![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB ] Zgrzytanie w napędzie
[D2 99 4.2PB ] Zgrzytanie w napędzie
Na początku zgrzytanie było małe przy mocniej skręconych kołach (od razu mówię że to nie przegub, czy tarcze hamulcowe, łożysko, itp) ale przy większej prędkości np zjazd z autostrady i wchodzenie w łuk w prawo, takie brrrr podobne do dziurawego tłumika, im większy kąt skręconych kół i dodanie gazu tym większe buczenie (duże siły odśrodkowe) a po wyprostowaniu kół przestawało (w lewo nic!). Teraz problem się nasilił bo jest nawet przy jeżdzie na wprost a przy skrętach w prawo to już mam wrażenie że coś się rozpadnie. Buczenie jest proporcjonalne do obrotów silnika, jadąc 140km/h jest głośniej niż przy 100km/h, ja podejrzewam rozwalone łożysko na kielichu który wychodzi z torsena na półośkę albo luz na przekładni planetarnej bo po zdjęciu półośki kielich ten ma luz wzdłuż osiowy ok 1,5cm, olej stamtąd nie cieknie!. W asb w długołęce powiedzieli mi żebym jeździł aż się rozsypie całkiem bo takie zgrzyty mogą pochodzić z różnych części auta, dodam że przy szybszej jeździe (ok120km/h) po wrzuceniu neutrala zgrzyt ustaje, nawet po dodawaniu obrotów, Czy miał ktoś podobny problem, i co to może być?
Ostatnio zmieniony 02 mar 2012, 14:31 przez Danio, łącznie zmieniany 1 raz.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
ciekawe ponieważ jak miałem swoją skrzynie wyjętą to też miałem taki luz z jednej strony(tylko mniejszy luz był , około 2-3mm) , mechanik powiedział że tak musi być (to było z półtora roku temu)okazało się że faktycznie nic się ze skrzynią nie dzieje ;-)Danio pisze:ja podejrzewam rozwalone łożysko na kielichu który wychodzi z torsena na półośkę albo luz na przekładni planetarnej bo po zdjęciu półośki kielich ten ma luz wzdłuż osiowy ok 1,5cm
A u ciebie może ta plansza się odkręciła :?: :?:
Musiał byś odkręcić wewnętrzny przegub i zobaczyć tam jest chyba chyba śruba i może ta śruba się odkręciła ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

No właśnie, mi też mówili w długołęce i na rakowej we wrocku że taki luz ma być a nawet luz góra dół jest dopuszczalny, a tak jak napisałeś że u ciebie luz z jednej strony bo z drugiej (lewej) prawie że nic i to jest ponoć normalne (z lewej nie, prawa luz) przegub wewnętrzny ściągałem i właśnie wtedy stwierdziłem ten luz flanszy ok 1,5 cm, torx w środku niej dokręcony!. Czyżby mechanizm różnicowy się wytarł (olej w nim jest!)mdamian pisze:ciekawe ponieważ jak miałem swoją skrzynie wyjętą to też miałem taki luz z jednej strony(tylko mniejszy luz był , około 2-3mm) , mechanik powiedział że tak musi być (to było z półtora roku temu)okazało się że faktycznie nic się ze skrzynią nie dzieje ;-)
A u ciebie może ta plansza się odkręciła :?: :?:
Musiał byś odkręcić wewnętrzny przegub i zobaczyć tam jest chyba chyba śruba i może ta śruba się odkręciła ;-)
[ Dodano: 2012-03-12, 15:29 ]
Jak by kogoś interesowało to rozwaliło mi się łożysko na wałku atakującym, to pomiędzy skrzynią a mech. różnicowym, łożysko ciężko wymienne, powiedzieli mi to w 3 warsztatach asb bo po wymianie cieknie olej ze skrzyni do mech. różnicowego i odwrotnie, ogólnie będą mi wymieniać obudowę skrzyni i kilka zębatek w różnicówce bo się troszkę podszlifowały.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami