Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z wałkami rozrządu silnik BFM

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 18 kwie 2012, 17:51

To dla potomnych!

Chrobotały nastawniki wałków , wymieniłem jeden(używka, kupiłem całą głowicę za 2000 dla samego nastawnika który w serwisie właśnie 2tyś kosztuje) co to slizgu nie miał, po 3 dniach powrót do chrobotania.
Wywiozłem maszynu do pasikurowic i panowie dwa tyg słuchali bo raz kle kle , z raz jak nówka z fabryki, jak byli na 90% pewni co klekocze to zaczęli dłubanie.
Nastawniki od góry wyglądały ok, problem leżał na dolnych slizgach , których nie widać po zdjęciu pokrywy zaworów(trzeba rozpiąć rozrząd wyjąć nastawniki) a tam dolny ślizg na jednym zmielony a blaszana podstawa wytarta do granic wytrzymałości ( jakiś 1 tyś km i po głowicy). Poznali ,że coś jest na rzeczy po zmienionym kolorze łańcuszka. Tak nagrzewał ustrojstwo że górny ślozg od temperatury stał się kruchy i miał takie mikro pęknięcia(jutro dorzucę fotki nastawników i łańcuszków) . Tan nastawnik co wymieniłem (jako uzywka) po trzech dniach zaciął się na zmianie faz ale dalej napinał.
No i i i TRZA BYŁO DWA NOWE NASTAWNIKI + ŁAŃCUSZKI + USZCZELKI wymienić (4300 manele ale warto nabyć nowe bo na moim przykładzie widać , że na pewnych rzeczach nie da się zaoszczędzić). Teraz chula jak tralala nic nie chrobocze , puka ect.
Dodam że pojawiał mi się błąd silnika(przed naprawa) jako że niby czujnik położenia wałków i domorosli mechanicy dziagnozowali od popychaczy po sam czujnik a to po prostu nie mógł sobie komp poradzić z nastawieniem faz( błąd wywalało zawsze po skasowaniu, jazda testowa silnik ponad 4500obr/min i mamy pomarańczowy silnik na wyswietlaczu).
Reszta i tak mielona w innych postach.
BRAWO DLA KOLEGI BADYLA KTÓRY JAKO PIERWSZY STAWIAŁ NA NASTAWNIKI!!!!!
Pozdrawiam .

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 24 lis 2013, 18:04

u mnie również podejrzewam problem związany z nastawnikami.
Rano podczas odpalania, choć nie zawsze na 1-2 sek, jest głośniej.
Podobnie podczas przyspieszania w okolicach 2650-2800 obrotów również jest lekko głosniej.
zmierzyłam wartości dla bloków 90 oraz 93.

http://vaglog.rtnet.pl/rmp15_150788.html

Proszę o analizę oraz ewentualne sugestie
Silnik BFM

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 25 cze 2017, 12:26

Piszę w tym temacie tak na szybko u mnie wywaliło błąd 16396 , ale silnik chodzi normalnie nie dławi itd
.. w bloku 90 po dodaniu gazu nastawnik na banku 1 stoi wartości się nie zmieniają,czy jest to możliwe żeby nastawnik stał ,a silnik chodzi normalnie? Może tylko czujnik Hala nie widzi odczytu tak jak rozmawiałem z Wójkiem Michałem dobra rada telefonicznie,można w VCDS w blokach sprawdzić obroty z czujników na wałkach, ach to pisanie na telefonie <niechce>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl