[D2 97 4.2PB/LPG ] Gaśnie przy hamowaniu na benzynie
[D2 97 4.2PB/LPG ] Gaśnie przy hamowaniu na benzynie
Witam
Przy odpalaniu samochód od razu gaśnie. Muszę przytrzymać pedał gazu i obroty przez około 30sekund i dopiero wtedy przestaje gasnać, ale ledwo pracuje na ok 300obrotach. Po przejechaniu ok. 10km obroty się stabilizują i są normalne ok. 800obr. Następny objaw jest taki, że podczas hamowania samochód gaśnie. Wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i dalej to samo.
Jak samochód przełączy się na gaz to już nie gaśnie podczas hamowania.
Czy ktoś wie co to może być ?
Przy odpalaniu samochód od razu gaśnie. Muszę przytrzymać pedał gazu i obroty przez około 30sekund i dopiero wtedy przestaje gasnać, ale ledwo pracuje na ok 300obrotach. Po przejechaniu ok. 10km obroty się stabilizują i są normalne ok. 800obr. Następny objaw jest taki, że podczas hamowania samochód gaśnie. Wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i dalej to samo.
Jak samochód przełączy się na gaz to już nie gaśnie podczas hamowania.
Czy ktoś wie co to może być ?
Pozdrawiam
TelWorld
TelWorld
17916 Regulacja wolnych obrotów - górna wartość graniczna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Takie są błędy.
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Takie są błędy.
Pozdrawiam
TelWorld
TelWorld
Zresetuje kompa (odłącz akumulator na ok 15 minut). Podłącz zasilanie i przejedź kilka kilometrów na PB. Po podłączeniu zasilania warto abyś wykasował błędy. Nie przełączaj na LPG. Napisz jak się auto zachowuje po tym zabiegu i jakie błędy się pojawiły. Możliwe, że będzie O.K. Jeśli będzie O.K. śmigaj na regulację LPG
Właśnie zapomniałem dodać, że stało się to od kiedy rozładował mi się akumulator. Spróbuje zrobić tak jak kolega radzi.
[ Dodano: 2012-04-17, 13:52 ]
Koledzy, po zresetowaniu (odłączeniu akumulatora) samochód odpala teraz i trzyma obroty bez problemu, ale przy hamowaniu od razu gaśnie i zapalił się tryb awaryjny skrzyni biegów. Odczytałem błędy na silniku (po skasowaniu od razu powraca):
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
i na skrzyni biegów:
Potencjometr przepustnicy G-69
też powraca po skasowaniu i skrzynia jest w trybie awaryjnym.
[ Dodano: 2012-04-17, 13:52 ]
Koledzy, po zresetowaniu (odłączeniu akumulatora) samochód odpala teraz i trzyma obroty bez problemu, ale przy hamowaniu od razu gaśnie i zapalił się tryb awaryjny skrzyni biegów. Odczytałem błędy na silniku (po skasowaniu od razu powraca):
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
i na skrzyni biegów:
Potencjometr przepustnicy G-69
też powraca po skasowaniu i skrzynia jest w trybie awaryjnym.
Pozdrawiam
TelWorld
TelWorld
Może wystarczy adaptacje przepustnicy zrobić.. zawsze warto spróbować..
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
Arkadiuso
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę
Według mnie przyczyną wszystkich problemów to: G-69:
"Potencjometr G69* przepustnicy. Zwarcie z masą. Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie. Brak sygnału. *Potencjometr G69 jest podzespołem jednostki J338 sterującej klapą przepustnicy."
Możesz mieć przepustnicę do wymiany... ale czyszczenie (to robiłeś) i nowe nastawy jej nie zaszkodzą - adaptacja
"Potencjometr G69* przepustnicy. Zwarcie z masą. Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie. Brak sygnału. *Potencjometr G69 jest podzespołem jednostki J338 sterującej klapą przepustnicy."
Możesz mieć przepustnicę do wymiany... ale czyszczenie (to robiłeś) i nowe nastawy jej nie zaszkodzą - adaptacja
Nawet jesli na linke, ale jak układ jednostki pełen jest trąbek, pąpek, czujniczków, rureczek, kabelków i Bóg jeden wie co jeszcze to wymagana jest adaptacja.
Dla porównania Mój silnik jest o połowe mniejszy od Waszych a i tak po czyszczeniu przepustnicy adaptacja jest podstawą. Nie wiem jak jest w V8 bo dopiero się ucze i nabieram wiedzy czytając, ale w moim przypadku mycie bez wyciągania dało poprawe tylko na 2 miechy. A srednio robie 160km po mieście dziennie. Najlepiej na zewnątrz i opór
Dla porównania Mój silnik jest o połowe mniejszy od Waszych a i tak po czyszczeniu przepustnicy adaptacja jest podstawą. Nie wiem jak jest w V8 bo dopiero się ucze i nabieram wiedzy czytając, ale w moim przypadku mycie bez wyciągania dało poprawe tylko na 2 miechy. A srednio robie 160km po mieście dziennie. Najlepiej na zewnątrz i opór
Wymieniłem przepustnice, próbowałem zaadaptować, niby wszystko ok, lecz nie było napisane nigdzie, że adaptacja trwa. Samochód teraz w ogóle nie odpala (Odpalił raz na 20 prób i po minucie zgasł). Skrzynia jest w trybie awaryjnym, świeci się kontrolka oleju i hamulców (wcześniej nic takiego nie było).
Jeszcze chwila i będziecie czytać moje posty w dziale OGŁOSZENIA, o sprzedaży A8 na części
Jeszcze chwila i będziecie czytać moje posty w dziale OGŁOSZENIA, o sprzedaży A8 na części
Pozdrawiam
TelWorld
TelWorld