![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Montaż tempomatu
[D2 FL ALL ] Montaż tempomatu
Witam
Nie mam u siebie tempomatu, a bym chciał założyć. Ktoś ma może schemat lub jakieś info co i jak należy podłączyć. W necie znalazłem informacje, schematy dotyczące A4, A6, Passata ale nic dotyczące A8. Trzeba się wpiąć w komputer sterujący + aktywować funkcję tempomatu. Nie chciał bym się opierać na schematach od innego auta, bo jak już temu się przyjrzałem to inne są kostki ich umiejscowienie, kolory przewodów. Nie chciał bym przy okazji coś uszkodzić przez niewłaściwe podłączenie. Ktoś pomorze ?
Nie mam u siebie tempomatu, a bym chciał założyć. Ktoś ma może schemat lub jakieś info co i jak należy podłączyć. W necie znalazłem informacje, schematy dotyczące A4, A6, Passata ale nic dotyczące A8. Trzeba się wpiąć w komputer sterujący + aktywować funkcję tempomatu. Nie chciał bym się opierać na schematach od innego auta, bo jak już temu się przyjrzałem to inne są kostki ich umiejscowienie, kolory przewodów. Nie chciał bym przy okazji coś uszkodzić przez niewłaściwe podłączenie. Ktoś pomorze ?
Ostatnio zmieniony 09 maja 2012, 14:53 przez sylwekr, łącznie zmieniany 1 raz.
A coś może dokładniej, jakiś schemacik, dokładniejszy opis itp. Wiem, że manetkę trzeba dołożyc - z tym nie ma problemu, zmienic kodowanie - też nie problem, ale chodzi o kabelkologię (a tu nie sądzę, aby był jeden Pin do dołożenia) bo do działania tempomatu użytych jest 5 przewodów (w tymjeden jest do 2 pinów w złaczu manetki) i trzeba to powpinać albo bezpośrednio w złącze ECU lub gdzieś "po drodze" w odpowiednie kostki. Jak uda się temat rozpracować to zrobię instrukcję dla potomnych co trzeba aby dołożyć tempomat do tych trochę słabiej wyposażonych 8-ek :-D
no nie wiem panowie czy to kwestia podpięcia manetki, wpięcia się do instalacji i kodowania..
Wiele informacji zebrałem na ten temat i rozważam 2 opcje, pierwsza ta wasza, natomiast druga to sterownik
w modelach z przepustnicą na linkę na 100% był, ale z elektroniczną przepustnicą... :-|
[ Dodano: 2012-05-09, 14:39 ]
patrzałem w schemacie, jeśli manetka ma 5 pinów to jesteśmy w domu, pozostaje kwestia programowania. (pewnie podobnie jak w dieslu).
Wiele informacji zebrałem na ten temat i rozważam 2 opcje, pierwsza ta wasza, natomiast druga to sterownik
w modelach z przepustnicą na linkę na 100% był, ale z elektroniczną przepustnicą... :-|
[ Dodano: 2012-05-09, 14:39 ]
patrzałem w schemacie, jeśli manetka ma 5 pinów to jesteśmy w domu, pozostaje kwestia programowania. (pewnie podobnie jak w dieslu).
A masz schemat do A8 ? W A8 po lifcie nie potrzeba dodatkowych sterowników itp. Jest właśnie podobne podłączenie jak Dieslach (manetka+kabelki+kodowanie). W teorii banał, ale potrzebne dokładne info gdzie te kabelki wpiąć aby nie narobić przy okazji bałaganu.Cris9222 pisze:no nie wiem panowie czy to kwestia podpięcia manetki, wpięcia się do instalacji i kodowania..
Wiele informacji zebrałem na ten temat i rozważam 2 opcje, pierwsza ta wasza, natomiast druga to sterownik
Obrazek
w modelach z przepustnicą na linkę na 100% był, ale z elektroniczną przepustnicą... :-|
[ Dodano: 2012-05-09, 14:39 ]
patrzałem w schemacie, jeśli manetka ma 5 pinów to jesteśmy w domu, pozostaje kwestia programowania. (pewnie podobnie jak w dieslu).
http://imageshack.us/photo/my-images/233/23235257.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/526/58852369.jpg/
Posiadam coś takiego, musisz sobie przetlumaczyć co i jak
Na drugim zdjęciu masz V18- pompa podciśnienia...
http://imageshack.us/photo/my-images/526/58852369.jpg/
Posiadam coś takiego, musisz sobie przetlumaczyć co i jak

Na drugim zdjęciu masz V18- pompa podciśnienia...
Też mi się wydaje, że elektronika będzie taka sama przy tym samym silniku. Jak byś miał ten schemat z A6 to najpierw bym porównał inne podłączenia do ECU i jak by się zgadzały to według schematu podłączył bym tempomat. Jestem obecnie na etapie "zdobywania" ElsyWin - jeszcze tego nie używałem, ale może jest tam wszystko co potrzebuję.
Dzięki, to już coś. Jedyny problem to z tego co widzę innaczej są numerowane złącza w manetce. Właśnie najczęściej w autach gruppy VAG dla tempomatu jest stosowane złacze, gdzie piny są numerowane od 2-7, u mnie jest numeracja 1-6 (i złącze fizycznie innaczej wygląda) i inne rozmieszczenie pinów. Muszę tylko porównać który pin odpowiada któremu (np 1-2, 2-3 itp czy są jakoś pomieszane) i podłączyć to.
[ Dodano: 2012-05-11, 12:44 ]
Jak rozpracuję temat zrobię instrukcję.
[ Dodano: 2012-05-11, 12:44 ]
uszek pisze:To ja czekam na rozwoj tematu i schematy
Jak rozpracuję temat zrobię instrukcję.