Hej , mam problem z hamulcami najprawdopodobniej.... mianowicie hamowanie z prędkości powyżej powiedzmy 100 km/h skutkuje telepaniem kierownicy i całej budy. Jest to bardziej odczuwalne jeśli mocniej wcisne heble a słabiej przy delikatnym hamowaniu. Telepanie jest tylko i wyłącznie przy hamowaniu powyżej prędkości max 80-90 km/h poniżej 80 km/h nic nie czuć, nie ważne czy lekko czy mocno przyhamuje.
Dodam- tarcze ( przód i tył ) są proste . Koła wyważone, opony są ok ( zrobiona podmianka na zimowe koła- auto zachowuje się identycznie jak na letnich ) . Zawieszenie sztywne, niedawno wymieniłem wahacz górny przedni prawy i było sprawdzane . Co do zacisków, bo też zasugerowałem- mechanik stwierdził, że są ok- tłoczki nie zapieczone są i pracują czy coś takiego ( ale sie na tym nie znam ) . Co zauważyłem z przodu to jeden klocek z przodu zarówno z lewej strony jak i z prawej był dużo mocniej zużyty aniżeli 3 pozostałe.
Jakieś sugestie ? Bardzo proszę o w miarę szybką reakcje, bo za dwa dni ruszam w długą podróż i chce mieć wszystko na cacy.
Dzięki
[D2 95 4.2PB ] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
[D2 95 4.2PB ] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 08:59 przez Judo, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz na etce gdzie to jest dokładnie albo jakiś rysunek, pojadę w poniedziałek na szarpaki to zwróce na to uwage diagnosty
czy to coś takiego ???
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=AA2EF2
czy to coś takiego ???
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=AA2EF2
Judo, możesz szukać i wymieniać wszystko po kolei jednak nie wiem czy się pozbędziesz problemu...
W mojej poprzedniej A8 był ten sam problem, wymieniałem wszystko co było podejrzane a i tak tego nie wyeliminowałem.
W mojej aktualnej eSie od samego początku telepie budą przy hamowaniu z wyższych prędkości. Na pewno zawieszenie moje nie jest sztywne w 100%, jednak staram się robić wszystko na bieżąco.
W ubiegłym tygodniu wymieniłem zaciski na używane brembo 6-cio tłoczkowe od Cayene. Zestaw jeszcze docieram ponieważ teraz bardzo mało jeżdżę, jednak nie mogłem wytrzymać i sprawdziłem po za miastem jak auto hamuje z większych prędkości - ZERO BICIA ! W tym czasie nie wymiałem nic a nic w zawieszeniu. Jak dla mnie diagnoza jest jedna - w większości winą bicia kierownicy w D2 są wyrobione zaciski hamulcowe.
Były już podobne tematy omawiane, prawdopodobnie przyczyną są prowadniczki których nie da się wymienić.
W mojej poprzedniej A8 był ten sam problem, wymieniałem wszystko co było podejrzane a i tak tego nie wyeliminowałem.
W mojej aktualnej eSie od samego początku telepie budą przy hamowaniu z wyższych prędkości. Na pewno zawieszenie moje nie jest sztywne w 100%, jednak staram się robić wszystko na bieżąco.
W ubiegłym tygodniu wymieniłem zaciski na używane brembo 6-cio tłoczkowe od Cayene. Zestaw jeszcze docieram ponieważ teraz bardzo mało jeżdżę, jednak nie mogłem wytrzymać i sprawdziłem po za miastem jak auto hamuje z większych prędkości - ZERO BICIA ! W tym czasie nie wymiałem nic a nic w zawieszeniu. Jak dla mnie diagnoza jest jedna - w większości winą bicia kierownicy w D2 są wyrobione zaciski hamulcowe.
Były już podobne tematy omawiane, prawdopodobnie przyczyną są prowadniczki których nie da się wymienić.
Co prawda ja nie zdążyłem wstawić swoich zdjęć, jednak większość informacji masz w tym temacie http://www.a8team.pl/topics25/7028.htmjojo-jar pisze:kolego pochwal sie tymi nowymi zaciskami od cayena!!
Panowie z nowości - byłem dzisiaj na szarpidrutach i nic , sztywno z przodu, sztywno z tyłu, próbowałem poszukać tych silenblokow ale nic nie znalazłem na wysokości nóg pasażera i kierowcy, na czym te silenbloki siedza ? ?? Zrobiłem również pełna geometrie przód i tył . I kierą trzęsie, czyli co zaciski do wymiany ? Jak je sprawdzić czy są do wymiany/regeneracji , czy da rade to sprawdzić na aucie czy należy je zdjąć i coś sprawdzić ???
Pozdro
Pozdro