[D2 98 4.2PB/LPG ] Tarcze, klocki - TRW czy ATE
a ja zakładam zaciski porsche 6-cio tłoczkowe, opis juz niebawem w raz z kosztorysem
na pewno cały układ zyska na sprawności co jest dla mnie priorytetem, a przy okazji pozbędę się okrutnego piszczenia klocków stosując dalej nie drogie zamienniki (np TRW lub ATE) odpowiednie do powiększonego układu - 360mm tarcza i ponad 20 cm klocek hamulcowy :-P
orientacyjny koszt tarcz i klocków ATE na przód to około 1 tys zł
na pewno cały układ zyska na sprawności co jest dla mnie priorytetem, a przy okazji pozbędę się okrutnego piszczenia klocków stosując dalej nie drogie zamienniki (np TRW lub ATE) odpowiednie do powiększonego układu - 360mm tarcza i ponad 20 cm klocek hamulcowy :-P
orientacyjny koszt tarcz i klocków ATE na przód to około 1 tys zł
Po kilku miesiącach użytkowania koryguję opinię na temat klocków Bosch (chyba tak naprawdę Mintex, made in england).
Przestały piszczeć o ok. 90%, czasami lekko popiskują przy delikatnym naciskaniu pedału hamulca. Pylenie w normie. Tarcze ori. Podsumowując da się wytrzymać. W sumie to hamulce jak dla mnie biorą przyjemniej niż przy klockach oryginalnych.
Przestały piszczeć o ok. 90%, czasami lekko popiskują przy delikatnym naciskaniu pedału hamulca. Pylenie w normie. Tarcze ori. Podsumowując da się wytrzymać. W sumie to hamulce jak dla mnie biorą przyjemniej niż przy klockach oryginalnych.
Temat już był omawiany w tym wątkurepsol pisze:a co myslicie o tarczach Brembo skoro ktos tu pisal ze ATE sie gną to moze moze Brembo wsadze
Zapewne nic się nie zmieniło od tamtej pory,
W mojej byłej założyłem gładkie zimmermany i nic się nie działo, hamowało ładnie tylko TRW klocki piszczały
witam
30tyś km temu zmienilem tarcze i klocki komplet wszystko od TRW orczywiście jak u wielu piszczaly przy lekkim hamowaniu ale ogólnie ok
teraz muszę zmienić klocki bo zapalil się czujnik zużycia.
oczywiscie TRW model GDB1162 te klocki (koszt okolo 260zl) już znam - piszczą
w sklepie mają jeszcze mintex'y, nie miałem takich ale cena 146zł zacheca
mintexy mam w golfie 3 tam jest OK
czy koledzy mają jakieś info o mintexach (piszczenie, scieranie i brudzenie delgi itd)?
pozdrawiam
30tyś km temu zmienilem tarcze i klocki komplet wszystko od TRW orczywiście jak u wielu piszczaly przy lekkim hamowaniu ale ogólnie ok
teraz muszę zmienić klocki bo zapalil się czujnik zużycia.
oczywiscie TRW model GDB1162 te klocki (koszt okolo 260zl) już znam - piszczą
w sklepie mają jeszcze mintex'y, nie miałem takich ale cena 146zł zacheca
mintexy mam w golfie 3 tam jest OK
czy koledzy mają jakieś info o mintexach (piszczenie, scieranie i brudzenie delgi itd)?
pozdrawiam
Mintexy nie są złę ale raczej poleciłbym Ferodo, sporo montujemy zestawów tarcz Zimmermann z klockami Ferodo do tego modelu i nie spotkaliśmy się z negatywnymi opiniami. Zimmermann niestety nie produkuje klocków do tego modelu.psg pisze:witam
30tyś km temu zmienilem tarcze i klocki komplet wszystko od TRW orczywiście jak u wielu piszczaly przy lekkim hamowaniu ale ogólnie ok
teraz muszę zmienić klocki bo zapalil się czujnik zużycia.
oczywiscie TRW model GDB1162 te klocki (koszt okolo 260zl) już znam - piszczą
w sklepie mają jeszcze mintex'y, nie miałem takich ale cena 146zł zacheca
mintexy mam w golfie 3 tam jest OK
czy koledzy mają jakieś info o mintexach (piszczenie, scieranie i brudzenie delgi itd)?
pozdrawiam
Pozdrawiam
Mam wrażenie że mylisz wentylowanie z wierceniem/nawiercaniempsg pisze:Dzieki za podpowiedź, poszukam u siebie tych ferodo jednak cena w necie to okolo 350zl, raczej odpada bo tansze sa już TRW tylko te piszczenie.
Dam znać za miesiąc jak założe mintexy mdb1751
nastepnym razem założę tarcze wentylowane z dziurkami wtedy trw nie będą piszczeć.
Chyba, że źle zrozumiałem to co napisałeś.
Pozdrawiam