Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.3TDI] chodzi na 4 cylindry po lewej

dunin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2012, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

[D2 01 3.3TDI] chodzi na 4 cylindry po lewej

Post autor: dunin » 15 maja 2012, 22:39

Witam na forum!
Jestem u Was nowy, ale jestem zdesperowany i szukam każdego źródła, żeby znaleźć rozwiązanie. Sprawa dotyczy A8 D2 3.3 '01, które niestety zapaliło się podczas jazdy i prawa część komory silnika została "trochę" naruszona. muszę teraz poskładać to do kupy (nie moje auto...). Wymieniłem wiązki elektryczne od komputerów. wymieniłem wiązki wężyków podciśnień w komorze silnika. wymieniłem dwa wtryskiwacze (przypadkiem czy przez pożar wykazujące za duże korekcje). generalnie wszystko, co widocznie ucierpiało w płomieniach jest wymienione.

auto odpala, ale chodzi na 4 cylindry i chodzi tak twardo, że 500m od auta klekot rozrywa bębenki w uszach. prawy rząd cylindrów (od strony pasażera) praktycznie nie pracuje. jedyny błąd zapamiętywany przez komputer to błąd przepływomierza (ale nie wiadomo którego, bo są dwa a błąd ogólny), a w parametrach bieżących wartości są poprawne.

Lewy rząd wtrysków pracuje na napięciu akumulatora, a prawy na napięciu 1-4V. czy jest możliwe, aby od ciepła pożaru wysypał się sterownik od jednego rzędu cylindrów (bo są dwa - master i slave).

Czy wtryski w v8 tdi koduje się na kanałach 71-78? i czy niezakodowanie może być przyczyną takiego zachowania?

będę wszystkim BARDZO wdzięczny za JAKĄKOLWIEK pomoc. jestem już bezsilny, a kolega chce znowu jeździć swoim autem

pozdrawiam, Artur

Awatar użytkownika
eloallxp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 205
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eloallxp » 15 maja 2012, 23:14

to Common Rail może wogóle chodzic na 4 cylindry ?? przecież jak by nie dostawały 4 cylindry paliwa to on by wogóle nie odpalił, dopiero Dr. Plak może by coś poradził , a co do twojej sprawy to sprawdzałeś hydraulike ?
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D

dunin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2012, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dunin » 16 maja 2012, 06:41

trzeba długo kręcić, żeby odpalił. a potem można sobie odpinać wtryski po prawej i nie widać prawie w ogóle różnicy w pracy silnika.

Awatar użytkownika
eloallxp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 205
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eloallxp » 16 maja 2012, 13:53

Szczerze przyznaję się bez bicia że nie spotkałem jeszcze czegoś takiego więc nie pomoge , jjedyne co moge poradzic to sprawdzic rozrząd bo od tego może byc klekot
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D

dunin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2012, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dunin » 16 maja 2012, 17:55

Rozrząd był złożony na blokady i potem samochód chodził normalnie, klekot się zaczął po akcji "strażak". jutro będą podmieniane przepływki, ale ja osobiście wątpię w powodzenie.

jeszcze raz ponowię pytanie o kodowanie wtrysków. procedura jest taka, jak w 3.0 tdi, czyli 01->10->(71 do 78), czy na innych kanałach?

casanovak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 139
Rejestracja: 21 wrz 2010, 00:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casanovak » 03 cze 2012, 11:04

Kolego klekot silnika może być związany z hydrauliką i raczej na pewno jest. Prawdopodobnie zaciął się któryś z zaworów i rozwalił dzwigienki. Ja bym odkręcił pokrywe od wałków rozreządu i bedzie wszusyko jasne. a jak już otworzysz to sprawdź czy wszystkie zawory pracują tzn dają się wcisnąć. odnośnie kodów nie pomogę. Powodzenia
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl