![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wycieki z silnika - zmiana na mineralny
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wycieki z silnika - zmiana na mineralny
Witam serdecznie. Koledzy mam pytanie jeżdżę na oleju 10W-40 i chciałbym zmienić na 15W-40 z tego względu że mam już trochę wyciekow w silniku wymieniłem odmy , uszczelki pod klawiaturą, uszczelke przy czujniku położenia walka rozrządu a i tak gdzieś leje jak ją pocisne mocniej , druga sprawa jak silnik pracuje na postoju z 30 sek i przygazuje to puszcza chmurę...myślę że już uszczelniacze... nie chce tego robić bo wiadomo spore koszta... myślę że wymiana oleju może pomoc... co o tym myślicie ? silnik 4.2 abz , 94r. 230 tys km
.
.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 22:36 przez Wiśnia, łącznie zmieniany 2 razy.
Raczej nie rób tego. Może to się jeszcze gorzej skończyć. Albo zlikwiduj problem wycieku i puszczania dymka, albo zagryź zęby i dolewaj oleju. Ja w busie jak miałem wyciek z czujnika ciśnienia oleju to 5 l oleju szło na 3/4 dni. Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze właśnie ten czujnik bo plastik przy wtyczce lubi pęknąć i sadzi olej jak chol....a.
Dążenie do doskonałości.
Kolego to Twoje autko naprawde musi mieć spory przebieg.
Masz trzy opcje
1. lać jakiś tani olej 15w40 na dolewkę i poprostu z tym żyć aż do zakatowania silnika( a to może i potrwać z 100tyś jak nie więcej)
2. Porobić uszczelniacze, i wycieki- gdzie to juz nie będzie mały koszt
3. Szukać drugiego silnika z możliwościa sprawdzenia ( goły słupek można już wyrwać za około 1000zł)
Masz trzy opcje
1. lać jakiś tani olej 15w40 na dolewkę i poprostu z tym żyć aż do zakatowania silnika( a to może i potrwać z 100tyś jak nie więcej)
2. Porobić uszczelniacze, i wycieki- gdzie to juz nie będzie mały koszt
3. Szukać drugiego silnika z możliwościa sprawdzenia ( goły słupek można już wyrwać za około 1000zł)
No quattro no fun 

Minerał to też olej i swietnie nadaje sie do starych przechodzonych ósemek. Kolego jesli nie chcesz szukac wycieków to mozesz smialo zalac 15w40 bez obaw
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 13:19 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Kolego minerał jest z gęsty a w zimie to już tragedia zanim dotrze wszędzie po tych cieniutkich kanalikach olejowych to bardzo długo silnik pracuję na sucho co jak nie trudno sie domyślić skraca jego żywotność.Ja bym wymienił uszkodzone uczczelki - oringi i zalał olej taki jaki powinien tam być czyli full syntetyk i masz wtedy pewność że autem pojeździsz bez problemowo a tak to wyjdzie jakieś druciarstwo.
no tak , ale jeżeli kolega ma wycieki i dolewa np 1Loleju/1000km to lepiej faktycznie uszczelnić wyciek , jeśli zaś mniej wypluwa to może lać mineralny , tym bardziej że zima praktycznie się kończy ;-) Latem ten olej zupełnie inaczej się zachowuje ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
