
Sprawdzić poziom oleju możesz sobie na kanale ;-)

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 04 paź 2011, 21:01

No to mnie zastrzeliłeś, bo ja to na kanale robiłem. Ale w sumie po zabiegu i tak się karnąłem autkiem i znowu sprawdzałem, ale już nie dolewałem.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 04 paź 2011, 21:44

gdybys przeczytal przed wymiana nasze forum to bys doszedl do wniosku ze jesli skrzynia pracuje bez zarzutow to sie jej nie rusza!!!!
Zawsze to powtarzam. Skrzyni sie nie dotyka jesli praca jej nie wskazuje na jakies usterki, na wymiane oleju przyjdzie pora i skrzynia napewno o to poprosi trzeba tylko dokladnie jej wysluchac i zrozumiec czego rzada.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 paź 2011, 22:11

paulo79 pisze:Skrzyni sie nie dotyka jesli praca jej nie wskazuje na jakies usterki, na wymiane oleju przyjdzie pora i skrzynia napewno o to poprosi trzeba tylko dokladnie jej wysluchac i zrozumiec czego rzada.
Święte słowa , moim zdaniem olej powinno się wymieniać przy remoncie skrzyni , czy to większym , czy mniejszym ,

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 05 paź 2011, 08:26

Panowie dajcie spokój olej nie jest wieczny i trzeba go wymieniać,jak skrzynia zacznie się upominać o wymianę to przeważnie jest już mocno za późno.Różne techniki jeden jeździ aż stanie i dopiero w tedy coś robi a drugi wymienia regularnie co około 60-90tyś.Wolność wyboru.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 05 paź 2011, 08:38

Mnie to się wydaje że jak jest nakulane 250 000km i skrzynia śmiga to lepiej nie ruszać aż przestanie śmigać. Ja przy takim przebiegu wymieniłem olej w swojej i po tygodniu skrzynia zaczęła szarpać i tak coraz mocniej i dziwniej, aż rozpadł się kosz przedniego wałka. W konsekwencji remont mechaniczny skrzyni. No i dalej to samo, nie czekałem tylko płyta z elektrozaworami do remontu, no i śmiga jak należy.
Z tego co czytam to często zdarza się że po wymianie oleju skrzynie szarpią. Wydaje mi się że albo się wymienia regularnie olej od samego początku, albo jak już remontuje się skrzynie, bo inaczej to loteria czy się jej poprawi czy też pogorszy po tym zabiegu, bo jednak coś tam się musi wypłukać po tak dużym przebiegu i jest problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl