[D2 97 4.2PB/LPG ] TIP- Jaki olej do skrzyni?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:14
- Lokalizacja: WRA
[D2 97 4.2PB/LPG ] TIP- Jaki olej do skrzyni?
Jaki olej można wlać do skrzyni zamiast orginała?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 13:00 przez łukasz1983, łącznie zmieniany 3 razy.
A8 4,2 WITAM I POZDRAWIAM.
chłopaki napiszcie ile oleju wchodzi do skrzyni i jaki jest koszt całej operacji wraz z potrzebnymi filtrami. dziieki z gory i pozdrawiam
[ Dodano: 2009-10-25, 12:23 ]
witam serdecznie,ile wchodzi litrów oleju do skrzyni,co jeszcze sie wymienia i jaki jest koszt calej tej opreacji, pozdrawiam
[ Dodano: 2009-10-25, 12:23 ]
witam serdecznie,ile wchodzi litrów oleju do skrzyni,co jeszcze sie wymienia i jaki jest koszt calej tej opreacji, pozdrawiam
giwera44
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Dexron III to minerał. Do twojej skrzynki tylko taki, może być Dexron II, trochę tańszy, nie lej syntetyka bo skrzynka zaniemoże. Firma nie ma za dużego znaczenia. Wybierz ogólnie znaną markę i tyle. Po wymianie oleju i filtra polecam płukanie oleju po 5000 km tzn:spuszczasz 4 litry i dolewasz nowe 4 litry. Operacja tania i z olejem na długi czas masz spokój.
Dexron III to minerał. Do twojej skrzynki tylko taki, może być Dexron II, trochę tańszy, nie lej syntetyka bo skrzynka zaniemoże. Firma nie ma za dużego znaczenia. Wybierz ogólnie znaną markę i tyle. Po wymianie oleju i filtra polecam płukanie oleju po 5000 km tzn:spuszczasz 4 litry i dolewasz nowe 4 litry. Operacja tania i z olejem na długi czas masz spokój.
Witam panowie. Odświeżam trochę temat. Co powiecie o takim oleju do skrzyni. Jest on niewiele droższy a nowszej generacji. Moja skrzynia to 4HP24.
Castrol TRANSMAX Z
Typ: całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych i ręcznych
Specyfikacje:ZF TE-ML- 11B/14C/16M, MB 236.81, MAN 339 F, Voith –G607/1373,
Voith Retardery
Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową
odpornością na ścinanie. Konwencjonalne olej ATF tracą już po pierwszych 5.000 km
przebiegu 35% swojej lepkości. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze
zużywanie się przekładni.
Tramsmax Z w trakcie długiego użytkowania nie traci swojej lepkości i pozostaje stabilny.
Osiągnięte to zostało dzięki szerokim pracom badawczym i ma ogromne znaczenie dla
wszystkich części skrzyni biegów, powierzchni ciernych w przekładniach automatycznych,
a także na synchronizację w skrzyniach ręcznych.
Wydłużony okres między wymianami (90.000 km) dla przekładni ZF Ecomat MB AT i Voith
AT.
Charakterystyka:
- 100% stabilność, w bardzo niskich i wysokich temperaturach zapewnia bezawaryjne
działanie przekładni,
- poprawia komfort zmiany biegów,
- redukuje temperaturę przekładni ok. 15 o C
- odporny na ścieranie
- dłuższe okresy między wymianami,
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Gęstość w temp. 15°C 833 kg/m3
http://www.getprice.com.au/images/uploa ... _66660.jpg
Castrol TRANSMAX Z
Typ: całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych i ręcznych
Specyfikacje:ZF TE-ML- 11B/14C/16M, MB 236.81, MAN 339 F, Voith –G607/1373,
Voith Retardery
Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową
odpornością na ścinanie. Konwencjonalne olej ATF tracą już po pierwszych 5.000 km
przebiegu 35% swojej lepkości. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze
zużywanie się przekładni.
Tramsmax Z w trakcie długiego użytkowania nie traci swojej lepkości i pozostaje stabilny.
Osiągnięte to zostało dzięki szerokim pracom badawczym i ma ogromne znaczenie dla
wszystkich części skrzyni biegów, powierzchni ciernych w przekładniach automatycznych,
a także na synchronizację w skrzyniach ręcznych.
Wydłużony okres między wymianami (90.000 km) dla przekładni ZF Ecomat MB AT i Voith
AT.
Charakterystyka:
- 100% stabilność, w bardzo niskich i wysokich temperaturach zapewnia bezawaryjne
działanie przekładni,
- poprawia komfort zmiany biegów,
- redukuje temperaturę przekładni ok. 15 o C
- odporny na ścieranie
- dłuższe okresy między wymianami,
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Gęstość w temp. 15°C 833 kg/m3
http://www.getprice.com.au/images/uploa ... _66660.jpg
Dążenie do doskonałości.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
nie tyle chodzi o to czy syntetyk czy minerał
chodzi o to żeby dany typ oleju miał dodatki które są niezbędne czasem do posmarowania jednej specyficznej tulejki
Możemy zalać jakąś kosmiczną technologią a jeśli nie będzie w niej jakiegoś dodatku który będzie osadzał się na tej jednej panewce i ją smarował to i tak skrzynia może się szybko skończyć choć olej będzie idealnie trzymał parametry - ot cała tajemnica zmuszania do kupowania tego a nie innego oleju (czytaj kupowania w jednym miejscu a nie w każdym sklepie moto ;-) )
chodzi o to żeby dany typ oleju miał dodatki które są niezbędne czasem do posmarowania jednej specyficznej tulejki
Możemy zalać jakąś kosmiczną technologią a jeśli nie będzie w niej jakiegoś dodatku który będzie osadzał się na tej jednej panewce i ją smarował to i tak skrzynia może się szybko skończyć choć olej będzie idealnie trzymał parametry - ot cała tajemnica zmuszania do kupowania tego a nie innego oleju (czytaj kupowania w jednym miejscu a nie w każdym sklepie moto ;-) )
Ale olej który zapodałem to dextron III tak samo jak ESSO. I ma odrobinę lepsze parametry odrobinę lepsze parametry od ESSO.
Castrol TRANSMAX Z
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Gęstość w temp. 15°C 833 kg/m3
ESSO AUTOMATIC TRANSMISSION ATF
LT 71141
Kinematic viscosity
with
40 °S mm2/ s 37 DIN 51562
100 °S mm2/ s 7,3
Apparent viscosity
with -40 °S Pa s 40 DIN 51398
Density with 15 °S kg/m3 853 DIN 51757
Point of flash/burst
(Cleveland, the open
crucible)
°S 215 DIN ISO
2592
Pourpoint °S -54 DIN ISO
3016
Corrosive action on
copper corrosion index
1-
150
a3
DIN 51759,
modifitsir.
Corrosion protection -
Jeśli się dobrze przyjrzeć to te dwa oleje mają podobne parametry. Castrol natomiast jest nowszej generacji.
Castrol TRANSMAX Z
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Gęstość w temp. 15°C 833 kg/m3
ESSO AUTOMATIC TRANSMISSION ATF
LT 71141
Kinematic viscosity
with
40 °S mm2/ s 37 DIN 51562
100 °S mm2/ s 7,3
Apparent viscosity
with -40 °S Pa s 40 DIN 51398
Density with 15 °S kg/m3 853 DIN 51757
Point of flash/burst
(Cleveland, the open
crucible)
°S 215 DIN ISO
2592
Pourpoint °S -54 DIN ISO
3016
Corrosive action on
copper corrosion index
1-
150
a3
DIN 51759,
modifitsir.
Corrosion protection -
Jeśli się dobrze przyjrzeć to te dwa oleje mają podobne parametry. Castrol natomiast jest nowszej generacji.
Dążenie do doskonałości.
Tak jak z alkoholem .. nie zawsze lepszy będzie ten co ma więcej % , często lepszy będzie ten co ma odpowiednie dodatki ;-)
[ Dodano: 2010-10-24, 01:42 ]
Przyznaję, że zaczynam intensywniej myśleć nad tego typu olejami
Doszedłem też po szczegółowej wielogodzinnej wręcz analizie, że spokojnie można zalewać takimi naprawdę full syntetycznymi olejami jak Shell Donax TZ czy wymieniony przez ciebie Castrol Transmax, również wszystkimi płynami z norma Dexron VI, powinno to tylko pomóc naszym autkom :-)
[ Dodano: 2010-10-24, 01:42 ]
ten olej to już nie jest jako dexron III, on "tylko" spełnia też przy okazji taką specyfikacjędaro72 pisze:Ale olej który zapodałem to dextron III tak samo jak ESSO
Przyznaję, że zaczynam intensywniej myśleć nad tego typu olejami
Doszedłem też po szczegółowej wielogodzinnej wręcz analizie, że spokojnie można zalewać takimi naprawdę full syntetycznymi olejami jak Shell Donax TZ czy wymieniony przez ciebie Castrol Transmax, również wszystkimi płynami z norma Dexron VI, powinno to tylko pomóc naszym autkom :-)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
U mnie w hurtowni zaproponowali znajomemu do subaru. Jedyny problem z tym olejem to taki, że występuje w 20 l opakowaniach. Tak jak esso. Tak dla przykładu to już nie samo ESSO tylko ponoć Mobil ESSO. Jeżeli chodzi o zalewanie leprzymi olejami to kumplowi wyła pompa wspomagania. Po przejściu z mineralnego na syntetyk pompa się uciszyła. Więc zdaje mi się, że coś w tym jest.
Dążenie do doskonałości.
Akurat Subaru z tego co się orientuje to jako minimum wymaga Transmax J a ponieważ wersja J nie jest już produkowana więc automatycznie przechodzi się na następny w tym przypadku Z
Z tymi normami to jest tak, ze kiedy projektowano nasze auta (powiedzmy że 10 czy więcej lat temu to nie było takich olei a właściwie norm dla cywili) toteż mamy w instrukcjach takie jakie były wówczas no bo jak mogli napisać w 1999 roku że można lać Dexron VI kiedy on jeszcze wtedy nie istniał
Tu w skrócie co napisałem na innym forum (volvo ale w sumie o to samo przecież chodzi)
Zależnie od producenta przekładni (OEM) ocena jakościowa parametrów fizykochemicznych objęta jest wymogami różnych testów wchodzących w skład poszczególnych specyfikacji jakościowych różnych producentów.
W obszarze olejów dla samochodów osobowych dominującymi specyfikacjami jakościowymi zarówno w Ameryce jak i w Europie są specyfikacje GM — DEXRON i Forda — Mercon. Bardziej popularna z nich — DEXRON rozwijana jest od ponad czterdziestu lat w postaci następujących uaktualnień: 1967r -DEXRON, 1973r –DEXRON II (A do D), 1990r –DEXRON IIE, 1993r –DEXRON III (F i G), 2003r – DEXRON III H, 2005r –DEXRON VI . Oleje charakteryzujące się wyższymi specyfikacjami DEXRON można stosować zamiennie w miejsce olejów o specyfikacjach wcześniejszych. Różnice jakościowe pomiędzy
każdą wyższą klasą jakości względem wcześniejszej dotyczą zasadniczo podwyższenia wymagań względem kluczowych parametrów fizykochemicznych tj. przykładowo, stabilność oksydacyjna oleju klasy
DEXRON IIIH jest wyższa od stabilności oksydacyjnej oleju klasy DEXRON IID.
Z kolei to, ze w serwisie posługują się swoimi numerkami to nie znaczy, ze to jest coś innego, dla nich to jak kod kreskowy w supermakecie a że nie wiemy co to naprawdę jest bo zalane w opakowanie nie z logo np Mobil czy Shell to przepłacamy tłumacząc sobie, ze inżynierowie VW zrobili sobie swoje laboratorium czy rafinerię i wykombinowali nowy skład płynu do ASB
Tak więc numerek dla D2
VW Group ATF Part No. G 052 162 to po prostu dexron III i spokojnie można go zastąpić wspomnianym nowszym i lepszym 100% Castrol Transmax Z
Z tymi normami to jest tak, ze kiedy projektowano nasze auta (powiedzmy że 10 czy więcej lat temu to nie było takich olei a właściwie norm dla cywili) toteż mamy w instrukcjach takie jakie były wówczas no bo jak mogli napisać w 1999 roku że można lać Dexron VI kiedy on jeszcze wtedy nie istniał
Tu w skrócie co napisałem na innym forum (volvo ale w sumie o to samo przecież chodzi)
Zależnie od producenta przekładni (OEM) ocena jakościowa parametrów fizykochemicznych objęta jest wymogami różnych testów wchodzących w skład poszczególnych specyfikacji jakościowych różnych producentów.
W obszarze olejów dla samochodów osobowych dominującymi specyfikacjami jakościowymi zarówno w Ameryce jak i w Europie są specyfikacje GM — DEXRON i Forda — Mercon. Bardziej popularna z nich — DEXRON rozwijana jest od ponad czterdziestu lat w postaci następujących uaktualnień: 1967r -DEXRON, 1973r –DEXRON II (A do D), 1990r –DEXRON IIE, 1993r –DEXRON III (F i G), 2003r – DEXRON III H, 2005r –DEXRON VI . Oleje charakteryzujące się wyższymi specyfikacjami DEXRON można stosować zamiennie w miejsce olejów o specyfikacjach wcześniejszych. Różnice jakościowe pomiędzy
każdą wyższą klasą jakości względem wcześniejszej dotyczą zasadniczo podwyższenia wymagań względem kluczowych parametrów fizykochemicznych tj. przykładowo, stabilność oksydacyjna oleju klasy
DEXRON IIIH jest wyższa od stabilności oksydacyjnej oleju klasy DEXRON IID.
Z kolei to, ze w serwisie posługują się swoimi numerkami to nie znaczy, ze to jest coś innego, dla nich to jak kod kreskowy w supermakecie a że nie wiemy co to naprawdę jest bo zalane w opakowanie nie z logo np Mobil czy Shell to przepłacamy tłumacząc sobie, ze inżynierowie VW zrobili sobie swoje laboratorium czy rafinerię i wykombinowali nowy skład płynu do ASB
Tak więc numerek dla D2
VW Group ATF Part No. G 052 162 to po prostu dexron III i spokojnie można go zastąpić wspomnianym nowszym i lepszym 100% Castrol Transmax Z