części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Bierze wodę i dymi na biało

Adriano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:54
Lokalizacja: Podhale

[D3 06 4.2TDI ] Bierze wodę i dymi na biało

Post autor: Adriano » 28 sie 2012, 17:06

Witam wszystkich forumowiczów. Otóż mam problem ze swoim A8, 4.2 TDI DPF ROK 2006. Auto bierze wodę, i robi się spore ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym. Moje podejrzenie to albo pęknięta głownica bądź uszczelka. Czy miał ktoś może podobną przygode? Silnik po wyściu temp na okolo 50 stopni i wiecej zaczyna bardzo dymic na biało. dym wyglada jak para wodna, unosi się do góry, tak jak by silnik spalał wode.
Proszę o pomoc , pozdrawiam.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 28 sie 2012, 17:13

Jak z rana odpalisz to może być para, po nagrzaniu nie ma prawa nic kopcić ani dymić.
Wygląda na uszczelkę, byłby to ewenement przy tym silniku.
A tak prywatnie to skąd jesteś?

Adriano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:54
Lokalizacja: Podhale

Post autor: Adriano » 28 sie 2012, 17:24

Problem się pojawia obojętnie od pory dnia, możliwe że i wtryski są nie najlepsze ale to nie rozwiązuje problemu z ubywaniem wody. Pozdrawiam z Łapsz.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 28 sie 2012, 19:44

Największe prawdopodobieństwo to uszczelka pod głowicą.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 28 sie 2012, 20:07

a nie przegrzewa ci się fura ? czy trzyma temperaturę 90 stopni ?

Adriano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:54
Lokalizacja: Podhale

Post autor: Adriano » 28 sie 2012, 22:47

Utrzymuje 90 stopni.

totalnylaik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:03
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: totalnylaik » 11 wrz 2012, 13:56

Udało się zdiagnozować problem z tym silnikiem

Adriano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:54
Lokalizacja: Podhale

Post autor: Adriano » 11 wrz 2012, 20:29

Jest w trakcie naprawy, pękła lewa głowica. Problem w tym że trzeba silnik wyciągać i robią się spore koszty. Mam własnie Dylemat czy nie lepiej kupić używaną głowice niż moją naprawiać, bo wiadomo że po spawaniu trzeba będzie planować a później nie wiadomo jak z uszczelka. Trzeba będzie pewnie dorabiać, sam nie wiem. Co doradzacie?

Gość

Post autor: Gość » 11 wrz 2012, 20:33

A czemu to una pękła?? No ja bym juz wymienił czapke niż ja spawał.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 11 wrz 2012, 21:00

dokładnie ja też bym wymieniał , żadne tam spawanie - nie w aucie tej klasy , można sobie pozwolić na takie coś ale w 1.6 d w golfie 2 ;-)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 11 wrz 2012, 21:30

Jak to głowica pękła? Jak może pęknąć głowica w tej klasie silniku? To co ty z nim robiłeś?

8-)

Adriano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:54
Lokalizacja: Podhale

Post autor: Adriano » 13 wrz 2012, 18:23

Głowica pękła na każdym cylindrze, nie mam pojęcia co było przyczyną. W serwisie Audi powiedziano mi że przyczyną tego typu pęknięć , co nie jest rzadkie , jest to iż na autostradzie się mocno w piec ładuje i zjeżdża na stacje(przykładowo mowie) wtedy olej jest bardzo nagrzany. Gdy auto od razu gasimy(nikt nie czeka nim auto ostygnie na co potrzeba kilka dobrych minut). Przez to że olej jest nagrzany powoduje rozszczelnienia w głowicach z ALU.Temp krytyczna to 158 stopni. Tak mi wytłumaczono problem. Koszty są spore, bo samo wyciągnięcie silnika to koszt ponad 2k, uszczelki rolka i pasek (do jednej głowicy) 1100 plus oczywiście głowica. Ciekawe jest jeszcze to że 99% tego typu usterek pęka lewa głowica.

Gość

Post autor: Gość » 13 wrz 2012, 18:54

Lewa tzn ta od strony pasażera?? Wydaje mi się że w nich jest gorszy bilans smarowania i w D2 tez sie tam dzieją jakies nieporządane rzeczy ale nie aż tak jak u Ciebie. Moja polityka przejeta jeszcze z turbodiesli jest taka że zawsze daje silnikowi odsapnąc im mocniejsza jazda tym dłuzej. Na logike biorąc to jest wręcz konieczne i nie ważne jaki to silnik. Smiech mnie bierze jak widze autko z systemem start&stop bo to juz kompletna porazka a nie oszczędności i ekologia.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 13 wrz 2012, 19:09

Apophis pisze:Lewa tzn ta od strony pasażera?? .
Lewa od strony kierowcy.

Gość

Post autor: Gość » 13 wrz 2012, 19:12

labas pisze: Lewa od strony kierowcy.
Skoro tak to co innego w D2 ta druga czapka słabsza jakaś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl