![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wymiana tapczanów na RECARO
Dzisiaj doczekałem się w ASO dwóch kostek i kabli z pinami do kostek.
Koszt po rabatach 100 zł.
Teraz mam pytanie do tych co czują się elektrykami.
Wsadziłem poprawnie piny w wkostki. Podłączyłem kostki do foteli.
Zrobiłem sobie 8 metrowy przedłużacz i podłączyłem się do gniazda zapalniczki - fotele na pięterku w domu, auto na podjeździe
.
Muszę zrobić próby, żeby nie było że wsadzę w auto kota w worku.
Ale do rzeczy.
Na wyłączonym zapłonie działa tylko reulacja oparcia i siedziska.
Na włączonym zapłonie (odpalone auto) działa jak wyżej + pompowanie foteli i zagłówki.
Natomiast problem jest z ruszaniem obu foteli przód tył - idą po 1-2 cm, silniczek w fotelu się zmula i się zatrzymują, w jedną i druga stronę tak samo. Jak na nich siedzę to tylko połowę tego zakresu robią.
Moje pytanie jest takie czy jest możliwe, że kabel stawia zbyt duży opór i silnika nie ma co napędzić, czy mogą być padnięte silniczki od przesuwu?
Ale jakby stawiał za duży opór to chyba bezpiecznik powinien paść we wtyczce zapalniczki (10A). Czy może kwestia nasmarowania szyn (wyglądają OK)
Z chęcią bym fotele zniósł obok auta i na krótkim kablu przetestował, ale leje i nie chce mi się z nimi w jedną i drugą po schodach biegać (swoje ważą)
:edit ładuje jeszcze upsem akumulatorek 14 v 3,5A. Jak się naładuje to spróbuje z niego fotele wystartować.
No i po dogłębnych testach nie działa mi zagłówek kierowcy - widziałem sposób naprawy na forum, więc sie tym na końcu zajmę.
Koszt po rabatach 100 zł.
Teraz mam pytanie do tych co czują się elektrykami.
Wsadziłem poprawnie piny w wkostki. Podłączyłem kostki do foteli.
Zrobiłem sobie 8 metrowy przedłużacz i podłączyłem się do gniazda zapalniczki - fotele na pięterku w domu, auto na podjeździe

Muszę zrobić próby, żeby nie było że wsadzę w auto kota w worku.
Ale do rzeczy.
Na wyłączonym zapłonie działa tylko reulacja oparcia i siedziska.
Na włączonym zapłonie (odpalone auto) działa jak wyżej + pompowanie foteli i zagłówki.
Natomiast problem jest z ruszaniem obu foteli przód tył - idą po 1-2 cm, silniczek w fotelu się zmula i się zatrzymują, w jedną i druga stronę tak samo. Jak na nich siedzę to tylko połowę tego zakresu robią.
Moje pytanie jest takie czy jest możliwe, że kabel stawia zbyt duży opór i silnika nie ma co napędzić, czy mogą być padnięte silniczki od przesuwu?
Ale jakby stawiał za duży opór to chyba bezpiecznik powinien paść we wtyczce zapalniczki (10A). Czy może kwestia nasmarowania szyn (wyglądają OK)
Z chęcią bym fotele zniósł obok auta i na krótkim kablu przetestował, ale leje i nie chce mi się z nimi w jedną i drugą po schodach biegać (swoje ważą)
:edit ładuje jeszcze upsem akumulatorek 14 v 3,5A. Jak się naładuje to spróbuje z niego fotele wystartować.
No i po dogłębnych testach nie działa mi zagłówek kierowcy - widziałem sposób naprawy na forum, więc sie tym na końcu zajmę.
Na jutro jestem z blacharzem umówiony, więc jutro temat przeróbki/adapterów ruszy, ale tylko pod warunkiem, że będe wiedział iż fotele są sprawne.
Bo jak je przymocuje zamiast starych i nie będe mógł wyregulować odległości to pozamiatane.
:edit na akumulatorze z ups`a wszystko w porządku.
Za duża strata była na przedłużaczu.
Jak dobrze pójdzie jutro fotele zamontuje i jakieś foto zapodam.
:edit2 - auto już u blacharza.
Operacja przekładki miała być prosta, ale nie będzie.
Trzeba pozbyć się dużej części gabki spod wykładziny, zrobić otwory montażowe w wykładzinie (na samym końcu robót), wyciąć wystający garb na regulację foteli manualnych i wspawać po jego bokach mocowanie pod fotele, jak również w tylnej części podłogi. Stare szyny boczne zostają, ale jako atrapy - są przyspawane do nadwozia więc nie ma sensu mocować sie z ich demontażem.
Mocowanie recaro będzie zrobione częściowo z wyciętego profilu z otworami montażowym pod taborety z MB 124.
Ogólnie demolka dużej części wnętrza auta plus blach cięcie gięcie i spawanie.
Na końcu operacji okaże się czy fotele będą siedzieć nisko jak w S8 (mam nadzieję), czy wyżej od ori taboretów.
[ Dodano: 2011-09-09, 20:57 ]
podbijam
fotele wygniecione od montażu, wnętrze brudne i upaćkane, zdjęcie robione po ciemku z fleszem.
Tak więc jakość zdjęcia i wnętrza, na zdjęciu jest problematyczna
Jak ktoś jest zainteresowany wkleję więcej jak porobie w dzień.
Fotele są w lepszym stanie niż na foto, a w bagażniku czekają nowe dywaniki, które przyjechały z luxemburga.
Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek w jednej z wtyczek (fotel przejechal po kablu), było małe spięcie i nie działa mi teraz:
- zegarek
- oświetlenie wnętrza
- komputer spalania
- pamięć ustawień klimy
- radio
Ponieważ jest późno i ciemno nie sprawdzałem bezpieczników, mam nadzieję, że tam tkwi problem
Bo jak je przymocuje zamiast starych i nie będe mógł wyregulować odległości to pozamiatane.
:edit na akumulatorze z ups`a wszystko w porządku.
Za duża strata była na przedłużaczu.
Jak dobrze pójdzie jutro fotele zamontuje i jakieś foto zapodam.
:edit2 - auto już u blacharza.
Operacja przekładki miała być prosta, ale nie będzie.
Trzeba pozbyć się dużej części gabki spod wykładziny, zrobić otwory montażowe w wykładzinie (na samym końcu robót), wyciąć wystający garb na regulację foteli manualnych i wspawać po jego bokach mocowanie pod fotele, jak również w tylnej części podłogi. Stare szyny boczne zostają, ale jako atrapy - są przyspawane do nadwozia więc nie ma sensu mocować sie z ich demontażem.
Mocowanie recaro będzie zrobione częściowo z wyciętego profilu z otworami montażowym pod taborety z MB 124.
Ogólnie demolka dużej części wnętrza auta plus blach cięcie gięcie i spawanie.
Na końcu operacji okaże się czy fotele będą siedzieć nisko jak w S8 (mam nadzieję), czy wyżej od ori taboretów.
[ Dodano: 2011-09-09, 20:57 ]
podbijam
fotele wygniecione od montażu, wnętrze brudne i upaćkane, zdjęcie robione po ciemku z fleszem.
Tak więc jakość zdjęcia i wnętrza, na zdjęciu jest problematyczna

Jak ktoś jest zainteresowany wkleję więcej jak porobie w dzień.
Fotele są w lepszym stanie niż na foto, a w bagażniku czekają nowe dywaniki, które przyjechały z luxemburga.
Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek w jednej z wtyczek (fotel przejechal po kablu), było małe spięcie i nie działa mi teraz:
- zegarek
- oświetlenie wnętrza
- komputer spalania
- pamięć ustawień klimy
- radio
Ponieważ jest późno i ciemno nie sprawdzałem bezpieczników, mam nadzieję, że tam tkwi problem
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 paź 2011, 10:50
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Jeżeli to pytanie do mnie to wysokość od sufitu jest taka jak w taboretach, które miałem, jak nie niżej.maciu pisze:ciekawe jak wyszło z wysokością, z mojej dotychczasowej praktyki
wynikało że zawsze elektryka była wyżej niż manuale
Fotele suną tuż nad wykładziną (w przedniej cześci), stare były w tym miejscu przynajmniej optycznie znacznie wyżej.
Wszystko zależy od sposobu montażu i pojazdu w którym przebiega proces.
Siemka, otoz mam teraz maly dylemacik...okazalo sie ze moje nowe Recaro jest z angola, i tutaj mam pytanie, bo wiadomo ze komputer od pamieci nie znajduje sie po tej stronie co powinien, niedlugo zabiore sie za przekladke i mam tu pytanie.... Czy da sie jakos przelozyc instalacje z pamiecia na lewy fotel??? Czy jest to niemozliwe...bo jednak chcialbym zachowac funkcje pamieci fotela.... z gory dzieki za jakies konkretne info, Recaro mam a z 2001 r 

A nie dasz rady przełożyć całej elektryki ze swoich starych siedzeń? Tak tylko polemizuje.robertas pisze:Siemka, otoz mam teraz maly dylemacik...okazalo sie ze moje nowe Recaro jest z angola, i tutaj mam pytanie, bo wiadomo ze komputer od pamieci nie znajduje sie po tej stronie co powinien, niedlugo zabiore sie za przekladke i mam tu pytanie.... Czy da sie jakos przelozyc instalacje z pamiecia na lewy fotel??? Czy jest to niemozliwe...bo jednak chcialbym zachowac funkcje pamieci fotela.... z gory dzieki za jakies konkretne info, Recaro mam a z 2001 r

Pisz do lukas28, on kupił ode mnie fotele od angola, tylko chyba jeszcze tego nie podłączył! Razem morze coś zdziałacie, coś mi się kojarzy że kiedyś ktoś pisał na forum o fotelach od angola jak je podłączyć.
Sebos17 pisał w 2010 że będzie zakładał fotele od anglika to pewnie do tej pory założył :-D
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=102821
Sebos17 pisał w 2010 że będzie zakładał fotele od anglika to pewnie do tej pory założył :-D
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=102821
No nic.... widze ze przecieram szlaki
zobaczymy...jutro wyciagam fotele i bedziemy widziec co sie da a co nie
Przyznam ze jak sie nie uda odpalic tej pamieci to nie przezyje zalamania, bo stan w jakim mam Recaro naprawde wynagradza mi choc ten jeden ewentualny brak
No i szkoda ze kanapa w Recaro u mnie nie ma regulacji ledzwi, bo stare tapczany mam regulowane
Prawie full wypas jak na 97r




To też da się zrobić. Ja mam przedliftową kanape na fullu i będę to zakładał (a raczej modził) do mojej kanapy Recarowskiej. Jestem w trakcie rozbierania tej co posłuży jako graty na przeszczep.robertas pisze:No i szkoda ze kanapa w Recaro u mnie nie ma regulacji ledzwi, bo stare tapczany mam regulowane

Heh. Temat z zagłówkami mam wygrany bo w Recaro je mam. Ja dokładam regulacje pasa lędźwiowego. Martwi mnie tylko rozcinanie mojej skóry, żeby guziki weszły. :shock:robertas pisze:Simone331, no to moze i ja przeloze graty ze swojej starej do recaroAle poczekam az Ty to zrobisz
Bo elektryczne zaglowki ze starej to jest mega fajny dodatek