części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Odma olejowa

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

[D2 94 4.2PB/LPG ] Odma olejowa

Post autor: mdamian » 08 mar 2012, 15:41

potrzebny nr odmy olejowej tej z tyłu silnika (od strony grodzi pasażerskiej ) ta odma już mi się rospada i muszę ją wymienić , :-/
Może ktoś ma nr Etki (nie wiem czy dobrze napisałem :mrgreen: )

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 mar 2012, 16:11

http://www.a8team.pl/topics12/2525.htm , http://www.a8team.pl/topics12/1557.htm

Z tyłu masz dwie odmy. U siebie wymieniałem tą od strony pasażera (077103221K) - 186zł w ASO. Żeby zacisnąć na jednym końcu opaskę, trzeba ściągać kolektor dolotowy.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 mar 2012, 16:38

dzięki bardzo :mrgreen:
tam jest 1 olejowa odma czy 2 ??
druga przy drugiej głowicy ??
czy tamtędy olej nie leci .

TROLU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TROLU » 08 mar 2012, 17:10

Generalnie to są 3 odmy

1 z przodu silnika długa
2 z tyłu koło grodzi przy jednej głowicy
3 z tyłu koło grodzi przy drugiej głowicy

:)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 mar 2012, 19:21

TROLU pisze:2 z tyłu koło grodzi przy jednej głowicy
3 z tyłu koło grodzi przy drugiej głowicy
to czyli jak ta jedna jest sparciała to druga tak samo , oki muszę kupić 2

TROLU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TROLU » 08 mar 2012, 19:24

mdamian pisze:
TROLU pisze:2 z tyłu koło grodzi przy jednej głowicy
3 z tyłu koło grodzi przy drugiej głowicy
to czyli jak ta jedna jest sparciała to druga tak samo , oki muszę kupić 2
Na 99% , chyba ze ktoś kiedyś jedną wymienił :)
W zasadzie to po zdjęciu osłon będziesz widział i jedna i druga :)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 08 mar 2012, 22:10

z tego co pamietam odmy podrozaly i teraz jest ponad 200zl/szt
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 mar 2012, 23:40

szeryfisch, tylko ciekawe czy ty w 2.5TDI masz takiesame jak w 4,2PB :-/ mogą się różnić

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 09 mar 2012, 01:33

Z innego tematu:
SERGIO pisze:U mnie właśnie był problem z odmą z tyłu silnika.
Mechanik twierdził, że wyciek jest spod uszczelek pokrywy zaworów. Wymienił je i dalej patrzę że osłona pod silnikiem mokra. Nie był to jakiś straszny wyciek ale leciało z tyłu silnika w miejscy gdzie łączy się ze skrzynią. Kapało na osłonę a pod wpływem prędkości rozbryzgiwało się na podwozie.
Dopiero sam zdjąłem plastiki i szukałem problemu. Okazało się, że odma leży gdzieś sobie na reszcie węży.
Jak ją złapałem żeby założyć okazało się, że dziurawa jak sito.
Nowy wąż 250 - 300 zł podobno dostępny tylko w oryginale.
W związku z tym że wydało mi się drogo za kawałek 30 cm węża oraz że problem jest z jego założeniem w dolnej części silnika ( żeby wąż wcisnąć u dołu z tyłu silnika to trzeba mieć małe chińskie rączki) Kupiłem wąż olejoodporny w otulinie metalowej sztywny, dokupiłem dwa kolanka z miedzi, chwila pracy i odma lepsza od oryginału i z założeniem nie było problemu. Minęły dwa tygodnie i narazie patent się sprawdza a koszt to ok. 15 zł
mdamian zrób tak samo,szkoda kilku stów na kawałek gumowego węża.

Ja u siebie tą od kierowcy i tą z przodu silnika już dawno zastąpiłem olejoodpornymi wężami,ta z tyłu silnika od pasażera została w oryginale bo jest ok.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 09 mar 2012, 08:31

tomi26, Popieram, tez przerabiałem temat i zamiast wydawać ponad 400zl za 2 węże gumowe można wydać max 50zł, węże olejoodporne i kolanka 90*

TROLU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TROLU » 09 mar 2012, 16:07

Ja zakładałem w swojej oryginał bo jeszcze nie wiedziałem o patencie ;) , powiem wam jedno załozyć te dolne opaski i skręcić...
Udało się bez ściągania kolektora ssącego , ale drugi raz w kolejnej A8/S8 czy co to będzie zrzucam ssący od razu..

O połowie dnia nie wspomne , a tym bardziej o pokaleczonych łapach..

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 mar 2012, 17:41

A tak apropo jakie klucze do zrzucenia kolektora ssącego i czy to jest możliwe zrobić pod domem (brak garażu) :?:
miał by ktoś wymiary tych odm :?:

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 09 mar 2012, 18:38

a po co cały kolektor zrzucać?
ja samą przepustnice odkręcam i jest git;)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 mar 2012, 19:16

Można i tak, tylko np. u mnie węże wodne od reduktora są tak w obieg wpięte, że nie ma dostępu do dolnej śruby od tego łącznika przepustnica-kolektor i musiałem cały kolektor ściągać. Kolega mdamian też ma u siebie gaz, więc może być podobnie.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 mar 2012, 19:17

tomek87g pisze:a po co cały kolektor zrzucać?
ja samą przepustnice odkręcam i jest git;)
Tomku wiesz to raczej sobie z tym poradzę tylko wolał bym niczego nie popsuć ,
Jak najprościej to wymienić :roll: no i te wymiary , to bym coś dobrał :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl