[D2 95 4.2PB/LPG ] Ubywa płyn chłodniczy
[D2 95 4.2PB/LPG ] Ubywa płyn chłodniczy
Mam problem z moją A8, mniejwięcej raz na miesiąc dolewam około 1l płynu chłodniczego :shock: Takie objawy wskazują niby na uszczelke pod głowicą ale auto nie kopci na biało, pyłn chłodniczy nie dostaje się do oleju i na odwrót. Co może być przyczyną tak dużego ubytku płynu? może korek zbiorniczka wyrównawczego jest uszk.?, auto jeździ na LPG wycieków pod autem nie zauważyłem. :-/
Pod maską czuć słodkawą woń? Czasami płyn ubywa w formie rozpylonej mgiełki i trudno doszukać się nawet zacieków. Często winowajcą może być króciec zbiorniczka wyrównawczego, który z czasem dostaje mikropęknięć widocznych tylko po rozgrzaniu - wóczas okolice zbiorniczka są zawilgocone.
Obstawiam jednak króciec chłodniczki oleju - skala wycieku może być na tyle mała, że płyn odparowuje bez zacieków pod autem; przy dłuższych postojach wyciek się nasila, po nagrzaniu poprawia się nieco szczęlność. U mnie tak właśnie było, że im mniej jeździłem autem tym intensywniej uciekał tamtędy płyn. Dodatkowo okazało się, że piecyk webasta miał również nieszczelność :-/
Obstawiam jednak króciec chłodniczki oleju - skala wycieku może być na tyle mała, że płyn odparowuje bez zacieków pod autem; przy dłuższych postojach wyciek się nasila, po nagrzaniu poprawia się nieco szczęlność. U mnie tak właśnie było, że im mniej jeździłem autem tym intensywniej uciekał tamtędy płyn. Dodatkowo okazało się, że piecyk webasta miał również nieszczelność :-/
1l na miesiąc to nie jest dużo i wyciek może być mało widoczny. Czasami też tak jest, że cieknie jak temperatura wzrośnie i automatycznie odparowuje. Sprawdź wszystkie węże, łączenia. Jak masz ori płyn po wycieku powinien pozostać ślad (jest jakiś dodatek w płynie po to aby właśnie łatwiej wycieki zlokalizować).
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
To co BiLu napisał : http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.htm jeszcze może z pod obudowy filtra oleju delikatnie lecieć i też nie będzie widać : http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... stall.html .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
ja bym sprawdził termostat kiedys miałem podobna sytuację lecz w innym aucie płynu ubywało a wycieków niebyło później okazało sie ze termostat nieotwierał sie całkowicie i tworzyło sie cisnienie które szło do zbiornika wyrównawczego a zbiornik ma w korku takie zabezpieczenie ze jak wzrosnie tam cisnienie to jest powoli upuszczane przez korek zobaczyłem to dopiero na mocno zagrzanym silniku i wtedy zbiornik był na maxa zapełniony zas gdy ostygł było widac ze cos ubyło z czasem było widac większe braki a ze była zima to temperatura silnika była zawsze w normie , oczywiscie moge sie mylic co do sytuacji jaka dzieje sie u ciebie lecz mysle ze warto zaobserwowac czy u ciebie niedzieje sie cos podobnego
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 85
- Rejestracja: 03 lis 2011, 08:30
- Lokalizacja: Toruń
A ja bym ci proponował sprawdzić połączenie węrzy przy obu głowicach ale od tyłu silnika ja terz miałem takie obiawy dosyć długo i terz nic niemogłem znależć az padło mi koło zamachowe i jak wyjołem skrzynie to zauwarzyłem na lewej głowici ze jest delikatny wyciek płynu chłodzacego a tam są oringi które z biegiem czasu lubią się moczyć i ja tez musiałem dolewać litr płynu w miesiącu
Prorok pisze:ja bym sprawdził termostat kiedys miałem podobna sytuację lecz w innym aucie płynu ubywało a wycieków niebyło później okazało sie ze termostat nieotwierał sie całkowicie i tworzyło sie cisnienie które szło do zbiornika wyrównawczego a zbiornik ma w korku takie zabezpieczenie ze jak wzrosnie tam cisnienie to jest powoli upuszczane przez korek zobaczyłem to dopiero na mocno zagrzanym silniku i wtedy zbiornik był na maxa zapełniony zas gdy ostygł było widac ze cos ubyło z czasem było widac większe braki a ze była zima to temperatura silnika była zawsze w normie , oczywiscie moge sie mylic co do sytuacji jaka dzieje sie u ciebie lecz mysle ze warto zaobserwowac czy u ciebie niedzieje sie cos podobnego
u mnie właśnie jest coś podobnego gdy odkręce korek na ciepłym silniku poziom podniesie się ok 2cm, na zimnym znowu jest mniej. Termostat podejrzewałem już wcześniej bo zimą auto niechciało się zabardzo rozgrzac pow 80*C tylko co sie dzieje z tym płynem i gdzie ubywa.
U mnie pojawiły się małe pęknięcia na zbiorniku i sobie leciało żadnych plam pod autem zauważyłem a w sumie usłyszałem jak był ciepły silnik było kap kap i syczenie czyli kapało i od razu wyparowywało.. po zmianie zbiorniczka wszystko ok..
Arkadiuso
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę
Znalazłem już prawie wyciek i moment w którym płyn ucieka: Na zimnym silniku gdy odkręce korek zbiorniczka wyrównawczego uchodzi cisnienie i w tym momencie zaczyna konkretnie kapać spod auta. Cieknie w okolicy prawego przedniego koła foto:
Płyn dokładnie ścieka gdzieś po bloku i zbiera się w okolicy prawego przedniego rogu miski olejowej, niestety nie moge moge dokładnie zobaczyć skąd sączy się płyn :-/
Macie jakieś pomysły? może z pompy wody leci? Cięzka sprawa bo od góry wszystko sucho a na dole niema tyle miejsca żeby zobaczyć skąd leci.
Płyn dokładnie ścieka gdzieś po bloku i zbiera się w okolicy prawego przedniego rogu miski olejowej, niestety nie moge moge dokładnie zobaczyć skąd sączy się płyn :-/
Macie jakieś pomysły? może z pompy wody leci? Cięzka sprawa bo od góry wszystko sucho a na dole niema tyle miejsca żeby zobaczyć skąd leci.