[D2 98 2.5TDI ] Podgrzewacz silnika? (AFB)
[D2 98 2.5TDI ] Podgrzewacz silnika? (AFB)
Witam
Potrzebuję Waszej pomocy ponieważ nie wiem co się dzieje (mam tylko podejrzenia). Samochód po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów w pewnym momencie zaczął kopcić z prawej strony (obok przedniego prawego koła). Dym był zapachu spalanego paliwa- ale inny niż z rury wydechowej. Dodatkowo delikatnie coś zaczęło kapać na ziemię z prawej strony zderzaka (coś w rodzaju zagęszczonej ropy). Po pewnym czasie dym przestał lecieć i kapanie też ustało. Po włączeniu nawiewu przy wyłączonym ECON-ie problem znów się powtórzył a po włączeniu ECON-u znów się uspokoiło. Czy możecie wytłumaczyć co się dzieje, normalne to chyba raczej nie jest. Mimo że temperatura silnika jest 70'C ten podgrzewacz próbuje się załączać i jest uszkodzony? Na jakiej zasadzie to działa, czy włącza się to poprzez przycisk ECON i nawiew? Co tam mogło się popsuć i jeżeli jest uszkodzony czy można go jakoś zablokować żeby w ogóle się nie włączał?
Z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
Paweł
Potrzebuję Waszej pomocy ponieważ nie wiem co się dzieje (mam tylko podejrzenia). Samochód po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów w pewnym momencie zaczął kopcić z prawej strony (obok przedniego prawego koła). Dym był zapachu spalanego paliwa- ale inny niż z rury wydechowej. Dodatkowo delikatnie coś zaczęło kapać na ziemię z prawej strony zderzaka (coś w rodzaju zagęszczonej ropy). Po pewnym czasie dym przestał lecieć i kapanie też ustało. Po włączeniu nawiewu przy wyłączonym ECON-ie problem znów się powtórzył a po włączeniu ECON-u znów się uspokoiło. Czy możecie wytłumaczyć co się dzieje, normalne to chyba raczej nie jest. Mimo że temperatura silnika jest 70'C ten podgrzewacz próbuje się załączać i jest uszkodzony? Na jakiej zasadzie to działa, czy włącza się to poprzez przycisk ECON i nawiew? Co tam mogło się popsuć i jeżeli jest uszkodzony czy można go jakoś zablokować żeby w ogóle się nie włączał?
Z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 10:18 przez Pawel13, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
nie wiem jaki rodzaj pogrzewacza został zastosowany u ciebie ale jeśli jest on zasilany ropą to fakt będzie się załączał jak będzie zimno i posiada on swój układ wydechowy po prawwej stronie z przodu. tp co kapie to pewnie skroplona woda z jakimś syfem chyba że masz nieszczelne zasilanie dogrzewacza. przycisk ECON to nic innego jak ECONOMY
więc jak jest włączony to latem klima się nie włączya a zimą dogrzewacz. dodatkowo dogrzewacz nie włączy się przy rezerwie w baku i niskim stanie aku.
możesz wyciągnąć bezpiecznik od niega to się nie włączy napewno
więc jak jest włączony to latem klima się nie włączya a zimą dogrzewacz. dodatkowo dogrzewacz nie włączy się przy rezerwie w baku i niskim stanie aku.
możesz wyciągnąć bezpiecznik od niega to się nie włączy napewno
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
w D3 jest osobna opcja to jego włączania w D2 nie wiem do końca bo nie mam ale fakt wcale nie musi mieć powiązania z Econ
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Witam,
Dzięki za podpowiedzi.
Dziś wiem więcej. Ten podgrzewacz nie włącza się w trybie ECON (włączonym). Nic nie dymi ani nie kapie. Czy w Waszych autkach gdy to się załączy też leci chmura dymu (przez cały czas pracy tego podgrzewacza) i cokolwiek wykapuje na ziemię? U mnie to wygląda jakby coś się paliło w okolicy nadkola.
Pozdrawiam
Paweł
Dzięki za podpowiedzi.
Dziś wiem więcej. Ten podgrzewacz nie włącza się w trybie ECON (włączonym). Nic nie dymi ani nie kapie. Czy w Waszych autkach gdy to się załączy też leci chmura dymu (przez cały czas pracy tego podgrzewacza) i cokolwiek wykapuje na ziemię? U mnie to wygląda jakby coś się paliło w okolicy nadkola.
Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Witam
Nawiązując do ostatniego pytania. Mogę opisać jak to jest u mnie z tym podgrzewaczem. Teraz jak są mrozy to po pewnej chwili od odpalenia auta, zaczyna nawet dość mocno kopcić białym dymem. Trwa to tylko chwilkę. Gdy podkładam rękę pod rurę wydechową od tego podgrzewacza (koniec tej rury jest zamocowany do dolnej osłony komory silnikowej za lewym przednim kołem, jakieś pół metra od zderzaka), to wyczuwam gorące spaliny. Są one niewidoczne i praktycznie bezwonne.
Po wyłączeniu silnika podgrzewacz jakiś czas jeszcze pracuje (słychać go wyrażnie).
Moja rada, to najlepiej go naprawić. Teraz w te mrozy bardzo ciężko zagrzać silnik a taki podgrzewacz w znacznym stopniu to ułatwia.
Pozdrawiam
Nawiązując do ostatniego pytania. Mogę opisać jak to jest u mnie z tym podgrzewaczem. Teraz jak są mrozy to po pewnej chwili od odpalenia auta, zaczyna nawet dość mocno kopcić białym dymem. Trwa to tylko chwilkę. Gdy podkładam rękę pod rurę wydechową od tego podgrzewacza (koniec tej rury jest zamocowany do dolnej osłony komory silnikowej za lewym przednim kołem, jakieś pół metra od zderzaka), to wyczuwam gorące spaliny. Są one niewidoczne i praktycznie bezwonne.
Po wyłączeniu silnika podgrzewacz jakiś czas jeszcze pracuje (słychać go wyrażnie).
Moja rada, to najlepiej go naprawić. Teraz w te mrozy bardzo ciężko zagrzać silnik a taki podgrzewacz w znacznym stopniu to ułatwia.
Pozdrawiam
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
Nie wiem jak jest w A*8 ale myślę że rozwiązanie jest takie samo.A więc-chyba każde tdi ma elektryczny podgrzewacz,moje ma.Odpalasz samochód,klimatronik na auto , temperatura na 23 stopnie i tryb econ wyłączamy ,u mnie po dosłownie minucie leci już cieplutkie powietrze z nawiewu na szybę a później stopniowo z innych nawiewów.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Witaj,arni61 pisze:Witam
Nawiązując do ostatniego pytania. Mogę opisać jak to jest u mnie z tym podgrzewaczem. Teraz jak są mrozy to po pewnej chwili od odpalenia auta, zaczyna nawet dość mocno kopcić białym dymem. Trwa to tylko chwilkę. Gdy podkładam rękę pod rurę wydechową od tego podgrzewacza (koniec tej rury jest zamocowany do dolnej osłony komory silnikowej za lewym przednim kołem, jakieś pół metra od zderzaka), to wyczuwam gorące spaliny. Są one niewidoczne i praktycznie bezwonne.
Po wyłączeniu silnika podgrzewacz jakiś czas jeszcze pracuje (słychać go wyrażnie).
Moja rada, to najlepiej go naprawić. Teraz w te mrozy bardzo ciężko zagrzać silnik a taki podgrzewacz w znacznym stopniu to ułatwia.
Pozdrawiam
Czy sprawdzałeś kiedy załącza się ten podgrzewacz - przy włączonym ECON czy wyłączonym? Widocznie u mnie coś jest z nim nie halo, ponieważ ten dym wydobywa się do góry i kapie jakaś tłusta substancja. Nie miałem jeszcze czasu się tym zająć, po prostu nie włącza się gdy ECON jest załączony.
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 2012-02-07, 11:54 ]
Cześć,gierobiala pisze:Nie wiem jak jest w A*8 ale myślę że rozwiązanie jest takie samo.A więc-chyba każde tdi ma elektryczny podgrzewacz,moje ma.Odpalasz samochód,klimatronik na auto , temperatura na 23 stopnie i tryb econ wyłączamy ,u mnie po dosłownie minucie leci już cieplutkie powietrze z nawiewu na szybę a później stopniowo z innych nawiewów.
Nie sprawdzałem czy podgrzewacz u mnie włącza się przy wyłączonym silniku, ale zasada działania jest bardzo podobna do Twojego opisu.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Witam
Z tego co czytałem na forum, to w trybie Econ jest ten podgrzewacz wyłączony.
W moim jak na razie tej funkcji nie ruszałem.ECON cały czas jest wyłączony.
U mnie też był podgrzewacz walnięty.Dałem do naprawy, nawet szybko naprawili i nie drogo.
To że Ci kopci to może być :albo żarnik zepsuty (Zbyt mała temperatura żarzenia, być może spowodowana zaśniedziałym stykiem.), albo masz zbyt dużą dawkę paliwa (wtedy podgrzewacz nie zdąży tego paliwa "przetrawić")
W jednym i drugim przypadku może z tego podgrzewacza wyciekać paliwo (to "niestrawione") zmieszane z sadzą i stąd ta czarna maż. Jest tam też wentylator (nie koniecznie w samym podgrzewaczu) , który dostarcza powietrze w celu lepszego spalania i wypchnięcia gazów spalania tą taką niby rurą wydechową od spodu przy prawym kole.(Wentylator też trzeba sprawdzić czy chodzi)
Co do dymu, to upewnij się czy masz tę rurkę. Jeżeli jest urwana to naturalne że dym będzie się roznosił w komorze silnikowej i szczelinami w klapie będzie uchodzić górą.
Również to silne dymienie jest związane z tymi ewentualnymi awariami opisanymi wyżej.
Pozdrawiam
Z tego co czytałem na forum, to w trybie Econ jest ten podgrzewacz wyłączony.
W moim jak na razie tej funkcji nie ruszałem.ECON cały czas jest wyłączony.
U mnie też był podgrzewacz walnięty.Dałem do naprawy, nawet szybko naprawili i nie drogo.
To że Ci kopci to może być :albo żarnik zepsuty (Zbyt mała temperatura żarzenia, być może spowodowana zaśniedziałym stykiem.), albo masz zbyt dużą dawkę paliwa (wtedy podgrzewacz nie zdąży tego paliwa "przetrawić")
W jednym i drugim przypadku może z tego podgrzewacza wyciekać paliwo (to "niestrawione") zmieszane z sadzą i stąd ta czarna maż. Jest tam też wentylator (nie koniecznie w samym podgrzewaczu) , który dostarcza powietrze w celu lepszego spalania i wypchnięcia gazów spalania tą taką niby rurą wydechową od spodu przy prawym kole.(Wentylator też trzeba sprawdzić czy chodzi)
Co do dymu, to upewnij się czy masz tę rurkę. Jeżeli jest urwana to naturalne że dym będzie się roznosił w komorze silnikowej i szczelinami w klapie będzie uchodzić górą.
Również to silne dymienie jest związane z tymi ewentualnymi awariami opisanymi wyżej.
Pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
żeby go wyłączyć wystarczy wyjąć kostki zasilające - zdjąć podpiździe i od strony pasażera będziesz miał podgrzewacz lub wyjąć bezpiecznik 20A opisany jako zuhizer, zobaczyć czy rurka odprowadzająca spaliny jest widoczna od spodu silnika - pewnie jak leci ci dym przez komorę silnika to musiała się zsunąć , spaliny powinny wydobywać się z pod spodu, w momencie włączania zawsze trochę dymi i później przestaje i leci już ciepłe powietrze z tłumika, zapal samochód i niech się włączy podgrzewacz może był długi czas nieużywany i jest zasyfiony jeśli nie mam żadnej usterki to syfy powinny się same z siebie wypalić, natomiast jesli tak nie będzie to nie widzę przeszkód na demontaż urządzenia i wyczyszczenie jest to bardzo prosta budowa sam lub każdy warsztat to zrobi za psie grosze chyba że świeca się wysrała lub takie sitko gdzie dochodzi do spalnia się po prostu już zużyło
a na początek zapodaj vaga i odczytaj błędy z zakładki dodatkowe ogrzewanie chyba kanał 08
a na początek zapodaj vaga i odczytaj błędy z zakładki dodatkowe ogrzewanie chyba kanał 08
Dzieki Salaj za podpowiedź. Teraz autkiem jeździ Tata - żeby nie zmarzło i na włączonym Econie - także ustrojstwo się nie włącza. Sprawdzę to.salaj11 pisze:żeby go wyłączyć wystarczy wyjąć kostki zasilające - zdjąć podpiździe i od strony pasażera będziesz miał podgrzewacz lub wyjąć bezpiecznik 20A opisany jako zuhizer, zobaczyć czy rurka odprowadzająca spaliny jest widoczna od spodu silnika - pewnie jak leci ci dym przez komorę silnika to musiała się zsunąć , spaliny powinny wydobywać się z pod spodu, w momencie włączania zawsze trochę dymi i później przestaje i leci już ciepłe powietrze z tłumika, zapal samochód i niech się włączy podgrzewacz może był długi czas nieużywany i jest zasyfiony jeśli nie mam żadnej usterki to syfy powinny się same z siebie wypalić, natomiast jesli tak nie będzie to nie widzę przeszkód na demontaż urządzenia i wyczyszczenie jest to bardzo prosta budowa sam lub każdy warsztat to zrobi za psie grosze chyba że świeca się wysrała lub takie sitko gdzie dochodzi do spalnia się po prostu już zużyło
a na początek zapodaj vaga i odczytaj błędy z zakładki dodatkowe ogrzewanie chyba kanał 08
Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawiam
Paweł
Paweł