części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 98 ] Wskaźnik paliwa źle pokazuje

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

[S8 D2 98 ] Wskaźnik paliwa źle pokazuje

Post autor: Sylas25 » 25 kwie 2012, 17:30

Witam. Mam Audi S8 98.r 4.2 V8. od 2 lat czyli odkąd go kupiłem paliwo kończy się na 1/4 baku. Wymieniłem czujnika paliwa znajdujący się w bagażniku i nic. Jak podpinam VAGa i sprwadzam kontrolki to wszystkie "idą" od 0 do fulla i wracają i stają w połowie czyli jest ok z kontrolkami (tak mi się wydaje) Pompa była wymieniana wraz z koszem więc nie było (celowania i trafiania samą pompą w kosz tylko całość) Nigdy niewiem ile paliwa jest więc bardzo prosiłbym o pomoc co z tym zrobić.

Z góry dziekuję
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 19:10 przez Sylas25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 kwie 2012, 18:18

Zalej go do pełna i zobacz ile wejdzie , na rezerwie powinno być około 10-12Lpb .
Jeśli nie ciągnie do dołu to wina montażu pompy .
Jeśli nie zaciąga od 1/4 ( około 20L) zbiornika to wyjmij pompę z kosza i zobacz czy jest tam taki czarny mały króciec (powinny być dwa , mały i duży) ;-)

BJ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: BJ » 25 kwie 2012, 18:53

Sprecyzujmy- od 1/4 czy od rezerwy?
Jeśli od rezerwy, czyli ok 10- 12l. to może być błędnie zainstalowany sam pływak.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 kwie 2012, 19:43

Od zera do początku rezerwy powinno być około 10-12L pb , o 1/4 zbiornika powinno być około 20 litrów .
A na ile km masz jeszcze PB ( ile pokazuje komputer jak nie chce już odpalić ??)

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 26 kwie 2012, 18:31

na 1/4 mam koniec paliwa. Pokazuje coś chyba około 180 km ale teraz nie jestem pewien. Już w ten sposób zatarłem pompę jak zapalałem bo nie wiedziałem że nie ma paliwa. Jak zatarłem to kupiłem całą kompletną z koszem i mechanik mi przekładał. Nie jakiś " Pan Kazik" w stodole tylko gość który naprawia fajne wózki czyli vw pheaton, vw passat W8 i robił koledze górę silnika w s8 bo poszła uszczelka pod głowicą i robił obie itp itd. Wymieniałem czyjnik paliwa ( taka pałka z skalą) i nic nie dało jest to samo. Na jednym i drugim pokazuje to samo. Myślałem jeszcze że może jest gdzieś coś zaśniedziałe a podobno czujnik działa na zasadzie oporności. Mierzył sąsiad elektronik obydwa i jak się przesuwa ten pływak to oporność się zmienia i nie ma żadnych "dziur" ani skoków na jednym ani drugim.myślałem żeby go zalać do fulla tylko jak go wtedy skalibrować żeby ustawić full.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 26 kwie 2012, 18:59

Kolego jak samochód nie chce odpalić wyjmij pompę paliwa i zobacz czy jest w zbiorniku jeszcze PB .
Może masz pompę od A4 i nie ciągnie tobie do końca paliwa .
To jest dosłownie godzinka zabawy z rozebraniem i złożeniem tego do kupy ;-)
Jak się okaże , że masz faktycznie 1/4 baku i nie ciągnie to czyli nie ciągnie do końca paliwa , a jeśli pokazuje tobie komputer na 180km to raczej obstawiam to żebyś nie szukał oszczędności i kupił pompę od A8 , a nie od A4 ja kupiłem zamiennik za nie całe 200zł i śmiga mi już tak ponad rok na tym .
Ale pompa PB musi mieć 2 króćce od dołu (patrz na foto)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 27 kwie 2012, 17:18

mam pompę od S8 oryginał. z rozbitego auta. wolałem kupić oryginał a używany wraz z koszem a nie nową firmy "krzak". Nie od A8 tylko od S8. Chyba jednak będzie potrzeba podjechania do mechanika bo jeśli to nie kwestia jakiejś konfiguracji to raczej w sprawach mechanicznych u mnie krucho z wiedzą i z czasem. Więc podsumujmy : mam pompę od Audi S8 z roku 1997 rozbitka z oryginalnym koszem dzięki czemu nie trzeba było trafiać rurkami do kosza, Nie od Audi A4 ani A6.

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 29 kwie 2012, 12:04

zbiornik jest wyposażony w dwa czujniki poziomy paliwa i zegary wyliczają średnią ilość. Komputer pokazuje orientacyjny dystans do przejechania na podstawie odczytów z obu czujników znajdujących się w zbiorniku. W lewej komorze zbiornika znajduje się pływak na dźwigni a w prawej jest pływak osadzony w rurze. Podejrzewam że pływak w lewej komorze jest zablokowany lub też źle założony(na deklu czujnika i na zbiorniku są znaki które powinny sie zgrywać) i pokazuje że paliwo się w niej znajduje a w prawej pokazuje pusto i ze średniej wychodzi na to że masz jeszcze 1/4 zbiornika paliwa. Sprawdź czujnik w lewej komorze i nie zaczepiaj pompy paliwa.
Napiszę jeszcze raz, A8 ma dwa czujniki poziomu paliwa i to zegary wyliczają średnią odczytu dla wskaźnika poziomu paliwa a FIS wskazuje orientacyjny dystans do przejechania na tej ilości paliwa którą wskazuje wskaźnik uwzględniając średnie zużycie paliwa, a nie jak co niektórzy piszą że czujnik w lewej komorze jest do załączenia przepompowania paliwa z lewej komory do prawej.

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 29 kwie 2012, 15:57

Johnmark dziękuje za wyjaśnienie :) nie pamiętam po której stronie ale chyba po lewej (ostatni raz zaglądałem tam w tamtym roku) znajduje się pływak (taka dźwignia z z potencjometrem) wymieniałem już na inny i nic nie pomogło. Mam 2 teraz. Sąsiad sprawdzał oporności na jednym i na drugim i powiedział że obydwa są OK. Nawet jak wyciągałem pływak z baku i przesuwałem go na "sucho" nie ma większych różnic. Może trzeba zaglądnąć pod tą drugą klapkę w bagażniku czyli tą po prawej stronie i może tam jest coś nie tak. Aha założyłem pływak dobrze bo kapnąłem się co do tych znaków na deklu żeby się zgrywały żeby się pływak nie blokował. jak ściągnę dekiel z prawej strony to na co zwrócić uwagę ??? bo tam chyba pompa jest wraz z koszem.

[ Dodano: 2012-05-02, 16:28 ]
Johnmark sprawdziłem i pływak jest ok. jak sprawdzić drugi czujnik??? jak wygląda i gdzie dokładnie jest??

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 04 maja 2012, 20:21

kolego drugi czujnik jest w tym samym miejscu co i pompa paliwa. w pokrywie pompy paliwa jest taki mały dekielek z dwoma zagłębieniami. Klucz do niego najlepiej zrobić coś na wygląd klucza do szlifierki kątowej, do odkręcenia tarczy. Po przekręceniu dekielka można go wyjąć , następnie jest sprężyna i plastikowa rura sięgająca dna zbiornika. To jest właśnie drugi czujnik poziomu paliwa. Na tej aukcji jest kosz pompy paliwa i jak zobaczysz zdjęcie to jest widoczna rura w lewej części całego kosza to jest właśnie ten czujnik: http://allegro.pl/audi-a8-w12-kosz-moco ... 99217.html Z kolei na zdjęciu kosza na tej aukcji tej rury brakuje: http://allegro.pl/audi-a8-d2-kosz-paliw ... 03939.html. Sprawdź czy pływak swobodnie opada w tej rurze do samego końca. przy wkładaniu czujnika musisz pierwsze wyjąć kostkę (z dwoma kablami) z otworu w którym on się znajduje, następnie wsunąć czujnik prawie do samego końca, podłączyć kostkę na wystające wsuwki z czujnika i wsunąć czujnik do samego końca.

PIPPEN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 17 wrz 2009, 10:26
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PIPPEN » 06 maja 2012, 14:39

U mnie vagiem da się kalibrować ten czujnik .Na pewno wtedy auto musi być na równej powierzchni i się robi odczyty na nowo , a więc możesz grzebać przy pompie i zbiorniku a się okaże ,że trzeba po prostu po robocie go skalibrować .Po pytaj się kogoś kto jest naprawdę kumaty bądź to robił bo opcja jest na pewno w vagu bynajmniej moim 5053 takim niezależnym bez laptopa.

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 08 maja 2012, 20:18

Mam w piwnicy stary kosz z zatartą pompą i faktycznie jest rura i w niej porusza się pływak w sprężynie. Sprawdziliśmy z sąsiadem miernikiem i oporność się zmienia i jest to czujnik paliwa. w tym koszu w którym oglądałem ta rura nie chodzi idealnie tylko się zacina u góry a nie patrzyłem jak w aucie się zachowuje. zawiozłem mechanikowi kosz i on go montował a niewiem czy patrzył jak ta rura się zachowuje. Jak się zrobi troszkę cieplej to zaglądnę do tego. najlepiej podłączę odepnę wtyczki i podłączę stary kosz z prawej strony a z drugiej inny czujnik paliwa i zobaczę "na sucho" jak zjadę nimi na 0 jak się zachowuje skala na desce rozdzielczej a potem na full obydwoma i co się dzieje.wtedy będę wiedział że to nie jakieś kable szwankują.

[ Dodano: 2012-05-10, 18:05 ]
Pippen ja mam Vag w wersji 4.09 i kabel KKL i mam wgląd w zegary. tylko niewiem na którym kanale to może być. może mam źle zakodowaną pojemność zbiornika lub coś podobnego.

[ Dodano: 2012-05-14, 20:52 ]
sprawdziłem kodowanie zegarów mam 16183 czyli tak jak ma być. poddaje się już. nikt nie ma pomysłów co dalej z tym robić???

Zaker
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2014, 21:18
Lokalizacja: Żary

Post autor: Zaker » 03 kwie 2014, 14:50

Witam. Mam taki sam problem jak kolega, który założył ten temat. Tyle, że u mnie paliwo kończy się na równej połowie baku.
Pytanie do was jakie podjąć pierwsze kroki w tym kierunku żeby to sprawdzić, a nie żeby od razu wymieniać pompy nie pompy itd. I do kogo się z tym zgłosić żeby ewentualnie sprawdził. Mechanik czy elektryk czy kto?

ernesto

Post autor: ernesto » 03 kwie 2014, 20:36

Zaker, znaczy się że dochodzi do połowy zbiornika i silnik gaśnie ?

Zaker
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2014, 21:18
Lokalizacja: Żary

Post autor: Zaker » 03 kwie 2014, 21:02

Jeżeli sama wskazówka od paliwa jest w połowie to wtedy silnik gaśnie. Może to być po prostu pływak? I do kogo z tym jechać?

Edit: już jak wskazówka zbliża się do polowy to słychać jak pompa paliwa zaczyna buczec

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl