części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB ] Temperatura na postoju powyżej 90st.C

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 24 lip 2012, 06:52

scooby a sprawdzałeś czy wiatrak elektryczny działa?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 28 lip 2012, 10:10

Panowie czy na VAG-u można sprawdzić wentylator klimy, a bardziej czy można sprawdzić każdy z biegów, mam podobny problem co koledzy wyżej przy klimie i korku temp. zaczyna lekko rosnąć i mam wrażenie że to wina wentylatora - działa na jednym biegu.

W ubiegłym roku tego problemu nie miałem ale jak wentylator włączył wyższy bieg a stałem w korku to od razu to odczuwałem bo wentylator miał bicie i lekko chodziła cała buda, w tym sezonie budą jeszcze mi nie telepało :)

I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90*

Gość

Post autor: Gość » 28 lip 2012, 12:39

tomi5 pisze: I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90*
U mnie potrafi sie nieznacznie podnieśc ale nie aż o 10-20st i po odpaleniu się obniża.

scooby
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 20 paź 2011, 10:52
Lokalizacja: Łapy

Post autor: scooby » 28 lip 2012, 18:47

umnie po zgaszeniu i po chwili po odpaleniu mam nawet 115 stopni, ale zbije na 105 i tak juz stoi cały czas, mysle ze któryś czujnik może jest walniety ale nikt niewie który , jeden juz wymieniłem i bez zmian, tak samo pokazuje wysoką temperaturę, w zbiorniczku temperatura nie jest az tak wysoka, śmiało można włozyc palec do zbiorniczka bez obawy poparzenia, tak więc myslę ze wszystko jest ok pozatym ze wskazówa mi przekłamuje

[ Dodano: 2012-07-28, 18:49 ]
" pioter " wiatrak elektryczny działa, ale non stop chodzi na pierwszym biegu, nawet jak po nocy odpale zimny silnik, jak wskoczy na teperaturę 110 stopni wtedy słychać jak załącza sie drugi bieg wentylatora i zbija temperaturę na 105 stopni i tak trzyma juz cały czas, delikatne wachania się zdarzają w dół albo w góre
scooby

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 28 lip 2012, 21:15

scooby pisze: mysle ze któryś czujnik może jest walniety ale nikt niewie który , jeden juz wymieniłem i bez zmian,
A Vaga podłączałeś ?? Tak zgadywać to można i rok , a to nic nie da .
Może wisko padło :?:

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 28 lip 2012, 22:17

czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 29 lip 2012, 09:07

szeryfisch pisze:czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat.
Moje visco działa, wentylator włącza się po włączeniu klimy, i bez klimy po chwili stania w korku włącza się, podejrzewam że wentylator nie przechodzi na kolejne biegi. Można jakoś sprawdzić czy wentylator chodzi na każdym biegu, podłączając go na krótko będzie chodził na pierwszym biegu czy ostatnim najwyższym??

Gość

Post autor: Gość » 29 lip 2012, 09:41

kolego jesli masz rzeczywistą temperaturę ponad 90 to wentylator klimy powinien zasuwać na pełnych obrotach co słychać bardzo wyraźnie. U mnie steruje nim czujnik przy chłodnicy.ty masz chyba tak samo. ;)

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 29 lip 2012, 12:43

No właśnie Ja odnoszę wrażenie że mój wentylator chodzi tak samo, czy odpalę auto zimne i włącze klimę czy w momencie kiedy przekracza 90* charakterystyka pracy się nie zmienia. Tym bardziej tak jak pisałem wyżej w tamtym roku jak włączal mi się wyższy bieg na wentylatorze to wpadał w wibracje aż było to czuć na całej budzie. Teraz nie wiem czy to wina wentylatora czy może jakiegoś przekaźnika który nie włacza wyższych biegów przy odpowiedniej temp.

ernesto

Post autor: ernesto » 03 sie 2014, 11:41

Odgrzebuje.

Wczoraj ciepło wręcz upalnie. Temperatura zewnętrzna 33 stopnie.
Stojąc na postoju czekałem na pasażera i chłodziłem się w autku. Aż tu nagle taki widok:

Obrazek

Stało się to może po postoju około 30min.
Wisko chodzi prawidłowo po dodaniu gazu robi się harmider pod maską, wiatrak klimy pracuje. Ale co mnie zdziwiło to pracuje tylko na pierwszym biegu.
W A4 wybranki podczas większych upałów wiatrak od razu wskakuje na drugi bieg.
Chłodnica przemyta z syfu i przedmuchana. Zazwyczaj przy niższych temperaturach wskazówka stoi w pionie.
Co może być przyczyną braku pracy wentylatora na drugim biegu ?

Gość

Post autor: Gość » 03 sie 2014, 21:40

Czujnik nie załącza? U mnie zasuwa az huczy. Od dawna nie widziałem takiej wskazówki a visco dawno siedzi.

ernesto

Post autor: ernesto » 03 sie 2014, 21:45

No własnie pierwszy bieg pracuje, a drugi ni pierona.

Gość

Post autor: Gość » 03 sie 2014, 21:47

Czujnik w chłodnicy może ma zadyszke-jak sie nie myle to on załącza na drugi bieg.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 04 sie 2014, 07:14

drugi bieg zalacza licznik
W testach funkcji licznika VAG-iem gdy sie sprawdza jednym z elementow jest wlasnie zalaczenie wiatraka na 2 bieg.
Pozatym 2 bieg zalacza sie przy 110st.Spraktykowalem to w opisywanej sytuacji kilka dni temu gdy w miescie i 30 st na klimie nie przyuwazylem temp i wlasnie powedrowala na 110 st.Zapewniam ze wiatrak wtedy chodzil na 2 biegu.
Wczoraj wrocilem z trasy 1000km.Problemow z autem zadnych (chyba mam ograniete w tym aucie wszystko co by sie moglo popsuc)
W trakcie powrotu po wjezdzie do Warszawy i ujzeniu poteznych 30 st na wlaczonej klimie wskazowka powedrowala ponad 90 tak do niecalych 100.Klima zgaszona ,auto sie schlodzilo.Wczesniej na trasie jak wryte stoi na 90.Po opuszczeniu Warszawy temp. zewnetrza tylko wzrastala i osiagnela 37st.I teraz zaobserwowalem ciekawe zjawisko.Jak klime zgasilem to wryte 90 st ma silnik.Po zalaczeniu klimy i przy predkosci ponizej 70 temperatura silnika sie podnosi.Wraca do 90 przy predkosci 110 jednak po przekroczeniu 140 znow sie podnosi.
Wniosek.Wiatrak chinski musi wyjsc z auta i ma trafic porzadny samochodowy bo nie ma takiego przeplywu powietrza by utrzymac stala temp silnika

Awatar użytkownika
Marecki
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 614
Rejestracja: 27 lip 2012, 21:05
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marecki » 04 sie 2014, 10:04

Mam u siebie ten sam objaw a wiatrak klimy i visco mam oryginalne.Niestety tak jak Damian napisał visco kończy już swój żywot <niewiem>
Póki co ani mi się śni wymieniać.Upały miną i wszystko wróci do normy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl