części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 3.7PB/LPG ] Silnik się gotuje... termostat??

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 14 mar 2012, 18:49

Byschyek pisze: nie mogę się dostać do bagażnika
próbowałeś jakoś podłączyć się drugim akumulatorem żeby doprowadzić prą do instalacji ??
Pisałem tobie jak to zrobić , kolega tomek87g, też pisał jak możesz się podłączyć do samochodu żeby podać prą i otworzyć auto , to jest 5 minut zabawy i jest otwarty , wyciągasz baterie i do ładowania ;-)
Ponieważ wkładka się tobie zastała (zardzewiała) i nie możesz z klucza otworzyć , ale z pilota wcześniej otwierałeś auto to się bagażnik otwierał ;-)

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 16 mar 2012, 12:30

Wracając do tematu płynu chłodzącego to sprawdziłbym jeszcze wisko. Miałem identyczną sytuację w BMW 528. Ciecz chłodząca łapała tempertaturę, silnik się grzał nawet na postoju, wywalało ciecz ze zbiorniczka wyrównawczego. Okazało się że wisko padło. Wymieniłem wisko i po sprawie.

stomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:32
Lokalizacja: BP

Post autor: stomi » 23 mar 2012, 12:30

U mnie właśnie wiskoza była lipna i się silnik grzał, po wymianie jak ręką odjął. Jeszcze pompę wody brałbym pod uwagę.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 24 mar 2012, 09:03

Ale kolega pisze że bardzo szybko mu sie auto grzeje więc visko odpada, jak by sie tylko w upalne dni w korkach gotowało to można obserwować visco.
A tak to jak wyżej piszą niech zacznie od termostatu, tanie i nie trzeba fachowców którzy liczą krocie jak usłyszą że A8 do roboty.

[ Dodano: 2012-03-24, 09:05 ]
A co do prądu, to tak samo jak wyżej, albo wtyczka do zapalniczki samochodowej taka jak np przy radiu CB albo w skrzynke z bezpiecznikami sie wpiąć.

Byschyek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Byschyek » 28 mar 2012, 18:07

Problem z prądem rozwiązany. Nie wiem czemu ale aku był totalnie padnięty ale jest już ok. Wymieniłem termostat ale nic to nie dało. Po odpaleniu silnika złapał temp. 90 stopni i tak ją utrzymywał już myślałem że sprawa załatwiona ale jak dodałem kilka razy gazu to przekroczył 90 i na wolnych obrotach temperatura rosła więc go wyłączyłem. Co może być tego przyczyną? Zapowietrzony układ chłodzenia? Pompa? Uszczelka pod głowicą?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 28 mar 2012, 18:53

hmm , weź go rozgrzej i zobaczy czy wentylator na wiskozie (nie elektryczny) jeśli temperatura przekroczy 95 stopni i się nie włączy to zgaś samochód , przytrzymaj wentylator lekko i druga osoba niech odpali auto, jeśli wyszarpnie tobie przy tej temperaturze wentylator z ręki ( palców) to znaczy że wiskoza oki , jeśli będzie luźno się obracać to obstawiam na wiskozę ;-)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 28 mar 2012, 19:26

Chłodnica nie jest przytkana ? Może trzeba przepłukać . Mi dzisiaj wentylator elektryczny wysiadł , w korku temperatura szła pomału do góry ale na szczęście byłem prawie pod domem i nie zdążył się silnik za mocno nagrzać . Pół godziny roboty i sto kilkadziesiąt złotych - wentylator nowy i jest spokój .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 28 mar 2012, 21:11

sprawdz ten korek od zbiornika wyrównawczego a najlepiej kup nowy

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 28 mar 2012, 21:55

jak plyn wylewa sie przez korek zbiorniczka to raczej bedzie uszczelka pod głowica...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 29 mar 2012, 07:02

Sprawdź wisko.

Byschyek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Byschyek » 29 mar 2012, 21:15

sprawdziłem poziom oleju i... No właśnie wykracza poza skalę a był niemal idealnie w połowie skali... Chyba czeka mnie spory wydatek :-/

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 29 mar 2012, 21:44

jeśli już będzie pewne ze to uszczelka pod głowicą
to proponuje zrobić od razu obie
żeby taniej nie wyszło na koniec drożej ;-)

scooby
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 20 paź 2011, 10:52
Lokalizacja: Łapy

Post autor: scooby » 10 maja 2012, 17:01

witam wszystkich w temacie , umnie jest taki problem, w czasie jazdy temperatura 90 a jak tylko chwile postoje to rośnie, najgorsze są korki bo wtedy to już mi sie gotuje , raz nawet wskoczyła temperatura na 120 stopni, dzis wymieniłem termostat i dalej to samo, niewiem dlaczego ten mniejszy wentylator nawet nie ruszy, , mysle ze powienien sie właśnie włączać jak ten większy nie wyrabia , jak zwiekszam obroty i przytrzymam na gazie to widze jak temperatura spada, chłodnica na przeciw tego większego co sie kręci jest zimna, a na przeciw tego wentylatora który stoi w miejscu gorąca , co robic dalej ???? POMOCY !!!!!
scooby

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 maja 2012, 20:02

Podłącz oddzielnie prąd do wentylatora i zobacz czy działa . Stawiam na wentylator elektryczny że jest do wymiany .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 10 maja 2012, 20:05

Włącz klimatyzacje i zobacz czy się załączy wentylator elektryczny , jak nie , to albo bezpiecznik , albo wentylator ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl