[D2 97 3.7PB/LPG ] Silnik się gotuje... termostat??
[D2 97 3.7PB/LPG ] Silnik się gotuje... termostat??
Witam przeczytałem kilka tematów ale znalazłem jedynie odpowiedź dotyczącą modelu po FL.
Mój problem przedstawia się następująco:
Płyn chłodniczy szybko łapie zbyt wysoką temperaturę i się gotuje, z początku myślałem że jest to wina uszczelki pod głowicą ale zauważyłem że chłodnica jest "zimna" z czego wywnioskowałem iż jest to sprawa termostatu.
W jednym z tematów dotyczących modelu D2 4,2 FL wymiana termostatu łączy się z rozebraniem rozrządu... Wnioskuję że w D2 3,7 (przed Face Liftem) wymiana termostatu będzie mniej kosztowna i w ogóle gdzie go szukać?
Mój problem przedstawia się następująco:
Płyn chłodniczy szybko łapie zbyt wysoką temperaturę i się gotuje, z początku myślałem że jest to wina uszczelki pod głowicą ale zauważyłem że chłodnica jest "zimna" z czego wywnioskowałem iż jest to sprawa termostatu.
W jednym z tematów dotyczących modelu D2 4,2 FL wymiana termostatu łączy się z rozebraniem rozrządu... Wnioskuję że w D2 3,7 (przed Face Liftem) wymiana termostatu będzie mniej kosztowna i w ogóle gdzie go szukać?
Ostatnio zmieniony 17 mar 2012, 10:22 przez Byschyek, łącznie zmieniany 2 razy.
http://www.a8team.pl/topics12/2704.htm
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html
http://www.brittcrowell.com/2006/2006-0 ... index.html
http://www.a8team.pl/topics12/921.htm
Tak jak piszą chłopacy w pierwszym linku - wbrew pozorom wymiana termostatu nie jest taka kłopotliwa jak mogłaby się wydawać ;-)
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html
http://www.brittcrowell.com/2006/2006-0 ... index.html
http://www.a8team.pl/topics12/921.htm
Tak jak piszą chłopacy w pierwszym linku - wbrew pozorom wymiana termostatu nie jest taka kłopotliwa jak mogłaby się wydawać ;-)
ale chwilka , skoro chłodnica zimna to czemu sądzisz że to termostat ??
Ja bym stawiał pompę wody ;-)
Jak by termostat był walnięty , to by długo się nagrzewał i nie trzymał by temperatury .
A jeżeli go odpalisz i po około 5 minutach masz ponad 90 stopni to raczej pompa .
Chociaż mogę się mylić .
A wybija tobie woda(płyn) w zbiorniczku wyrównawczym :?: :?:
Ja bym stawiał pompę wody ;-)
Jak by termostat był walnięty , to by długo się nagrzewał i nie trzymał by temperatury .
A jeżeli go odpalisz i po około 5 minutach masz ponad 90 stopni to raczej pompa .
Chociaż mogę się mylić .
A wybija tobie woda(płyn) w zbiorniczku wyrównawczym :?: :?:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
A rozrządu czasem nie masz zamiaru wymienić ??
Jak tak to kup lepszy zestaw , będzie tam termostat i pompa wody , wymienisz i za jednym rzutem wyeliminujesz wszystko :mrgreen:
Ale kiedyś kolega miał tak samo w Omedze 2.5TDI i u niego okazało się że to pompa wody , po odpaleniu około 4-5minut i temperatura szła w górę jak open tana do 100*C ,
i wywalało do zbiorniczka płyn po rozgrzaniu , wymienił termostat i dalej to samo , została pompa wody i to pomogło ;-)
Jak tak to kup lepszy zestaw , będzie tam termostat i pompa wody , wymienisz i za jednym rzutem wyeliminujesz wszystko :mrgreen:
Ale kiedyś kolega miał tak samo w Omedze 2.5TDI i u niego okazało się że to pompa wody , po odpaleniu około 4-5minut i temperatura szła w górę jak open tana do 100*C ,
i wywalało do zbiorniczka płyn po rozgrzaniu , wymienił termostat i dalej to samo , została pompa wody i to pomogło ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Według mnie termostat. Nie otwiera i dlatego szybko się przegrzewa. Sytuację którą opisuje mdamian to taka, że termostat nie domyka. U ciebie przegrzewa się, czyli według mnie w pierwszej kolejności może to być nieotwierający termostat. Jeśli nie on to padnięta totalnie pompa - np wirnik oderwany od ośki. Kiedyś z takim przypadkiem spotkałem się że wirnik nie trzymał się ośki w pompie ale trzeba było dosyć dużo czasu aby płyn się zagotował. Ale najlepiej wymienić oba elementy. Jedna robota i na dłużej później spokój (jeśli włożysz dobrej jakości części)
Kolega Rapik przesłał linki, znalazłem tam dokładne miejsce termostatu i okazuje się że w modelu D2 3,7 Q 1997r nie trzeba rozbierać rozrządu aby dostać się do termostatu tylko teraz pytanie: czy tak samo jest z pompą wody?
Miałem już wsiadać i jechać do mechanika bo mam blisko ale auto najwyraźniej jest uparte...
Zniknął mi cały prąd zupełnie jak by umarł (tak jak by klemy były odpięte)
Nawet godzina się nie wyświetla a nie mogę dostać się do bagażnika bo zamek się ubrudził, pryskałem WD40 ale to nic nie daje i teraz szukam tematu tu na forum...
Dałby ktoś linka gdzie można znaleźć główny bezpiecznik albo taki problem
bo głupio mi nowy temat zakładać a nie mogę takiego znaleźć.
Miałem już wsiadać i jechać do mechanika bo mam blisko ale auto najwyraźniej jest uparte...
Zniknął mi cały prąd zupełnie jak by umarł (tak jak by klemy były odpięte)
Nawet godzina się nie wyświetla a nie mogę dostać się do bagażnika bo zamek się ubrudził, pryskałem WD40 ale to nic nie daje i teraz szukam tematu tu na forum...
Dałby ktoś linka gdzie można znaleźć główny bezpiecznik albo taki problem
bo głupio mi nowy temat zakładać a nie mogę takiego znaleźć.
albo pod zapalniczkę , tylko u mnie to nic nie dało , musiałem się podpiąć pod "+" który idzie od akumulatora do rozrusznika pod autem , szukaj plastikowej kwadratowej skrzynkitomek87g pisze:podepnij sie innym aku w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera
i otwórz auto z pilota
pod prawym dolnym wahaczem (nie na wahaczu tylko pod wahaczem , połóż się pod auto przy prawym przednim kole) ściągnij zaślepkę
z tej puszki zobaczysz kabel który tam idzie .
Podepnij tam "+" i masę gdzieś do silnika , użyj pilota i otwórz auto . ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Damian
ja Ci gwarantuje ze wystarczy w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera podpiac sie pod ten najgrubszy czerwony kabel i jest to najleprze i najbezpieczniejsze rozwiazanie (ostatnio wymieniałem cała kompletna instalacje elektryczna w s8 98r ,wiec co nieco wiem o rozkładzie kabli ;-) )
Rafał
w a8 d2
czy to 4.2 czy 3.7
jest układ chłodzenia grawitacyjny
wiec zeby sprawdzić czy wina jakichś dolegliwości układu jest akurat korek
wystarczy uruchomic silnik odkrecić korek i czekać az sie zagrzeje motor
poziom troche sie podniesie,ale
nic nie powinno wyrzucac
ja Ci gwarantuje ze wystarczy w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera podpiac sie pod ten najgrubszy czerwony kabel i jest to najleprze i najbezpieczniejsze rozwiazanie (ostatnio wymieniałem cała kompletna instalacje elektryczna w s8 98r ,wiec co nieco wiem o rozkładzie kabli ;-) )
Rafał
w a8 d2
czy to 4.2 czy 3.7
jest układ chłodzenia grawitacyjny
wiec zeby sprawdzić czy wina jakichś dolegliwości układu jest akurat korek
wystarczy uruchomic silnik odkrecić korek i czekać az sie zagrzeje motor
poziom troche sie podniesie,ale
nic nie powinno wyrzucac
dokładnie jak kolega pisze, jak łapie temp spróbuj popuszczać korek, sprawdź też czy włącza ci się wentylator (nie wisko tylko ten drugi)Masa pisze:a ja bym proponowała na początek kupić oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrzyc układ ,nie raz miałem taki przypadek i rece rozkładali wymieniali uszczelke pod głowicą itp cuda wyprawiali i co korek był zjeb....
a i kup sobie z 2 cewki bo zaraz padną od temperatury :-P
no i "ni mom" A8
korek jest oryginalny i nic nie przepuszcza. Na zimnym silniku dolewam (jak narazie wody) do stanu Max następnie uruchamiam silnik poziom się "kołysze" po czym wzrasta aż zaczyna wyrzucać płyn. Wiem już że w moim aucie nie trzeba rozbierać rozrządu żeby wymienić termostat więc w zasadzie temat można zamknąć, tylko jeszcze małe pytanko...
Nie mam prądu... Absolutne zero po 2 dniach od wystąpienia usterki z układem chłodzenia czy to wina Cewki jak kolega audik zaznaczył?
Nie wyświetla mi nawet godziny na zegarach totalne zero prądu (akumulator jest nowy i jest napewno podłączony)
wiem że to inny temat ale nie mogę znaleźć podobnego a czuję że ma to związek z tym tematem...
Nie mam prądu... Absolutne zero po 2 dniach od wystąpienia usterki z układem chłodzenia czy to wina Cewki jak kolega audik zaznaczył?
Nie wyświetla mi nawet godziny na zegarach totalne zero prądu (akumulator jest nowy i jest napewno podłączony)
wiem że to inny temat ale nie mogę znaleźć podobnego a czuję że ma to związek z tym tematem...
Byschyek pisze:Nie wyświetla mi nawet godziny na zegarach totalne zero prądu (akumulator jest nowy i jest napewno podłączony
a czy akumulator ma prą (wiem że to głupie pytanie , ale nic o tym nie piszesz , tylko że jest dobry i podłączony ) ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.