[D2 96 2.8PB ] Sportowy tłumik i brak mocy???
[D2 96 2.8PB ] Sportowy tłumik i brak mocy???
Witam
Zamontowalem sportowy tlumik do 2.8 silnik aah 174km, i auto wogole nie wkreca sie na obroty 140km/h gaz w podlodze i slabiutko sie rozpedza i tak 195km/h max predkosc. Wczesniej spokojnie do 200 i rozpedzal sie ok 220-225v-max, Co moze byc przyczyna???? :shock: myslalem ze zyskam trochde konikow a nie odwrotnoie???? :shock:
Zamontowalem sportowy tlumik do 2.8 silnik aah 174km, i auto wogole nie wkreca sie na obroty 140km/h gaz w podlodze i slabiutko sie rozpedza i tak 195km/h max predkosc. Wczesniej spokojnie do 200 i rozpedzal sie ok 220-225v-max, Co moze byc przyczyna???? :shock: myslalem ze zyskam trochde konikow a nie odwrotnoie???? :shock:
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 09:56 przez klon_84, łącznie zmieniany 1 raz.
albo podjedź gdzieś na komputer i sprawdź , może mapa paliwowa się popsuła przez ten wydech ;-) bo to jest dziwne , raczej nie powinno się nic dziać , no chyba że tak jak pisze kolega Masa,
;-)Masa pisze:może tłumik nie wyrabia odprowadzenia ilości spalin
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
Kolego klon_84, zastanawia mnie jedno , po co tobie 2.8 skoro próbujesz moc zwiększyć w nim :?: :?:
Nie lepiej było od razu brać 4,2 :mrgreen:
Nie lepiej było od razu brać 4,2 :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
rok temu wymienilem tlumik to te klubowe co zalatwial kolega Sergio, ponad pol roku auto stalo w szopie nie jezdzone juz wtedy slabo mi chodzil wtedy diagnoze posatwilem ze padl silnik a ze jezdzilem a8 d3 tak stal mi w szopie pol roku i nim nie jezdzilem, Po rozbicu d3, wyciagnolem ja z garazu i zaczolem dubac wy....balem stary silnik i wstawilem nowy taki sam 2.8aah i....jest tak samo jak ze starym brak mocy....Pomocy koledzy...bo mie fiat uno fire na 7 wyprzedza.......... :shock:
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 sty 2012, 19:57
- Lokalizacja: Koszalin
istnieje możliwość, że wina leży po stronie tłumika ostatniego. Tłumiki ostatnie są to tłumiki komorowe i decydują one o dźwięku. W swojej praktyce miałem przypadek, że tłumik dobrany nie pod właściwą pojemność "udusił" silnik. Podaj dokładnie co założyłeś tj markę i ewentualnie model. Czy t o był tłumik sportowy dedykowany , czy uniwersalny? Chińszczyzna czy wyrób markowy?
zaraz po zamontowaniu tlumika auto zaczelo zamulac, myslem ze padlo sprzeglo czy cos tam, a ze wpadla mi w rece nowa audi a8 d3, do wstawilem ja do garazu, po ok pol roku zaczolem grzebac wpadl mi w idealnym stanie nowy silnik 2.8 o malym pzrebiegu wiec wstawilem bo i tak stary mi pobiersal olej. Po wymanie silnika nowego spzregla nic sie nie zminilo auto zamula caly czas tak jak po wymanie tlumikatomekzabrze pisze:czyli jeszcze raz ......zalozyles tlumik auto zaczelo zaraz po wymiane slabo jezdzic:) a ty wymieniles z tego powodu silnik myslac ze bedzie lepiej ?:) czy zalozyles tlumik bylo oka pozniej zaczol slabo jedzic i autko wstawiles do szopy ?
[ Dodano: 2012-03-18, 20:56 ]
udusil silnik??? :shock: tzn ze jak wstawie spowrotem orginalny to auto sie odmuli czy tym tlumikem zabilem silnik?kkkrzysiu7 pisze:istnieje możliwość, że wina leży po stronie tłumika ostatniego. Tłumiki ostatnie są to tłumiki komorowe i decydują one o dźwięku. W swojej praktyce miałem przypadek, że tłumik dobrany nie pod właściwą pojemność "udusił" silnik. Podaj dokładnie co założyłeś tj markę i ewentualnie model. Czy t o był tłumik sportowy dedykowany , czy uniwersalny? Chińszczyzna czy wyrób markowy?
Co do marki to nie wiem one byly robine pod zamowienie wiec chyba dedykowany, Kolega Sergio wiem ze zalatwial je dla innych klubowiczow jeszce, KUrcze chyba w moim aucie tlumik ten nie zdal egzaminu a szkoda bo dzwiek jest super ahhjjj :-?
klon_84, a zapytam się jeszcze tak , z jakim motorem jeździłeś tą D3 :?: :?:
ja jak się przesiadłem ze Opla Senatora B 3,0PB 177km na A8 D2 4,2PB 299KM to bez porównania , ale pożyczyłem senatora kumplowi na 2 tygodnie , potem jak go odebrałem i wsiadłem do niego to to pierwsze wrażenie że on nie chce jechać .
Pomyślałem że go popsuł ;-)
A to ja się przyzwyczaiłem już do 4.2 i to 3.0 już dla mnie nie jechało :mrgreen:
ja jak się przesiadłem ze Opla Senatora B 3,0PB 177km na A8 D2 4,2PB 299KM to bez porównania , ale pożyczyłem senatora kumplowi na 2 tygodnie , potem jak go odebrałem i wsiadłem do niego to to pierwsze wrażenie że on nie chce jechać .
Pomyślałem że go popsuł ;-)
A to ja się przyzwyczaiłem już do 4.2 i to 3.0 już dla mnie nie jechało :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ja miałem podobnie w motorze, po założeniu tłumika (niefabrycznego) z allegro... :-/ Odrazu pół mocy zginęło, po założeniu oryginału wszystko wróciło do normy, każdy tłumik, końcowy jak i wstępny jest bardzo ważną i istotną sprawą w dobrym funkcjonowaniu silnika, jeśli choć trochę będzie za wolno odprowadzał spaliny czyt przytykał silnik to napewno to się odczuje, kiedyś w starych silnikach moc potrafiła spaść przez zbyt "pusty" tłumik. Nie po to specjaliści je projektują by później ktoś zrobił go z rury od rynny i wszystko grało, nie takie to proste. Jak kupować nie oryginalny to polecam znane i sprawdzone marki np Remus ae też z zaznaczeniem by był do konkretnego modelu auta z konkretnym silnikiem a nie od audi 80 1,6 włożyć do 4,2
Odetkanie wydechu może spowodować, ze zamiast oczekiwanego przyrostu mocy silnik zacznie gorzej jeździć. Kiedyś czytałem taki dosyć duży mądry artykuł gdzie jakiś specjalista się wypowiadał jakie błędy ludzie popełniają modyfikując układ wydechowy. W wielu autach po "udrożnieniu" wydechu otrzymujemy efekt tylko zwiększonego hałasu a nieraz i spadku osiągów silnika. Aby uzyskać przyrost mocy poza wymianą wydechu zaleca się modyfikację układu dolotowego + dostrojenie elektroniki silnika do zmienionych warunków pracy. Wtedy poza hałasem można oczekiwać ileś % przyrostu mocy. To że ktoś zmienił wydech na sportowy to bardzo często tylko zwiększył hałas jaki generuje auto a z przyrostem mocy to raczej bywa różnie ...
no to mi poszlo w ta pzreciwna strone i pogorszylo osiagi, czyli wg Was spowrotem wstawic orginal???? czy czy bawic sie jeszce w dobieranie jakis dolotow wyciecie katalizatorow itp?sylwekr pisze:Odetkanie wydechu może spowodować, ze zamiast oczekiwanego przyrostu mocy silnik zacznie gorzej jeździć. Kiedyś czytałem taki dosyć duży mądry artykuł gdzie jakiś specjalista się wypowiadał jakie błędy ludzie popełniają modyfikując układ wydechowy. W wielu autach po "udrożnieniu" wydechu otrzymujemy efekt tylko zwiększonego hałasu a nieraz i spadku osiągów silnika. Aby uzyskać przyrost mocy poza wymianą wydechu zaleca się modyfikację układu dolotowego + dostrojenie elektroniki silnika do zmienionych warunków pracy. Wtedy poza hałasem można oczekiwać ileś % przyrostu mocy. To że ktoś zmienił wydech na sportowy to bardzo często tylko zwiększył hałas jaki generuje auto a z przyrostem mocy to raczej bywa różnie ...
Juz mi nie chodzi o to aby polepszyc osagi zeby tylko powrocily jak wczesniej bo w tej chwili jest zamolona jak cholera, jezdzilem dzis seatem ibiza 1.8 76km z 93 roku lepej sie zbierra jak moja A8 paranoja!!! :-/
[ Dodano: 2012-03-20, 13:40 ]
motor 4.2 w d3 mialem i byla z 2003roku, ja w teraz chwilowo jezdze swoja strra a8 d2 2.8 juz niebede bawic sie w wymane motoru na lepszy bo bez sensu, tylko sumiennie odkladam kasiore na a8 d3 6.0 v12 lub s8 d3 :-Dmdamian pisze:klon_84, a zapytam się jeszcze tak , z jakim motorem jeździłeś tą D3 :?: :?:
ja jak się przesiadłem ze Opla Senatora B 3,0PB 177km na A8 D2 4,2PB 299KM to bez porównania , ale pożyczyłem senatora kumplowi na 2 tygodnie , potem jak go odebrałem i wsiadłem do niego to to pierwsze wrażenie że on nie chce jechać .
Pomyślałem że go popsuł ;-)
A to ja się przyzwyczaiłem już do 4.2 i to 3.0 już dla mnie nie jechało :mrgreen: