![]() |
![]() |
[D3 FL ALL ] AQF Wzajemne ustawienie wałków
[D3 FL ALL ] AQF Wzajemne ustawienie wałków
Witam, przymierzam się do zmiany felernych napinaczy łańcuszków rozrządu w moim silniku 4.2 AQF.
Niezbędne graty zgromadzone, mam prośbę do kolegów obeznanych z mechaniką silników 40V, czy ktoś mógłby mi napisać, jak wzajemnie ustawić wałki względem siebie? Mają jakieś kropki (jak w 2,5TDI V6) czy jakieś trójkąciki? Jak to ustawić?
Kiedyś kiedyś znalazłem na jakiejś obcojęzycznej stronie informację, że można na stałe usunąć te napinacze i zastąpić je łańcuszkami od silników 32V przedliftowych, czy ktoś ma jakieś informacje o takiej przeróbce? Nie mogę znalźć tej strony (była chyba niemiecka lub austriacka). Pisali tam że ponoć nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i mocy, a z głowy feler tych silników....
Niezbędne graty zgromadzone, mam prośbę do kolegów obeznanych z mechaniką silników 40V, czy ktoś mógłby mi napisać, jak wzajemnie ustawić wałki względem siebie? Mają jakieś kropki (jak w 2,5TDI V6) czy jakieś trójkąciki? Jak to ustawić?
Kiedyś kiedyś znalazłem na jakiejś obcojęzycznej stronie informację, że można na stałe usunąć te napinacze i zastąpić je łańcuszkami od silników 32V przedliftowych, czy ktoś ma jakieś informacje o takiej przeróbce? Nie mogę znalźć tej strony (była chyba niemiecka lub austriacka). Pisali tam że ponoć nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i mocy, a z głowy feler tych silników....
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 10:10 przez k44761, łącznie zmieniany 1 raz.
Elektronika samochodowa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
trojkaciki do kwadracikow na panewnicach.
[ Dodano: 2012-06-17, 21:00 ]
bo jak go ustawisz z napiaczami, na znaki, to wskazane jest pokrecic walem recznie, sprawdzic ustawienie, jak bedzie ok to pokrecic rozrusznikiem, az sie napinacze napompują olejem i jeszcze raz sprawdzic ustawienie. Czasem jest tak ze trzeba poprawic.
[ Dodano: 2012-06-17, 21:00 ]
bo jak go ustawisz z napiaczami, na znaki, to wskazane jest pokrecic walem recznie, sprawdzic ustawienie, jak bedzie ok to pokrecic rozrusznikiem, az sie napinacze napompują olejem i jeszcze raz sprawdzic ustawienie. Czasem jest tak ze trzeba poprawic.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Ok super dzieki za odpowiedzi.
Mechanikiem nie jestem, ale dam sobie radę. Co do ustawienia to raczej nie zobaczę, bo u mnie raczej wałki poprzeskakiwały - grupa 93 wygląda dramatycznie - pozycja 3 to -11stopni a pozycja 4 to +25stopni, więc wałki będę misiał jeszcze raz ustawić a nie tylko "skopiować" stare położenie. Mam plan, aby spróbować złożyć to bez napinaczy, odpalę i zobaczę co się będzie działo. Napiszę i zrobię fotostory jeśli będzie to działało. Jeśli nie założę napinacze, bo kupiłem jakieś używane 2 sztuki, ponoć sprawne i z gwarancją.
Mechanikiem nie jestem, ale dam sobie radę. Co do ustawienia to raczej nie zobaczę, bo u mnie raczej wałki poprzeskakiwały - grupa 93 wygląda dramatycznie - pozycja 3 to -11stopni a pozycja 4 to +25stopni, więc wałki będę misiał jeszcze raz ustawić a nie tylko "skopiować" stare położenie. Mam plan, aby spróbować złożyć to bez napinaczy, odpalę i zobaczę co się będzie działo. Napiszę i zrobię fotostory jeśli będzie to działało. Jeśli nie założę napinacze, bo kupiłem jakieś używane 2 sztuki, ponoć sprawne i z gwarancją.
Elektronika samochodowa.
Kupiłem 2 uzywane glowice za 1600zl, głownie dla tych napinaczy (moje głowice są sprawne). W tym tygodniu zabiorę się za robotę. Znalazłem u siebie na dysku tę stronę o której pisałem w pierwszym poscie, tam goście w 3.7 AQG wywalili w ogole napinacze wałków i użyli łańcuszków z przedlifta, poustawiali na znali tak, że w 90 grupie mieli zera i pojechali na hamownię, wynik - 255KM z fabrycznych 260 w AQG. Ponieważ lubię eksperymentować, sprawdzę to u siebie, mam 2 łańcuszki z przedlifta a w razie jakiejś wpadki mam 2 sprawne głowice
Czy do wymiany napinaczy trzeba zdejmować rozrząd? Czy łańcuszek zejdzie bokiem po odkręceniu wałka ssącego i uda się wymienić napinacz bez wyjmowania wałka wydechowego?

Czy do wymiany napinaczy trzeba zdejmować rozrząd? Czy łańcuszek zejdzie bokiem po odkręceniu wałka ssącego i uda się wymienić napinacz bez wyjmowania wałka wydechowego?
Elektronika samochodowa.
oooo to mi właśnie chodziło!
Dzięki, dla wszystkich dotychczas zabierających głos po punkciku
[ Dodano: 2012-07-08, 19:48 ]
uprzejmie więc donoszę, że taka przeróbka, o jakiej pisałem w pierwszym poście, jest jak najbardziej możliwa i realna. Jest jednak jeden minus. Nie można zastosować łańcuszków od przedlifta, bo są za krótkie. Trzeba fabryczny łańcuszek skrócić o 2 ogniwa. Ustawić wałki można, ale niestety wałek ssący zarówno w jednej, jak i drugiej głowicy wypada dokładnie na wpół ząbka, więc po odpaleniu w grupie 93 mamy po +4 stopnie lub -4 stopnie w zależności od tego, w którą stronę te pół ząbka ustawimy. Silnik działa bardzo dobrze, nie brakuje mu mocy - jeździ dokładnie tak samo, jak ze sprawnymi napinaczami.
Przy okazji dla potomnych: napinacze lewej głowicy i prawej nie są zamienne. Wyglądają identycznie, ale jeden napina górę napinacza, a drugi napina w dół.
Ja jednak, ponieważ miałem dobre napinacze z głowic które kupiłem, składam to tak jak ma być, czyli z napinaczami. Jeśli jednak ktoś miałby problem z kupnem napinaczy lub nie byłoby akurat nigdzie używanych, może śmiało ciąć stare napinacze w pół, zaślepiać otworek olejowy i składać głowicę bez napinaczy (jak w przedlifcie, np ABZ, AEW itp).


[ Dodano: 2012-07-08, 19:48 ]
uprzejmie więc donoszę, że taka przeróbka, o jakiej pisałem w pierwszym poście, jest jak najbardziej możliwa i realna. Jest jednak jeden minus. Nie można zastosować łańcuszków od przedlifta, bo są za krótkie. Trzeba fabryczny łańcuszek skrócić o 2 ogniwa. Ustawić wałki można, ale niestety wałek ssący zarówno w jednej, jak i drugiej głowicy wypada dokładnie na wpół ząbka, więc po odpaleniu w grupie 93 mamy po +4 stopnie lub -4 stopnie w zależności od tego, w którą stronę te pół ząbka ustawimy. Silnik działa bardzo dobrze, nie brakuje mu mocy - jeździ dokładnie tak samo, jak ze sprawnymi napinaczami.
Przy okazji dla potomnych: napinacze lewej głowicy i prawej nie są zamienne. Wyglądają identycznie, ale jeden napina górę napinacza, a drugi napina w dół.
Ja jednak, ponieważ miałem dobre napinacze z głowic które kupiłem, składam to tak jak ma być, czyli z napinaczami. Jeśli jednak ktoś miałby problem z kupnem napinaczy lub nie byłoby akurat nigdzie używanych, może śmiało ciąć stare napinacze w pół, zaślepiać otworek olejowy i składać głowicę bez napinaczy (jak w przedlifcie, np ABZ, AEW itp).
Elektronika samochodowa.