Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Złe czasy wtrysków na PB

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 maja 2012, 21:28

Rozwiązał już ktoś problem nierównych czasów Banków? Ja walczę tu
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=1&t ... ead#unread

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 22 maja 2012, 01:06

Zamień sondy stronami, sprawdz katalizatory.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 maja 2012, 19:03

Własnie wróciłem z garażu:
świece zamieniłem stronami - bez zmian
cewki zapłonowe zamieniłem stronami - bez zmian
wtryskiwacze zamieniłem stronami - bez zmian

Teraz przyszła pora chyba na sondy.....

Blok 010
Obrazek

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 22 maja 2012, 22:09

Według Mnie szukaj problemu w 2-banku.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 23 maja 2012, 07:50

Riki to nie są czasy wtrysków tylko korekty długoterminowe, ten rozjazd na pewno masz spowodowany źle wyregulowana instalacja LPG/ może nie źle wyregulowaną bo jest na tyle dobrze że Check Ci się nie zapala ale nie dosstrojona tak jak byc powinna.
Moja rada odepnij aku na 5 min podłącz i zrób jakieś 50km na samej pb tak żeby auta przez te 50 km nie uświadczyło LPG. i wtedy sprawdź swoje korekty


U dopiero przeczytałem temat na forum LPG czyli już wiemy że na Pb jest ok.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 24 maja 2012, 20:44

No i chyba sie wyjaśniło... :mrgreen: zamieniłem sondy lambda miejscami, przeczyściłem je szczotką drucianą bo był na nich taki biały nalot, wtyczki elektryczne były czyste....poskładałem, odpalam auto, przełaczyło na gaz i aż miło posłuchać silnik równo pracuje...czasy wtrysków sie pokrywają bank1 = bank 2, przejechałem sie i bez zmian jest OK. Zamówiłem sondę w razie czego bo jak znowu zacznie fisiować to ją wymienię. Na razie czyszczenie załatwiło sprawę.
P.S. żeby odkręcić sondy potrzebny jest specjalny klucz nasadowy z nacięciem na kabel, a odkręcić sondę od strony kierowcy to trzeba niezłej gimnastyki. :-/

[ Dodano: 2012-05-25, 20:11 ]
No i lipa dalej to samo.... :cry: trochę pojeździłem i znowu rozjazd. Jak chwilę postoi i odpalę czasy równe chwilę pochodzi i rozjazd.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 26 maja 2012, 08:05

Wydaje mi sie że jak miał byś walniętą sondę to i na Pb było by żle.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 26 maja 2012, 21:44

No więc po wnikliwych obserwacjach:
Wyłaczając wtryskiwacz gazowy nr 4 wszystko się normuje tzn. czasy sie wyrównują silnik pracuje równo, sondy ładnie pracują (nie delirium ). Wcześniej zamieniałem listwy gazowe stronami wiec to nie wtryskiwacz gazowy, a zamieniając świece zapłonowe stronami świeca z cylindra 4 była podejżanie czysta w stosunku do reszty. Więc tym tropem muszę podążać...tylko czy kiedy wtryskiwacz benzynowy leje to świeca nie byłaby brudna?????
Może coś zasugerujecie...w poniedziałek zamienię stronami wtryskiwacz benzynowy z 4 cylindra, zobaczymy...

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 27 maja 2012, 09:31

Ale ponoć odłączałeś pompę i jeździłeś jakiś czas na LPG i dalej to samo czyli wtryski Pb raczej tez odpadają, a patrzyłeś na Vagu, jak wygląda sprawa wypadania zapłonu, bądź brak spalania na którymś cylindrze , jest tam blok/kanal w którym powinny być 0, jak zaczynaja sie pokazywac jakies inne cyfry zwłaszcza wieksze chyba od 6 to już jest niedobrze.

[ Dodano: 2012-05-27, 09:35 ]
A co do wtrysku Pb wydaje mi się że jak by lał to świeca była by brudna i mokra.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 27 maja 2012, 09:44

Cewki zamieniałem też stronami wiec jako przyczyna odpadaja, na Vagu na tych blokach co piszesz jest zero wszędzie, zamienie wtryskiwacz zobaczę..
A świeca była mokra i czysta, a jak zalewa świecę to iskra chyba nie powstaje z nadmiaru paliwa ale czy wtedy Vag wykazałby brak iskry??? Czy raczej pokazuje napięcie na cewkach...i można tylko wykazać kulejąca cewkę.

[ Dodano: 2012-05-27, 17:59 ]
Jest....wypadanie zapłonu, występuje tylko na LPG na wolnych obrotach jak dodam gazu wszystkie wartości są 0.0 , który to cylinder wartość 36.0 pokazuje????

Obrazek

[ Dodano: 2012-05-27, 21:31 ]
Już znalazłem...cylinder 1

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 28 maja 2012, 06:31

UUU 36 to bardzo duzo ponad stan :) te 0 na jałowym mogą być cały czas dopiero podczas obciążenia będzie coś pokazywało, więc najlepiej przejedz się z kompem i zobacz co się dzieje z ,,zerami"
I teraz zamieniaj stronami po kolei co Ci będzie wygodniej( świece, cewki, wtryski LPG) i wykluczaj.
Aha ta wartoc 36 to na Pb czy LPG??

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 28 maja 2012, 12:47

Dzisiaj zamieniałem stronami wtryskiwacze PB bo myślałem że leją, ale nic to nie dało. Próbowałem już chyba wszystkiego
świece zamienione stronami - na 4 cylindrze podejżanie czysta
cewki zapłonowe zamieniane stronami
wtryskiwacze PB zamieniane stronami
wtryskiwacze LPG zamieniane stronami
wężyki od wtryskiwaczy LPG do kolektora drożne
sondy lambda zamieniane stronami
cały problem jest tylko na LPG w banku 1 jak wyłączę w programie do LPG wtryskiwacz gazowy nr 4 (czwarty cylinder) czasy wtrysków się pokrywają i brak problemu równo pracuje.
Patrzyłem do Vaga blok 19 i 20 wypadanie zapłonów i wypadają tylko na banku nr 1 czyli cylindry 1,2,3,4. Wypadanie zauważyłem na cyl.4 i 1 (duże wartości) na 2,3 (znikome). Wypadanie jest tylko na wolnych obrotach jak przygazuję wszystko wraca do normy czyli 0.0

Obrazek

Obrazek

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 28 maja 2012, 14:14

No to musisz szukać przyczyny w LPG, najlepiej jak miał byś możliwość podpięcia innych porządnych WTRYSKIWACZY(nie elektrozaworów ;) )

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 maja 2012, 19:04

to skoro wszystko zamieniales stronami a problem zawsze jest po tej stronie pozostaje
zwrócić uwagę na rzeczy których nie zamieniales np ecu gazowe
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 29 maja 2012, 08:28

ostatnia rzecz do sprawdzenia została wykręcenie wkrętki w kolektorze cylindra 4 mimo tego że przedmuch ma a potem to tylko komputer LPG...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl