[D3 03 4.2MPI/LPG ] Maly problemik- parking brake
rozebrać silnik, oddzielając go od zacisku i posprawdzać w środku, ewentualnie miernikiem czy są przejścia
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
no niestety, przejechałem już ponad 300km i nic się nie zmieniło. Może jutro dam radę to rozebrać.club-iguana pisze:Przejechać kilkanaście kilosów. Ustatkuje się :-)
[ Dodano: 2011-06-13, 09:04 ]
A mam jeszcze pytanie: co oznacza tek kod w bloku abs/breaks nr. 14? Bo moj tester tylko tyle pokazuje, nie mowi co dokladnie to jest, tylko ten kod i ze jest defective.
a zapytam się ciebie czy może starałeś się zrobić "Output tests"?? bądz inny test programowy sterownika ABS?? bo jeśli tak i pojawiło ci się coś takiego:
Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
Part No SW: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 A
Component: ESP 5.7 allrad H29 0420
Coding: 0008557
Shop #: WSC 40541 000 00000
1 Fault Found:
00003 - Control Module
014 - Defective
to sobie tym dupy nie zawracaj... błąd ten zniknie wyłącznie po "aktualizacji sterownika" via V.A.S. Inaczej nie ma możliwości ominięcia jego.
D3 nie lubi używania tej opcji i bardzo często zie wywraca na testach programowych, trwale zapisując defekt sterownika/układu, co doświadczyłem już parokrotnie. Dodam iż poza faktycznym zapisem błędu to nie ma on żadnego wpływu na funkcjonalność/sprawność układu. Pozdrawiam
Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
Part No SW: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 A
Component: ESP 5.7 allrad H29 0420
Coding: 0008557
Shop #: WSC 40541 000 00000
1 Fault Found:
00003 - Control Module
014 - Defective
to sobie tym dupy nie zawracaj... błąd ten zniknie wyłącznie po "aktualizacji sterownika" via V.A.S. Inaczej nie ma możliwości ominięcia jego.
D3 nie lubi używania tej opcji i bardzo często zie wywraca na testach programowych, trwale zapisując defekt sterownika/układu, co doświadczyłem już parokrotnie. Dodam iż poza faktycznym zapisem błędu to nie ma on żadnego wpływu na funkcjonalność/sprawność układu. Pozdrawiam
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
Nie robilem testu. Problem pojawil sie nagle bez niczyjej ingerencji. W przyszlym tygodniu bede w Polsce, moze znacie kogos, kto potrafilby to ogarnac? Najlepije z Mazowieckiego, ale noe koniecznie
[ Dodano: 2011-06-16, 12:58 ]
Dziś wszystko rozebrałem, bo już nie mogłem wytrzymać tego piszczenia. Okazało się, że obudowa mechanizmu ręcznego jest pęknięta i do środka dostała się woda. Przekładnia dociskająca tłok się zatarła i silnik nie mógł wykonać żadnego ruchu Efekt opisany wyżej. Zamówiłem nowy serwomotor (250GBP w audi), a tymczasowo zamontowałem stary z usuniętą przekładnią. Aby oszukać system włączałem i wyłączałem ręczny i sam palcem blokowałem silniczek-jeśli się go nie zatrzyma, system wywala nowy błąd. W ten sposób oszukałem kompa, że wszystko działa i do póki nie użyją ręcznego, nic nie będzie piszczeć.
Dziękuję za pomoc i sugestie
[ Dodano: 2011-06-16, 12:58 ]
Dziś wszystko rozebrałem, bo już nie mogłem wytrzymać tego piszczenia. Okazało się, że obudowa mechanizmu ręcznego jest pęknięta i do środka dostała się woda. Przekładnia dociskająca tłok się zatarła i silnik nie mógł wykonać żadnego ruchu Efekt opisany wyżej. Zamówiłem nowy serwomotor (250GBP w audi), a tymczasowo zamontowałem stary z usuniętą przekładnią. Aby oszukać system włączałem i wyłączałem ręczny i sam palcem blokowałem silniczek-jeśli się go nie zatrzyma, system wywala nowy błąd. W ten sposób oszukałem kompa, że wszystko działa i do póki nie użyją ręcznego, nic nie będzie piszczeć.
Dziękuję za pomoc i sugestie
Re: [D3 03 4.2MPI/LPG] Maly problemik- parking brake
Dokładnie takie same objawy miałem jak odłączyłem wtyczkę od przepływomierza przy wymianie świec i zapomniałem podpiąć spowrotem. ECU rejestrował 1) brak pomiaru masy powietrza (MIL ON) i 2) brak pomiaru temperatury powietrza (MIL ON), a w sterowniku ABS pojawiał się błąd "Error message from ECU" i to było przyczyną tych komunikatów. Po podłączeniu przepływki, objawy ustąpiły.klon_84 pisze:witam mam maly problemik zapala mi sie na budziku kontorla taki trojkacik w koleczku chyba to esp i na wyswietlaczu zolte (P) jest pzrekreslone czerwona kreska i takie pioruniki i piszcy co chwila Audi A8 d3 2003 rok Czy wie ktos co moze byc tego przyczyna aa i pojawia sie komunikat parking brake! odlaczylem akumulator chwilowo problem znikl i znowu sie pojawil[...]
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
odgrzeję kotleta:
wymieniłem jeden z silniczków hamulca ręcznego i od tamtej pory nie działa mi kontrola trakcji (kontrolna na obrotomierzu cały czas zapalona+czasami ABS).
Dziś zauważyłem, że wymieniony silniczek kręci o wiele dłużej niż stary. Stary zaciska w max. 2s. a stary dobre 4-5s. Jak mogę ustawić je, żeby kręciły tak samo? bo mam wrażenie, że problem z TC jest z tym związany.
wymieniłem jeden z silniczków hamulca ręcznego i od tamtej pory nie działa mi kontrola trakcji (kontrolna na obrotomierzu cały czas zapalona+czasami ABS).
Dziś zauważyłem, że wymieniony silniczek kręci o wiele dłużej niż stary. Stary zaciska w max. 2s. a stary dobre 4-5s. Jak mogę ustawić je, żeby kręciły tak samo? bo mam wrażenie, że problem z TC jest z tym związany.
kolego trzeba zrobić nastawy podstawowe VCDS`em lub VAS`em
[ Dodano: 2011-10-09, 21:43 ]
i zaadoptować nową wartość (grubość) klocków
[ Dodano: 2011-10-09, 21:43 ]
i zaadoptować nową wartość (grubość) klocków
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
Na razie mam tylko VAG commander 1.4, a w nim nie wiem jak to zrobić.
Mogłem za to sczytać błędy ze sterownika ABS i wyszło tak:
0722 geber fuer lenkwinkel-G85, spannungsversorgung KL30
0003 steuergeraet defect
(niestety po niemiecku), po czyszczeniu pozostaje ten drugi, to jest problem z czujnikiem skrętu-dobrze to tłumaczę? gdzie jest ten czujnik? przy kołach, czy maglownicy?
gość, który podłączył mi auto do tego commandera twierdzi, że sterownik ABS jest do wymiany, ale ja niedawno odesłałem go do sprawdzenia i panowie nie znaleźli żadnych usterek
Mogłem za to sczytać błędy ze sterownika ABS i wyszło tak:
0722 geber fuer lenkwinkel-G85, spannungsversorgung KL30
0003 steuergeraet defect
(niestety po niemiecku), po czyszczeniu pozostaje ten drugi, to jest problem z czujnikiem skrętu-dobrze to tłumaczę? gdzie jest ten czujnik? przy kołach, czy maglownicy?
gość, który podłączył mi auto do tego commandera twierdzi, że sterownik ABS jest do wymiany, ale ja niedawno odesłałem go do sprawdzenia i panowie nie znaleźli żadnych usterek
Problem z hamulcem ręcznym
Witam, mam problem z hamulcem ręcznym który przestał działać. Sprawdzałem silniczki i sa sprawne. Teraz mam dylemat co dalej? Na desce wyskakuje błąd hamulca oraz wykrzyknik w kółku na czerwono. Myślicie że to sterownik? Jeżeli tak to gdzie on jest? Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.
GRASSO