części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wibracje podczas wyłączania ECO oraz wł

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wibracje podczas wyłączania ECO oraz wł

Post autor: Judo » 20 kwie 2012, 11:46

Witam
Co może wywoływać trzęsienie budy podczas wyłączania przycisku ECO na klimatyzacji. Gdy ECO jest włączone czuć bardzo , bardzo minimalnie, natomiast jak się wyłączy albo włączy klime czuć takie oscylacyjne wibracje - wibruje i odpuszcza , wibruje i odpuszcza tak w częstotliwości jednej sekundy mniej więcej... coś z alternatorem , wiatrakiem ? Dodam , że nie ma żadnych błedów . Jeszcze jedno pytanie czy patrząc na grupy 15 i 16 ( odpowiadające za cewki po napięciach ) , jeśli bez obciążenia ( bieg jałowy ), na niektórych cylindrach pokazuję się napięcie ponad 1 V, czy to normalne , jeśli nie to co to oznacza ? Reszta grup wychodzi orientacyjnie około 0, 700 V , 0,800 V

Yo
Pozdro 600 V ;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 11:58 przez Judo, łącznie zmieniany 1 raz.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 20 kwie 2012, 11:57

Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla kazdego cylindra.

Co do Eco to może wina kompresora od klimy. Stawia duży opór w pewnym miejscu.
Zdejmij pasek klinowy sprawdz jak się obraca na odpalonym silniku i włączonej klimie.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 20 kwie 2012, 12:02

hipcio pisze:Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla każdego cylindra.
No właśnie ale czy to napięcie powyżej 1 V może świadczyć o niesprawnej cewce zapłonowej ? Czy raczej to olać i to normalka ? Raz pojawiało mi się to napięcie na 1 i 4 cylindrze , później było już tylko na 2 cylindrze ...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 kwie 2012, 19:47

włączas klimę załącza się kompresor

może powodować wyczuwalne wibracje
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Prorok
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 08 sty 2012, 18:15
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Prorok » 20 kwie 2012, 21:47

kiedys miałem podobny przypadek i winą było sprzęgło kompresora klimatyzacji choć czujnik powinien w takim przypadku spowodować wyłączenie natychmiast kompresora klimy aby nie doszło do zerwania paska klinowego

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 kwie 2012, 08:35

jedyny czujnik jaki tam kojarzę a też nie występował zawsze to czujnik
obrotów kompresora, a wtedy można jedynie stwierdzić że się coś
slizga a nie wibracje
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 22 kwie 2012, 08:37

Judo pisze:
hipcio pisze:Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla każdego cylindra.
No właśnie ale czy to napięcie powyżej 1 V może świadczyć o niesprawnej cewce zapłonowej ? Czy raczej to olać i to normalka ? Raz pojawiało mi się to napięcie na 1 i 4 cylindrze , później było już tylko na 2 cylindrze ...
Normalka. Gdyby wychodziło powyżej 2.5v to mógłyś się martwic.

Co do kompresora zdjąc pasek odpalic i sprawdzic czy masz wibracje.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 22 kwie 2012, 11:46

A ta wibracja nie jest spowodowana wiatrakiem od klimy, ja tak mam jak włączę klimę to cała buda wpada w lekkie wibracje i właśnie okazało się że to ten wiatrak. rozgrzej auto do 90*C pociśnij mu trochę, zjedz na parking zgaś auto i z powrotem przekręć kluczyk na zasilanie ale nie odpalaj, wiatrak powinien jeszcze się załaczyć i wtedy porównasz częstotliwość wibracji i czy w ogóle on Ci je powoduje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl