Witam,
chciałem zapytać gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza zasysanego w 4.2 (299KM, ABZ) ? gdzie go szukać ?
wydaje mi się że gdzieś przy przepustnicy, ale czy może mi ktoś napisać czy jest duży problem z wymianą tego czujnika, tzn. czy trzeba ściągać przepustnicę, czy wystarczy go znaleźć i wymienić bez odkręcania podzespołów silnika.
Dziękuję
Pozdrawiam
Przemek
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Czujnik temperatury powietrza zasysaneg
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 10:10
- Lokalizacja: Alwernia
[D2 95 4.2PB/LPG ] Czujnik temperatury powietrza zasysaneg
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 09:34 przez djbeat, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gabriel
- Super Klubowicz
- Posty: 779
- Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
- Lokalizacja: śląskie/Rybnik
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 10:10
- Lokalizacja: Alwernia
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 10:10
- Lokalizacja: Alwernia
udało mi się dostać do czujnika, wyglądał tak samo jak na zdjęciu użytkownika maciu,
tylko był nie podłączony... ktoś uciął przewody i nie było nawet wtyczki.
dolutowałem więc kable i podłączyłem nowy czujnik produkcji bosch (stary był firmy siemens),
przejechałem około 1 km, po czym podłączyłem komputer, który pokazał że temp powietrza zasysanego wynosi 36C. trochę dużo przy -15. Z podłączonym komputerem pojechaliśmy na testy i temperatura zmalała (przy V=60km/h) do 20C.
Mam więc 2 pytania:
jak sądzicie po co ktoś bezczelnie odciął wtyczkę do czujnika? czy zrobił to w związku z instalacją gazową ? (nie wiem czy coś się zmieniło w związku z podłączeniem nowego czujnika, gdyż obecnie moje auto odmawia LPG) czy po prostu coś majstrował uciął i zostawił
drugie pytanie dotyczy rezystancji czujnika temperatury powietrza zasysanego. nowy czujnik firmy bosch w temp około 18C pokazywał 2,3 kOhm, natomiast stary, który nie był podłączony w tych samych warunkach pokazywał około 5,4 kOhm
Jaką więc rezystancję powinien posiadać czujnik temp pow zas w temperaturze np 20C
Dziękuję i pozdrawiam
tylko był nie podłączony... ktoś uciął przewody i nie było nawet wtyczki.
dolutowałem więc kable i podłączyłem nowy czujnik produkcji bosch (stary był firmy siemens),
przejechałem około 1 km, po czym podłączyłem komputer, który pokazał że temp powietrza zasysanego wynosi 36C. trochę dużo przy -15. Z podłączonym komputerem pojechaliśmy na testy i temperatura zmalała (przy V=60km/h) do 20C.
Mam więc 2 pytania:
jak sądzicie po co ktoś bezczelnie odciął wtyczkę do czujnika? czy zrobił to w związku z instalacją gazową ? (nie wiem czy coś się zmieniło w związku z podłączeniem nowego czujnika, gdyż obecnie moje auto odmawia LPG) czy po prostu coś majstrował uciął i zostawił
drugie pytanie dotyczy rezystancji czujnika temperatury powietrza zasysanego. nowy czujnik firmy bosch w temp około 18C pokazywał 2,3 kOhm, natomiast stary, który nie był podłączony w tych samych warunkach pokazywał około 5,4 kOhm
Jaką więc rezystancję powinien posiadać czujnik temp pow zas w temperaturze np 20C
Dziękuję i pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa