części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 ] Popękana odma

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 11 paź 2011, 15:23

marekp750 pisze:A ja do tej pracy ściągnąłem kolektor dolotowy.

0.5 h roboty zdjęcie i 0.5 założenie.

Mogłem wszystko ładnie umyć po oleju (środek między głowicami i tył silnika).
Opaski metalowe elegancko można było założyć...

[url=http://img809.imageshack.us/img809/2976/odma1.th.jpg]Obrazek[/URL]
nie zawsze uszczelki kolektora będą sie nadawać a wtedy albo silikon albo
uszczeleczki a tanie nie są
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 06 gru 2011, 08:44

Ja zaraz wychodzę do sklepu po odbiór uszczelek pod kolektor ssący i zamówię jeszcze pod pokrywy,ale tak się zastanawiam czy te pod kolektor też się smaruje tak na wszelki wypadek silikonem jak w przypadku uszczelek pod pokrywy :?:

Mechanik kilka lat temu przy remoncie silnika wymieniał te uszczelki i żadnego silikonu tam nie ma.

[ Dodano: 2011-12-06, 08:45 ]
Chyba się nie daje,bo ryzyko,że zassie silikon do silnika :roll:

[ Dodano: 2011-12-06, 10:42 ]
maciu pisze:...uszczeleczki a tanie nie są
Rejnz-a kupiłem 70 zł szt. no i pod klawiaturę 100 z haczykiem za sztukę.

Ponawiam pytanie,czy te uszczelki pod kolektor potraktować delikatnie silikonem,a konkretnie pastą szarą uszczelniającą elring czy tak zakładać :?:

PILNE :!:
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 gru 2011, 11:49

Ja dawałem cienką warstwę uszczelniacza na jedną stronę uszczelki.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 06 gru 2011, 21:41

marekp750, no ja już po zabiegu,ale dzięki...kolektor i pokrywy złożyłem tylko na nowych uszczelkach bez żadnej pasty ani silikonu.

Wszystkiego jeszcze nie złożyłem i auta nie odpalałem więc nie wiem czy jest szczelnie,ale powinno być ok,jeżeli nie to znowu rozbieranie>uszczelniacz>składanie :lol:
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 07 gru 2011, 01:09

do uszczelek pod pokrywy daje sie paste erlinga tylko w narożnikach ;-)

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 07 gru 2011, 01:19

tomek87g pisze:do uszczelek pod pokrywy daje sie paste erlinga tylko w narożnikach ;-)
Dzięki,będzie wiadomo na przyszłość,ale ja to ewentualnie uszczelnie/przesmaruje dopiero wtedy,gdy pojawi się jakiś wyciek,na razie przyznam się szczerze,że mi się już nie chce tego rozbierać ponownie :-?
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 gru 2011, 07:14

Powiem tak, do rzeczy używanych (demontaż i ponowny montaż) trzeba używac uszczelniaczy inaczej będzie leciało.

Do nowych to zależy jeszcze od powieszchni obudów. Wiadomo, iż jak nie są
nowe to sa tam jakieś drobne ryski i inne uszkodzenia, którymi będzie leciał olej.

Co do uszczelek pod kolektor ssący u mnie po wyciągnięciu jedna płaszczyzna
było lekko "zmochecorona" i lepiej było dać uszczelniacz.

Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.

Oczywiście ważna rzecz, nie dawac za dużo. Wszystko z umiarem. By po dokręceniu nie wyłaziło za dużo. Jak będą wisieć w środku jakieś gluty to może to na zdrowie nie wyjść.

[ Dodano: 2011-12-18, 18:12 ]
Wczoraj w kolejnej audicy wymieniałem węże odpowietrzenia skrzyni z tyłu.
Tym razem wariacja bez oryginalnych węży.
Założone gołe węże na króćce.

Obrazek

Wąż kupiony w sklepie z częściami do aut, olejoodporny fi 18.
Dwa kolanka o 90 stopni fi 18 plastikowe do układów chłodzenia.
6 opasek metalowych do ściągnięcia.
Koszt części 50 zł.

Po zdjęciu kolektora ssącego czyszczenie, czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie.

Lewa strona kierowcy, sporo miejsca na kolanko 90 st..
Prawa strona, trochę mniej ale da się założyć.

TelWorld
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 18 paź 2010, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TelWorld » 07 sty 2012, 19:05

Witam
Może mi ktoś podpowiedzieć co to jest ta pokrywa, która widać na zdjęciu wyżej (między głowicami, w którą wchodzą odmy), czy pod tym wymienia się uszczelkę ? Czy możliwe, że z tamtąd cieknie olej ? Bo w okolicy tego sączy mi się olej i nie wiem, czy to z tej pokrywy czy nie.
Pozdrawiam
TelWorld

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 sty 2012, 21:49

marekp750 pisze: Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.
to jest jak najbardziej uszczelniacz silikonowy :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 08 sty 2012, 08:33

maciu pisze:
marekp750 pisze: Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.
to jest jak najbardziej uszczelniacz silikonowy :)
Tak, pisząc wyżej miałem na myśli by nie używać silikonów (takich kupowanych na stacjacach paliw czy za 10 zł za tubkę.

Uszczelniacze mają inne właściwości w porównaniu do tych tanich "silikonów".

Nie chodziło mi o skład.

A Dirko ma w sobie bazę silikonową, zgadza się:

Dirko PL

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 08 sty 2012, 09:00

ok, na ile taki elring jest lepszy od zwykłego silikonu to już
by się musiał jakiś technik/praktyk wypowiedzieć :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 12 kwie 2012, 20:55

Panowie powrócił u mnie temat odmy wcześniej wymieniłem jedną ale teraz z tej drugiej olej zapierdziela. Co lepiej ściągnąć do wymiany odmy cały kolektor ssący czy tylko przepustnicę? Bo w wyginanie rączek już sie nie bawię.... :mrgreen:

stomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:32
Lokalizacja: BP

Post autor: stomi » 13 kwie 2012, 11:43

ściągając kolektor i tak będziesz musiał ściągnąć przepustnice. Ja bym zrobił tylko bez przepustnicy tylko ciężko będzie ci zacisnąć opaskę na dole. Z wyjęciem kolektora to już dużo zabawy.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 13 kwie 2012, 16:30

do wyjecia kolektora przepustnicy nie musisz demontowac. Jak auto nie ma gazu to jest szybko milo i przyjemnie
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ahmar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 24 maja 2011, 22:47
Lokalizacja: chełm

Post autor: ahmar » 13 kwie 2012, 20:18

racja

[ Dodano: 2012-04-13, 20:19 ]
tomi26 pisze:Ja zaraz wychodzę do sklepu po odbiór uszczelek pod kolektor ssący i zamówię jeszcze pod pokrywy,ale tak się zastanawiam czy te pod kolektor też się smaruje tak na wszelki wypadek silikonem jak w przypadku uszczelek pod pokrywy :?:

Mechanik kilka lat temu przy remoncie silnika wymieniał te uszczelki i żadnego silikonu tam nie ma.

[ Dodano: 2011-12-06, 08:45 ]
Chyba się nie daje,bo ryzyko,że zassie silikon do silnika :roll:

[ Dodano: 2011-12-06, 10:42 ]
maciu pisze:...uszczeleczki a tanie nie są
Rejnz-a kupiłem 70 zł szt. no i pod klawiaturę 100 z haczykiem za sztukę.

Ponawiam pytanie,czy te uszczelki pod kolektor potraktować delikatnie silikonem,a konkretnie pastą szarą uszczelniającą elring czy tak zakładać :?:

PILNE :!:
nawet jak zassie to nic mu nie będzie!

[ Dodano: 2012-04-13, 20:23 ]
pasta kolego i składaj ja tak zrobiłem u siebie dokładniej to pasta taka jak idzie zamiast uszczelki np.miski olejowej taka siwa przed założeniem odczekaj parę minut

[ Dodano: 2012-04-13, 20:24 ]
pasta kolego i składaj ja tak zrobiłem u siebie dokładniej to pasta taka jak idzie zamiast uszczelki np.miski olejowej taka siwa przed założeniem odczekaj parę minut

[ Dodano: 2012-04-13, 20:25 ]
a jak z podstawą filtra oleju u ciebie króciec cały?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl