Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Wycieki z silnika - zmiana na mineralny

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[D2 94 4.2PB/LPG ] Wycieki z silnika - zmiana na mineralny

Post autor: Wiśnia » 15 lut 2012, 20:29

Witam serdecznie. Koledzy mam pytanie jeżdżę na oleju 10W-40 i chciałbym zmienić na 15W-40 z tego względu że mam już trochę wyciekow w silniku wymieniłem odmy , uszczelki pod klawiaturą, uszczelke przy czujniku położenia walka rozrządu a i tak gdzieś leje jak ją pocisne mocniej , druga sprawa jak silnik pracuje na postoju z 30 sek i przygazuje to puszcza chmurę...myślę że już uszczelniacze... nie chce tego robić bo wiadomo spore koszta... myślę że wymiana oleju może pomoc... co o tym myślicie ? silnik 4.2 abz , 94r. 230 tys km


.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 22:36 przez Wiśnia, łącznie zmieniany 2 razy.

adrian949

Post autor: adrian949 » 15 lut 2012, 20:37

Kolego czy aby na pewno twoje auto ma przebieg 230 tys

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 15 lut 2012, 20:39

Raczej nie rób tego. Może to się jeszcze gorzej skończyć. Albo zlikwiduj problem wycieku i puszczania dymka, albo zagryź zęby i dolewaj oleju. Ja w busie jak miałem wyciek z czujnika ciśnienia oleju to 5 l oleju szło na 3/4 dni. Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze właśnie ten czujnik bo plastik przy wtyczce lubi pęknąć i sadzi olej jak chol....a.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 15 lut 2012, 21:40

Ja miałem lekki wyciek przez czujnik ciśnienia oleju , poszło mi 1,5 litra . Dobrze że to było w lato i było sucho to zobaczyłem że coś dziwnie leci . Najczęściej jednak leci pod obudową która jest pod paskiem rozrządu lub z pod prawej głowicy .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
Szopen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 15 mar 2010, 22:52
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Szopen » 16 lut 2012, 01:37

Kolego to Twoje autko naprawde musi mieć spory przebieg.
Masz trzy opcje
1. lać jakiś tani olej 15w40 na dolewkę i poprostu z tym żyć aż do zakatowania silnika( a to może i potrwać z 100tyś jak nie więcej)
2. Porobić uszczelniacze, i wycieki- gdzie to juz nie będzie mały koszt
3. Szukać drugiego silnika z możliwościa sprawdzenia ( goły słupek można już wyrwać za około 1000zł)
No quattro no fun ;)

ahmar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 24 maja 2011, 22:47
Lokalizacja: chełm

Post autor: ahmar » 19 lut 2012, 17:56

mineralny to głupota kolego moim zdanie ten cieknacy olej to przypadlosc 4.2jek umnie jest to samo tylko że tyle oleju mi nie ubywa zrobiłem ok 1000km i ubyło dwa mm na miarce ale uszczelki mam w bagażniku a i silnik jezdzi na pełnym syntetyku

TROLU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TROLU » 19 lut 2012, 18:18

w mojej tez ktoś zamiast powymieniać uszczelki itd zalał minerlany olej totalna głupota, zlałem zalałem syntetykiem i lata jak ta lala :)

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 20 lut 2012, 20:02

Minerał to też olej i swietnie nadaje sie do starych przechodzonych ósemek. Kolego jesli nie chcesz szukac wycieków to mozesz smialo zalac 15w40 bez obaw
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 13:19 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 20 lut 2012, 22:02

paulo79 nie wiem czy to taka bzdura - na pewno mineral nie pomoze w uszczelnieniu wyciekow, a poza tym w okresie zimowym mineralny jest gorszy w rozruchu samochodu jest na starcie duzo gęstszy. Wiec dalej bym jezdził na oleju 10W40 a wycieki polikwidowal - same nie znikna.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 21 lut 2012, 10:29

to ty bys tak zrobil a kolega ma inny zamiar wiec mu odpowiadam ze mineral w zadnym wypadku nie zaszkodzi jego motorowi
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 21 lut 2012, 20:18

Nie lej mineralnego :-) nie nadaje się do A8, ja zalałem raz 10w40 i wróciłem do 5w40 bo 10w40 to nie ta klasa oleju do A8. najlepszy jest pełen syntetyk ;-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 22 lut 2012, 13:43

a dlaczego mam nie lać ? jaką zalwazyles różnice jak wplales polsyntetyk ?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 22 lut 2012, 15:18

Kolego minerał jest z gęsty a w zimie to już tragedia zanim dotrze wszędzie po tych cieniutkich kanalikach olejowych to bardzo długo silnik pracuję na sucho co jak nie trudno sie domyślić skraca jego żywotność.Ja bym wymienił uszkodzone uczczelki - oringi i zalał olej taki jaki powinien tam być czyli full syntetyk i masz wtedy pewność że autem pojeździsz bez problemowo a tak to wyjdzie jakieś druciarstwo.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 22 lut 2012, 15:31

importcompany,

Podobnych filmików w sieci nie brakuje, sam sobie odpowiedz na pytanie co się stanie zimą jak zalejesz taki olej do silnika.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 lut 2012, 15:36

no tak , ale jeżeli kolega ma wycieki i dolewa np 1Loleju/1000km to lepiej faktycznie uszczelnić wyciek , jeśli zaś mniej wypluwa to może lać mineralny , tym bardziej że zima praktycznie się kończy ;-) Latem ten olej zupełnie inaczej się zachowuje ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl