![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB ] Temperatura na postoju powyżej 90st.C
Panowie czy na VAG-u można sprawdzić wentylator klimy, a bardziej czy można sprawdzić każdy z biegów, mam podobny problem co koledzy wyżej przy klimie i korku temp. zaczyna lekko rosnąć i mam wrażenie że to wina wentylatora - działa na jednym biegu.
W ubiegłym roku tego problemu nie miałem ale jak wentylator włączył wyższy bieg a stałem w korku to od razu to odczuwałem bo wentylator miał bicie i lekko chodziła cała buda, w tym sezonie budą jeszcze mi nie telepało
I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90*
W ubiegłym roku tego problemu nie miałem ale jak wentylator włączył wyższy bieg a stałem w korku to od razu to odczuwałem bo wentylator miał bicie i lekko chodziła cała buda, w tym sezonie budą jeszcze mi nie telepało
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90*
U mnie potrafi sie nieznacznie podnieśc ale nie aż o 10-20st i po odpaleniu się obniża.tomi5 pisze: I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90*
umnie po zgaszeniu i po chwili po odpaleniu mam nawet 115 stopni, ale zbije na 105 i tak juz stoi cały czas, mysle ze któryś czujnik może jest walniety ale nikt niewie który , jeden juz wymieniłem i bez zmian, tak samo pokazuje wysoką temperaturę, w zbiorniczku temperatura nie jest az tak wysoka, śmiało można włozyc palec do zbiorniczka bez obawy poparzenia, tak więc myslę ze wszystko jest ok pozatym ze wskazówa mi przekłamuje
[ Dodano: 2012-07-28, 18:49 ]
" pioter " wiatrak elektryczny działa, ale non stop chodzi na pierwszym biegu, nawet jak po nocy odpale zimny silnik, jak wskoczy na teperaturę 110 stopni wtedy słychać jak załącza sie drugi bieg wentylatora i zbija temperaturę na 105 stopni i tak trzyma juz cały czas, delikatne wachania się zdarzają w dół albo w góre
[ Dodano: 2012-07-28, 18:49 ]
" pioter " wiatrak elektryczny działa, ale non stop chodzi na pierwszym biegu, nawet jak po nocy odpale zimny silnik, jak wskoczy na teperaturę 110 stopni wtedy słychać jak załącza sie drugi bieg wentylatora i zbija temperaturę na 105 stopni i tak trzyma juz cały czas, delikatne wachania się zdarzają w dół albo w góre
scooby
A Vaga podłączałeś ?? Tak zgadywać to można i rok , a to nic nie da .scooby pisze: mysle ze któryś czujnik może jest walniety ale nikt niewie który , jeden juz wymieniłem i bez zmian,
Może wisko padło :?:
Nie ma to jak 4.2 Quattro ![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Moje visco działa, wentylator włącza się po włączeniu klimy, i bez klimy po chwili stania w korku włącza się, podejrzewam że wentylator nie przechodzi na kolejne biegi. Można jakoś sprawdzić czy wentylator chodzi na każdym biegu, podłączając go na krótko będzie chodził na pierwszym biegu czy ostatnim najwyższym??szeryfisch pisze:czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat.
No właśnie Ja odnoszę wrażenie że mój wentylator chodzi tak samo, czy odpalę auto zimne i włącze klimę czy w momencie kiedy przekracza 90* charakterystyka pracy się nie zmienia. Tym bardziej tak jak pisałem wyżej w tamtym roku jak włączal mi się wyższy bieg na wentylatorze to wpadał w wibracje aż było to czuć na całej budzie. Teraz nie wiem czy to wina wentylatora czy może jakiegoś przekaźnika który nie włacza wyższych biegów przy odpowiedniej temp.
Odgrzebuje.
Wczoraj ciepło wręcz upalnie. Temperatura zewnętrzna 33 stopnie.
Stojąc na postoju czekałem na pasażera i chłodziłem się w autku. Aż tu nagle taki widok:
![Obrazek]()
Stało się to może po postoju około 30min.
Wisko chodzi prawidłowo po dodaniu gazu robi się harmider pod maską, wiatrak klimy pracuje. Ale co mnie zdziwiło to pracuje tylko na pierwszym biegu.
W A4 wybranki podczas większych upałów wiatrak od razu wskakuje na drugi bieg.
Chłodnica przemyta z syfu i przedmuchana. Zazwyczaj przy niższych temperaturach wskazówka stoi w pionie.
Co może być przyczyną braku pracy wentylatora na drugim biegu ?
Wczoraj ciepło wręcz upalnie. Temperatura zewnętrzna 33 stopnie.
Stojąc na postoju czekałem na pasażera i chłodziłem się w autku. Aż tu nagle taki widok:
Stało się to może po postoju około 30min.
Wisko chodzi prawidłowo po dodaniu gazu robi się harmider pod maską, wiatrak klimy pracuje. Ale co mnie zdziwiło to pracuje tylko na pierwszym biegu.
W A4 wybranki podczas większych upałów wiatrak od razu wskakuje na drugi bieg.
Chłodnica przemyta z syfu i przedmuchana. Zazwyczaj przy niższych temperaturach wskazówka stoi w pionie.
Co może być przyczyną braku pracy wentylatora na drugim biegu ?
drugi bieg zalacza licznik
W testach funkcji licznika VAG-iem gdy sie sprawdza jednym z elementow jest wlasnie zalaczenie wiatraka na 2 bieg.
Pozatym 2 bieg zalacza sie przy 110st.Spraktykowalem to w opisywanej sytuacji kilka dni temu gdy w miescie i 30 st na klimie nie przyuwazylem temp i wlasnie powedrowala na 110 st.Zapewniam ze wiatrak wtedy chodzil na 2 biegu.
Wczoraj wrocilem z trasy 1000km.Problemow z autem zadnych (chyba mam ograniete w tym aucie wszystko co by sie moglo popsuc)
W trakcie powrotu po wjezdzie do Warszawy i ujzeniu poteznych 30 st na wlaczonej klimie wskazowka powedrowala ponad 90 tak do niecalych 100.Klima zgaszona ,auto sie schlodzilo.Wczesniej na trasie jak wryte stoi na 90.Po opuszczeniu Warszawy temp. zewnetrza tylko wzrastala i osiagnela 37st.I teraz zaobserwowalem ciekawe zjawisko.Jak klime zgasilem to wryte 90 st ma silnik.Po zalaczeniu klimy i przy predkosci ponizej 70 temperatura silnika sie podnosi.Wraca do 90 przy predkosci 110 jednak po przekroczeniu 140 znow sie podnosi.
Wniosek.Wiatrak chinski musi wyjsc z auta i ma trafic porzadny samochodowy bo nie ma takiego przeplywu powietrza by utrzymac stala temp silnika
W testach funkcji licznika VAG-iem gdy sie sprawdza jednym z elementow jest wlasnie zalaczenie wiatraka na 2 bieg.
Pozatym 2 bieg zalacza sie przy 110st.Spraktykowalem to w opisywanej sytuacji kilka dni temu gdy w miescie i 30 st na klimie nie przyuwazylem temp i wlasnie powedrowala na 110 st.Zapewniam ze wiatrak wtedy chodzil na 2 biegu.
Wczoraj wrocilem z trasy 1000km.Problemow z autem zadnych (chyba mam ograniete w tym aucie wszystko co by sie moglo popsuc)
W trakcie powrotu po wjezdzie do Warszawy i ujzeniu poteznych 30 st na wlaczonej klimie wskazowka powedrowala ponad 90 tak do niecalych 100.Klima zgaszona ,auto sie schlodzilo.Wczesniej na trasie jak wryte stoi na 90.Po opuszczeniu Warszawy temp. zewnetrza tylko wzrastala i osiagnela 37st.I teraz zaobserwowalem ciekawe zjawisko.Jak klime zgasilem to wryte 90 st ma silnik.Po zalaczeniu klimy i przy predkosci ponizej 70 temperatura silnika sie podnosi.Wraca do 90 przy predkosci 110 jednak po przekroczeniu 140 znow sie podnosi.
Wniosek.Wiatrak chinski musi wyjsc z auta i ma trafic porzadny samochodowy bo nie ma takiego przeplywu powietrza by utrzymac stala temp silnika