[D2 97 3.7PB/LPG ] Drgania mostu przy ruszaniu...
[D2 97 3.7PB/LPG ] Drgania mostu przy ruszaniu...
witam mam problem jak ruszam i cofam sa w tylnym moscie jakies dziwne wibracje ale tylko przy skręcaniu ,uczucie jak by nie działał układ różnicowy ma ktoś jakiś pomysł co to może być????????????
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 15:13 przez adam s8, łącznie zmieniany 3 razy.
Panowie oboje macie podejrzewam tą samą usterke..... ;-) nasze ósemy wyposazone są w elektroniczna blokade dyferencjalu(mechanizm roznicowy tylnego mostu),nalezy on do systemu kontroli trakcji ten natomiast wspoldziala z systemem abs...i tu nalezy szukac powodu tej blokady....Na 90% ktorys z czujnikow abs zle zlicza obroty kola i caly czas wyprowadza auto z poslizgu...co za tym idzie elektronika blokuje tylny most(i mala szansa zeby kontrolka od absu w tym momencie sie swiecila dlatego bez podlaczenia pod kompa sie nie obejdzie...on pokaze nam ktory z czujnikow swiruje i zazwyczaj wystarczy go tylko wyczyscic i jest po problemie ;-)
Panowie jazda ze zblokowanym tylnym mostem jest strasznie niezdrowa dla naszego dyfra!szczegolnie przy zawracaniu na maksymalnie skreconych kolach na twardej nawierzchni :-? pozdrawiam :-)
[ Dodano: 2009-12-12, 16:00 ]
p.s.podstawowym objawem tej usterki jest przedwczesne zalączanie sie systemu abs i co za tym idzie delikatne mrowienie na pedale hamulca przy delikatnym nawet hamowaniu bez blokowania kół... ;-)
Panowie jazda ze zblokowanym tylnym mostem jest strasznie niezdrowa dla naszego dyfra!szczegolnie przy zawracaniu na maksymalnie skreconych kolach na twardej nawierzchni :-? pozdrawiam :-)
[ Dodano: 2009-12-12, 16:00 ]
p.s.podstawowym objawem tej usterki jest przedwczesne zalączanie sie systemu abs i co za tym idzie delikatne mrowienie na pedale hamulca przy delikatnym nawet hamowaniu bez blokowania kół... ;-)
wejdź VAGiem w ABS i poszukaj grupy pomiarowej, gdzie we wszystkich 4 blokach będzie km/h (któraś z pierwszych). posadź kogoś przed kompem, rozpędź się delikatnie i porównaj odczyty z tych bloków (na prostej jak i w skręcie w obydwie strony), ewentualnie zrób log. z tym, że np u mnie przy pewnej prędkości zrywa połączenie z ABSem (próbowałem mierzyć przyspieszenie za pomocą logów ).
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
czujniki ABS maja to do siebie ze w quattro dzieja sie taki dziwne rzeczy i nie zawsze vag pokazuje ich bledy. To czesta usterka tych aut. Wystarzy zabrudzony czujnik i juz wszystko wariuje,pokazuja sie dziwne kontrolki itd a wszystko za sprawa tego ze czujnik nie zlicza obrotow z danego kola lub zle je zlicza i.... efekty sa takie jak opisujecie