[D3 03 3.7MPI ] Zmiana skrzyni biegów
[D3 03 3.7MPI ] Zmiana skrzyni biegów
Witam mam takie pytanko kolega zmieniał skrzynie biegów bo tamta która była siadła kupił inna 100% sprawna po zamontowaniu tej skrzyni n a liczniku wyświetla sie tryb Awaryjny i jak jest na P(parking) auto normalnie można pchać do przodu albo do tyłu nic nie blokuje. miał ktos kiedyś taka sytuacje? gdzie może leżeć przyczyna błedu??
Ostatnio zmieniony 10 sie 2012, 22:48 przez pako872, łącznie zmieniany 1 raz.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Blokowanie skrzyni automatycznej na położeniu P jest czysto mechaniczne. Elektryka nie ma tu nic do powiedzenia.
Możliwe są 2 sytuacje:
1. Niewyregulowane cięgno od wjachy zmiany biegów do skrzyni (wajcha wskazuje P a w rzeczywistości jest np R)
2. Skrzynia ma rozwaloną zapadkę położenia P i nie blokuje... usterka mechaniczna do usunięcia bez wyciągania skrzyni (trzeba zdjąć dyfer środkowy /torsen/).
Co do trybu awaryjnego skrzyni. Odczytać najpierw kody błędów zgromadzone w sterowniku skrzyni.
Możliwe są 2 sytuacje:
1. Niewyregulowane cięgno od wjachy zmiany biegów do skrzyni (wajcha wskazuje P a w rzeczywistości jest np R)
2. Skrzynia ma rozwaloną zapadkę położenia P i nie blokuje... usterka mechaniczna do usunięcia bez wyciągania skrzyni (trzeba zdjąć dyfer środkowy /torsen/).
Co do trybu awaryjnego skrzyni. Odczytać najpierw kody błędów zgromadzone w sterowniku skrzyni.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Blokowanie skrzyni tak ale tryb awaryjny już nie,jak skrzynia ma inne oznaczenia niż orginalna to nie będzie działać poprawnie.Z powodu niskiego stanu oleju w skrzyni tez może pokazywać tryb awaryjny.marekp750 pisze:Blokowanie skrzyni automatycznej na położeniu P jest czysto mechaniczne. Elektryka nie ma tu nic do powiedzenia.
To chyba A8 D3 ? Jeśli tak to jest tam coś takiego jak Component protection. Moje takie są tylko domysły, że bez ingerencji w elektronikę skrzynia nie będzie działać. Wymiana wielu elementów w D3 wymaga przeprogramowywania sterowników, wątpię aby w przypadku skrzyni tak nie było. Ale to tylko moje domysły.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2012, 10:24 przez sylwekr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Popieram , skrzynia biegów to nie tarcza czy klocki hamulcowe , nie ważne że z tego samego modelu , czy nawet rocznika , musi mieć taki sam kod co twoja skrzynia która jest sterowana elektronicznie (komputer)Serrgiusz pisze:Czyli typowy przykład jak nie powinno się oszczędzać. Bez złośliwości.
Tak jak koledzy piszą wyżej , potrzebny jeszcze komputer od tej skrzyni , albo zwrot skrzyni i szukanie skrzyni o identycznych nr .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC