części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kompendium wiedzy o silnikach w A8.

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 a także innych modeli Audi oraz aut innych marek.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Kompendium wiedzy o silnikach w A8.

Post autor: and808 » 17 lut 2011, 22:43

kilka razy toczyla sie dyskusja jaki silnik do a8 w dziale "kupujemy". moze warto podejsc systemowo do tematu, zamiast wyszukiwac szczatkowe dane/fakty ?


nie chcialem wychodzic przed szereg, bowiem moj silnik nie jest tutaj najbardziej popularny. w kazdym razie aby zachecic innych:

silnik V10 5.2 FSI 40V, kod producenta: BSM

krótki opis wzięty z ulotki audi:

pierwsze w historii audi v10 z wtryskiem typu FSI. ideą stowrzenia tego silnika była potrzeba zbudowania jednostki ze sportowymi ambicjami. napęd quattro inny niż w pozostałych A8 D3. 40% przód, 60% tył. do 85% momentu może być przekazane na tylną oś.

kilka zalet V10 wobec na v12:

- mniejsza liczba komponentów,
- mniejsza masa elementow ruchomych,
- mniejsze tarcie wewnętrzne
- mniejsza masa niz zwyklego v12.
- bardziej kompaktowe wymiary.

chociaż silnik 8-cylindrowy byłby jeszcze bardziej kompaktowy, to wtedy (w klasie 5-litrowych silników) tłoki i korbowody byłby zbyt ciężkie, a więc będzie mniejsza mozliwość wchodzenia szybko na wysokie obroty. konkurencja opiera sie na dużych silnikach v8, orientując się na uzyskaniu wysokiego momentu obrotowego, nie koncentrując się na sportowych osiągach.


szczegóły techniczne

- silnik v10, kąt rozwarcia 90 stopni.
- średnica tłoka 84,5 mm
- skok tłoka 92,8 mm
- odległość mierzona pomiędzy środkami tłoków 90 mm
- ramiona "V" przesunięte o 18,5 mm
- pojemność 5204 ccm
- przy 7000 rpm tłok pokonuje długość 2170 cm w ciągu sekundy
- co 72 stopnie obrotu wału korbowego następuje zapłon w odpowiednim cylindrze.
- 4 wałki rozrządu ze zmiennymi fazami sterowanymi hydraulicznie. zmiana możliwa co 42 stopnie obrotu wału korbowego.
- średnica: zawory wlotowe 32,5 mm, średnica: zawory wylotowe 28 mm, wypełnione sodem dla lepszego efektu chołdzenia.
- stopień sprężania 12,5:1

blok silnika z hypereutektycznego aluminium, korbowody z kutej stali, tloki z aluminium.
technika 4 zaworowa. zmienne fazy rozrządu, w zależności od obciążenia i prędkości, hudraulicznie. układ rozrzadu wraz z wałkiem wyrownoważajacym napędzany łańcuchem.
wtrysk common rail FSI, zarządzany przez Bosch Motronic MED 9.1. ciśnienie 100 bar.

dlugie kanaly dolotowe (66 cm) do prędkości 4000 rpm, powyżej krótkie kanały dolotowe (30 cm). od tych obrotow producent stawia na moc, a nie na moment.

moc 450 km / 7000 rpm
moment 540 / 3000-4000 rpm
90% momentu od 2300 rpm




Przegląd

przegląd po 15 tys km koszt 750 pln (bez częsci zamiennych)
przegląd po 30 tys km koszt 1000 pln (bez częsci zamiennych)

co 15 tys km do wymiany:
- filtr oleju (079 198 405b) 122 pln
- castrol slx professional long life III 5w-30 (10,5 litra) - 900 pln


co 30 tys km do wymiany:
- filtr powietrza (4e0 129 620d) 137 pln x 2 sztuki
- filtr kabinowy (4e0 819 439a) 175 pln
- filtr paliwa (4f0 201 511e) 105 pln
- filtr oleju (079 198 405b) 122 pln
- castrol slx professional long life III 5w-30 (10,5 litra) - 900 pln


Spalanie

deklarowanych danych nie przytaczam - nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości.
jeżdząc od początku średnie spalanie to 15,4 l/km. tutaj ważna uwaga: staram się nie wjeżdzać do miasta w godzinach szczytu.

najmniejsze spalanie: 11,4 l/100 km (autostrady prędkość około 130 km/h)
najwyższe spalanie: 37,4 l/100 km (miasto, godziny szczytu, intensywn opady śniegu)


spalanie na jednym baku (100 litrów):

najmniejsze: 11,47 l/100 km
najwyższe: 20,38 l/100 km
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 21:59 przez and808, łącznie zmieniany 1 raz.

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 07 mar 2011, 19:09

Tak zapytam czysta ciekawość . A sprawności tam nie podają .
Miałem przyjemność z maniakiem mechaniki budowy maszyn dialog nawiązać i kolezka mnie uświadomił że około 40% mocy silnika idzie na pokonanie oporów występujących na łozyskowaniu, panwiach, oraz straty na przekładniach .
Alez byłem zaskocziny.
Znaczyło by że 100KM na kołach to 140 KM silnik.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 25 kwie 2011, 17:10

Jest troszkę inaczej.
Sprawność silnika iskrowego wynosi 40%. Tzn na każdy 1 KM na kołach silnik musi wypracować 2,5 KM.
Silnik iskrowy (Pb) ma najniższą sprawność.
Następnie jest samozapłonowy (ON), parowy i/lub elektryczny. A później to już aerodynamika i kosmos.

reksen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 02 wrz 2011, 19:54
Lokalizacja: PL

Post autor: reksen » 02 wrz 2011, 20:29

and808,

czy mozesz potwierdzic te dane ? jaki jest koszt przegladu w aso lub poza aso ?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 02 wrz 2011, 21:27

and808 nie ma wstępu na forum .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

reksen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 02 wrz 2011, 19:54
Lokalizacja: PL

Post autor: reksen » 02 wrz 2011, 21:40

uu, to szkoda. kto z kolegow zna S8 ?

[ Dodano: 2011-09-27, 20:03 ]
nikt z wiedza o S8 D3 ?

jimbo22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 12 lut 2012, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jimbo22 » 18 lut 2012, 22:26

datelos pisze:Tak zapytam czysta ciekawość . A sprawności tam nie podają .
Miałem przyjemność z maniakiem mechaniki budowy maszyn dialog nawiązać i kolezka mnie uświadomił że około 40% mocy silnika idzie na pokonanie oporów występujących na łozyskowaniu, panwiach, oraz straty na przekładniach .
Alez byłem zaskocziny.
Znaczyło by że 100KM na kołach to 140 KM silnik.
Skoro wątek i tak wisi od miesięcy.

Coś się ta matematyka nie składa. 60 do 100 by pasowało. 100 do 140 oznacza stratę 29%. Dodatkowo opisujesz strasznym uproszczeniem bo kluczowa tu jest skrzynia i konkretne parametry pracy w danym momencie.

[ Dodano: 2012-02-18, 22:33 ]
Serrgiusz pisze:Jest troszkę inaczej.
Sprawność silnika iskrowego wynosi 40%. Tzn na każdy 1 KM na kołach silnik musi wypracować 2,5 KM.
Silnik iskrowy (Pb) ma najniższą sprawność.
Następnie jest samozapłonowy (ON), parowy i/lub elektryczny. A później to już aerodynamika i kosmos.
Mieszasz pojęcia sprawności silnika i straty przeniesienia napędu.

Sprawność ok, ale ten przelicznik KM jest trochę bez sensu. 40% sprawności to % energii paliwa który jest wykorzystywany w silniku i zamieniany na pracę. Oznacza to 60% strat w postaci ciepła. Nie ma nic wspólnego z mocą na kołach.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 19 lut 2012, 09:46

To proszę opisz jak to jest ze sprawnością i stratami. Czekamy na kogoś z wiedzą i zacięciem.

Awatar użytkownika
DanioUK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 122
Rejestracja: 15 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Skelmersdale/Rybnik

Post autor: DanioUK » 30 mar 2012, 13:30

Panowie a co byscie jeszcze za silnik polecili w budzie D2??? 2.8, 3.7 czy moze zagazowana jednostka 4.2??? I jak podatny na gaz jest 3.7??

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 30 mar 2012, 14:00

DanioUK nie kombinuj tylko szukaj 4.2 a jak chcesz taniej latać to zainstaluj dobry cyklon u dobrego gazownika który wie co robi i będziesz zadowolony.Z tego co czytałem i słyszałem i dowiadywałem się u gazowników to 4.2 jest bardzo dobrym silnikiem do LPG.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 30 mar 2012, 14:04

Kolego poszukaj trochę na forum , było o tym multum napisane , jeśli zależy tobie na osiągach to bierz 4.2PB+LPG
3.7 to ta sama konstrukcja co 4.2 , tylko że słabsza jest , spalanie może o !litr mniejsze .
2.8 to raczej tak jak 2.5TDI tylko do Lansu , bo mocy będzie brakować , no chyba że chcesz mieć tylko A8 to bierz co chcesz , nawet była niedawno na sprzedaż 1.9 TDI w budzie A8 , ale raczej to wogóle nie jeździło
Na przyszłość polecam zakładkę "szukaj" jest na prawdę dużo opisane na temat A8 , nie tylko silników .

sevi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 133
Rejestracja: 25 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: sevi » 30 mar 2012, 20:12

Mala korekta jezeli zalezy Tobie na osiagach to Audi ma w ofercie A8 6.0 W12 ;-)
A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy!

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 30 mar 2012, 21:19

Mala korekta jeżeli zależny Tobie na osiągach to Audi ma w ofercie A8 6.0 W12 ;-)
Większa Korekta , jeśli zależy tobie na osiągach to polecam nie A8 tylko RS6 , wciąga A8 6.0 w12 ;-)
6.0 w12 mało tych samochodów u nas lepiej weź sobie S8 4.2 , osiągi podobne do 6.0 , a tańsze w utrzymaniu 4.2 niż 6.0 ;-)

sevi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 133
Rejestracja: 25 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: sevi » 30 mar 2012, 21:28

hehe Dobre :mrgreen:
Podebne to nie jest to samo :-P
A koszta- kto by tam SOBIE zawracal glowe pierdolami ;-)
A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy!

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 30 mar 2012, 21:53

sevi pisze:A koszta- kto by tam SOBIE zawracal glowe pierdolami ;-)
No koszta są na + raczej dla S8 4.2 V8 , niż dla A8 6.0 W12 do 6.0 jest dużo mniej części niż do A8 :)

Zablokowany

Wróć do „Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl