![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Jak powinna poprawnie działać sprawna s
[D2 97 4.2PB/LPG ] Jak powinna poprawnie działać sprawna s
witam jak w temacie jak u was jest ze zmianą biegów w waszych ósemkach pytam bo mam problem z jej zmianą szczególnie jak jest ciepła jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę jak chcę by zredukowała potrafi zatelepać autem olej w skrzyni zmieniony to samo było przed wymianą świece założyłem nowe champion zamiennik świecy platynowej bynajmniej po katalogu tak wychodziło jeszcze jest takie coś jak jadę równo i obroty są na poziomie 1200rpm trzymając równo gaz potrafią spaść do 1100 i wzrosną dodam że na lpg jest to bardziej odczuwalne na lpg mniej ale tez jest . może ktoś z was miał coś takiego?????
Ostatnio zmieniony 19 maja 2012, 09:43 przez ahmar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
taką opinię wystawił kolega o konwerterze, na podstawie:szeryfisch pisze:imho konwerter sie konczy
- tych skaczących obrotów?
- problemami z redukcją?
- czy też telepania całym autem przy redukcji/ przyśpieszaniu?
pytam bo u mnie dzieje się /ale nie w audi/ tylko ta ostatnia rzecz przy przyśpieszaniu z małych obr...i mi mechanik wskazał błąd czujnika ciśnienia atm, że przez zły dobór pow~paliwo tak ma/czujnik zamówiony-już w drodze/, i się trochę zasmuciłem czytając, że skrzynia może mówić papa..
Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy
W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni.ahmar pisze:jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy
Człowiek zawsze czegoś nowego się dowie,kolego gdzie uczą takich praktyk? :-/stan pisze:W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni.ahmar pisze:jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę
123mielony, To samo się zastanawiam ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy
Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek.stan pisze:W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni.ahmar pisze:jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę
Chyba żeby za bardzo się nie rozpędzić , tylko że moje A8 ma skrzynie 4 biegową i na 3 biegu mogę się rozpędzić ... hmm myślę że do jakiś 180km/h może lepiej , nie sprawdzałem nigdy ile pójdzie na trzecim biegu .jdz1 pisze:Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek.
ahmar, A na benzynie masz taki sam objaw jak na LPG ??
Może to wina instalacji gazowej , a nie skrzyni :-/
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

ahmar, Jeśli na PB nie masz tego problemu to jedź do gazownika i niech doprowadzi instalkę LPG do porządku ;-)
Jak by to była skrzynia to na LPG i na PB objaw był by taki sam , a kiedy ostatnio wymieniałeś filtry od LPG ??
Jak by to była skrzynia to na LPG i na PB objaw był by taki sam , a kiedy ostatnio wymieniałeś filtry od LPG ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Szczególnie zimą 180 km/h w mieście (nie jest to chyba logiczne). Chodzi o to żeby skrzynia nie skakała po biegach niepotrzebnie. Ale każdy jeździ jak uważa.mdamian pisze:Chyba żeby za bardzo się nie rozpędzić , tylko że moje A8 ma skrzynie 4 biegową i na 3 biegu mogę się rozpędzić ... hmm myślę że do jakiś 180km/h może lepiej , nie sprawdzałem nigdy ile pójdzie na trzecim biegu .jdz1 pisze:Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek.
ahmar, A na benzynie masz taki sam objaw jak na LPG ??
Może to wina instalacji gazowej , a nie skrzyni :-/
[ Dodano: 2012-05-15, 10:51 ]
Kiedyś na forum czytałem że niektórzy gazownicy podpinają instalację LPG pod sterownik skrzyni biegów czy coś takiego i wówczas to może byc przyczyną takiego zachowania. Instalacja LPG powinna byc podpięta pod sterownik silnika prawidłowo. Sprawdź gdzie masz ją podpiętą. W drugiej kolejności szukałbym przyczyn takiego zachowania w instalacji LPG: reduktor, wtryski.ahmar pisze:mam błąd czujnika spalania stukowego na bp rano mi auto nie zapala z pierwszego tak jak by paliwo mu schodziło a na benzynie niemam tego. brak falujących obrotów itp. lpg jakie posiadam to komp.stag 300 wtryski reg reduktor kme gold wszystko puszczone miedzią fi8
Panowie, skrzynia biegów sterowana jest między innymi sygnałem
czasu wtrysku benzyny.
Czyli jeżeli mamy poprawnie zestrojoną instalację LPG (znaczy to, że czasy
wtrysku benzyny na benzynie i na LPG są takie same w funkcji obrotów i obciążenia)
to skrzynia pracuje tak samo jak na benzynie.
Jeżeli mamy rozjechaną konfigurację LPG (czasy wtryku benzyny na LPG znacząco
odbiegają od czasu wtryku benzyny przy pracy na benzynie) to skrzynia
zaczyna inaczej działać. Szybciej zmienia biegi, wolniej redukuje itp. sprawy.
Druga sprawa ECU w AUDI "uczy" się składu mieszanki. Jak nauczy się
składu mieszanki na źle ustawiopnym LPG to i na benzynie źle działa.
czasu wtrysku benzyny.
Czyli jeżeli mamy poprawnie zestrojoną instalację LPG (znaczy to, że czasy
wtrysku benzyny na benzynie i na LPG są takie same w funkcji obrotów i obciążenia)
to skrzynia pracuje tak samo jak na benzynie.
Jeżeli mamy rozjechaną konfigurację LPG (czasy wtryku benzyny na LPG znacząco
odbiegają od czasu wtryku benzyny przy pracy na benzynie) to skrzynia
zaczyna inaczej działać. Szybciej zmienia biegi, wolniej redukuje itp. sprawy.
Druga sprawa ECU w AUDI "uczy" się składu mieszanki. Jak nauczy się
składu mieszanki na źle ustawiopnym LPG to i na benzynie źle działa.