[D2 95 4.2PB/LPG ] KME GOLD x2 - sposób montażu
Kurcze...
Ja mam zlozone LPG z jednego GOLDa , na STAG 300 ISA2, wtryski HANA.
Chodzi dobrze,
"niedomagal" gdy na platnym odcinku autostrady lecialem przez jakies 150km z predkosciami 200-230 km/h,
objawialo sie to tym, ze gdy przekraczalem 6000obr/min przelaczal sie na benzyne.
Ogolnie gazownik mi jakos tak wlasnie ustawil, ze w szczytowym zakresie obrotow 6000-6500 obr ma ciagnac na benzynie.
Wiec wydaje mi sie, ze jeden reduktor dobrze zrobiony, daje sobie rade.
Nacodzien smigam po Wawie i okolicach, bylem 2x nad morzem.
- Wiec jak to jest... konieczny drugi reduktor ?
co mi da ewentualny montaz drugiego ?
LPG mam od czerwca, niewiem jak to sie zima zachowa, zazwyczaj mialem benzyne/diesla.
- Warto o drugim myslec, jak jest teraz ok ?
PS. ile wam idzie benzyny ?
zbiornik w kolo lpg mam 70, wchodzi 60, robie na tym 270km cykl miasto/podmiejskie okolice.
i co takie tankowanie lpg do pelna, dolewam tez benzyny, bo rezerwa zapiszczy,
i co te 250-300km dolewam za 50-100zl benzyny.
- to w normie, tak tez macie ?
czy moze zabardzo "wspomaga" sie benzyna ...
Ja mam zlozone LPG z jednego GOLDa , na STAG 300 ISA2, wtryski HANA.
Chodzi dobrze,
"niedomagal" gdy na platnym odcinku autostrady lecialem przez jakies 150km z predkosciami 200-230 km/h,
objawialo sie to tym, ze gdy przekraczalem 6000obr/min przelaczal sie na benzyne.
Ogolnie gazownik mi jakos tak wlasnie ustawil, ze w szczytowym zakresie obrotow 6000-6500 obr ma ciagnac na benzynie.
Wiec wydaje mi sie, ze jeden reduktor dobrze zrobiony, daje sobie rade.
Nacodzien smigam po Wawie i okolicach, bylem 2x nad morzem.
- Wiec jak to jest... konieczny drugi reduktor ?
co mi da ewentualny montaz drugiego ?
LPG mam od czerwca, niewiem jak to sie zima zachowa, zazwyczaj mialem benzyne/diesla.
- Warto o drugim myslec, jak jest teraz ok ?
PS. ile wam idzie benzyny ?
zbiornik w kolo lpg mam 70, wchodzi 60, robie na tym 270km cykl miasto/podmiejskie okolice.
i co takie tankowanie lpg do pelna, dolewam tez benzyny, bo rezerwa zapiszczy,
i co te 250-300km dolewam za 50-100zl benzyny.
- to w normie, tak tez macie ?
czy moze zabardzo "wspomaga" sie benzyna ...
Ja miałem zlozone do dzisiaj LPG z jednego GOLDa (rozpoczełem prace wstawiam drugiego) , na STAG 300 ISA2, wtryski MagiJety.
Chodzi dobrze....ale jak cisnę na maksa but w podłogę to na mapie gazowej ewidentnie ubogo w wysokich zakresach dlatego zakładam drugiego.... :mrgreen:
Dziwnie ci ten gazownik ustawił mi ciągnie cały czas na gazie...a benzyny wlewam raz w miesiącu za 100....odpala nagrzewa sie i przełacza na LPG żadnych przełączeń w trakcie jazdy...
Na całej butli LPG robię 250km w cyklu mieszanym....i żadnego wlewania benzyny do tych kilometrów :shock:
Chodzi dobrze....ale jak cisnę na maksa but w podłogę to na mapie gazowej ewidentnie ubogo w wysokich zakresach dlatego zakładam drugiego.... :mrgreen:
Dziwnie ci ten gazownik ustawił mi ciągnie cały czas na gazie...a benzyny wlewam raz w miesiącu za 100....odpala nagrzewa sie i przełacza na LPG żadnych przełączeń w trakcie jazdy...
Na całej butli LPG robię 250km w cyklu mieszanym....i żadnego wlewania benzyny do tych kilometrów :shock:
no dzieki za info.
czyli co,
niech mi zmieni te ustawienie, zeby nie lapal benzyny od 6000obr,
i wsadzil drugi reduktor ?
i cos jeszcze dolozyc trzeba, czy tylko "wpiac" w isniejacy uklad drugi reduktor ?
jaki jest koszt takiego golda ?
za cala instalke placilem okolo 4 kola, wlew pod klapka.
- ps. a jaka temp. jest u was, po iodpaleniu silnika, gdy na lpg przezuca ?
u mnie 45-50 st jak sprawdzam na klimatroniku, moze powinno byc szybciej ?
tak myslalem,
ze zaduzo sobie dobiera benzynki skubany...
czyli co,
niech mi zmieni te ustawienie, zeby nie lapal benzyny od 6000obr,
i wsadzil drugi reduktor ?
i cos jeszcze dolozyc trzeba, czy tylko "wpiac" w isniejacy uklad drugi reduktor ?
jaki jest koszt takiego golda ?
za cala instalke placilem okolo 4 kola, wlew pod klapka.
- ps. a jaka temp. jest u was, po iodpaleniu silnika, gdy na lpg przezuca ?
u mnie 45-50 st jak sprawdzam na klimatroniku, moze powinno byc szybciej ?
tak myslalem,
ze zaduzo sobie dobiera benzynki skubany...
Kolego Smoczek możesz napisać skąd jesteś dokładnie. Może być na PW. Troszke siedze w temacie LPG. moge dłubnąc jak będzie taka potrzeba.
Radze aby przestawić przełączanie na Pb na max obroty ponieważ może sie to skończyć np urwaniem poduszki albo rozwaleniem skrzyni jak szarpnie przy przejściu z LPg na Pb powyżej 6000 RPM
Riki76
Radze aby przestawić przełączanie na Pb na max obroty ponieważ może sie to skończyć np urwaniem poduszki albo rozwaleniem skrzyni jak szarpnie przy przejściu z LPg na Pb powyżej 6000 RPM
Riki76
A większośc się spierała że jeden Gold wystarczy. Dwa dobre reduktory to podstawa według Mniewłaśnie wróciłem z garażu operacja 2xGOLD zakończona sukcesem teraz auto jeździ lepiej niż z jednym a wysokich zakresach obrotów mapy benzyny i gazu pokryte są nawet jak mam wciśnięty but w podłogę. Skrzynia ASB płnniej zmienia biegi. Jutro wrzuce fotke
riki76 : powiedz mi kolego,
bo tez chce zalozyc drugiego golda,
co dokladnie dokupic: reduktor kme gold, razem z ta niebieska cewka/wtyczka,
- cos jeszcze ? jakis filtr/kolanko/przewody: jakie/ile cm ?
montaz jest skomplikowany jakos ?
musi byc wyjezdzony gaz do zera/pusta butla ?
jaka kolejnosc czynnosci montazu ?
dam rade to ogarnac, jak nigdy nie robilem nic przy lpg ?
- chyba ze ktos z forum,
jest kumaty, i zrobi mi ten drugi reduktor,
w rozsadnych pieniadzach ?
[ obecnie pomieszkuje w okolicach Legionowa ]
bo tez chce zalozyc drugiego golda,
co dokladnie dokupic: reduktor kme gold, razem z ta niebieska cewka/wtyczka,
- cos jeszcze ? jakis filtr/kolanko/przewody: jakie/ile cm ?
montaz jest skomplikowany jakos ?
musi byc wyjezdzony gaz do zera/pusta butla ?
jaka kolejnosc czynnosci montazu ?
dam rade to ogarnac, jak nigdy nie robilem nic przy lpg ?
- chyba ze ktos z forum,
jest kumaty, i zrobi mi ten drugi reduktor,
w rozsadnych pieniadzach ?
[ obecnie pomieszkuje w okolicach Legionowa ]
Więc sama robota przerobienia na dwa goldy zajęła mi 2 popołudnia...
co dokladnie dokupic: reduktor kme gold, razem z ta niebieska cewka/wtyczka, filtra fazy ciekłej nie trzeba bo masz go zamontowanego przy obecnym goldzie, kolanka Faro, prostki Faro, przewód Faro fi8 2m (bo tyle prawie mi poszło): jakie/ile cm ? węże do gazu i do płynu chłodzącego po 1mb, sprężyny do tych węży aby się nie zagieły węże, opaski zaciskowe, troche tego jest wszystko zależy od pomysłu montażu najlepiej rozrysować sobie to na kartce papieru zobaczyć jakie są dostępne elementy na allegro
Koszt to Gold 350zł + reszta ok 200zł
montaz nie jest skomplikowany ale trochę dłubania jest bo trzeba zrobić uchwyt do przykręcenia dwóch goldów aby były na sztywno umocowane.
Gaz nie musi byc wyjezdzony do zera/pusta butla bo jak rozkręcisz rurkę zasilajacą (miedzianą fi8 miałem ja) to gaz wyleci tylko z tej rurki a w butli masz elektrozawór który nie pozwoli wypływowi gazu z butli. Chyba że jest uszkodzony...... :roll:
jaka kolejnosc czynnosci montazu ?
Demontaż obecnego Golda z osprzętem
Wykonanie uchwytu i przykręcenie dwóch Goldów do niego
Montaż osprzetu łaczącego dwa goldy czyli węże rurki itp.
Montaż wszystkiego na aucie
Połaczenie naszego zestawu z wężami w aucie
Podłączenie kabli zasilajacych cewke drugiego Golda
Autokalibracja i ustawienie map na drodze
dam rade to ogarnac, jak nigdy nie robilem nic przy lpg ?
Ciężko będzie....ale dobre przygotowanie teoretyczne do tematu i się da, Ja kiedyś też nic przy gazie nie grzebałem jestem samoukiem przy pomocy forum: http://lpg-forum.pl/
- chyba ze ktos z forum,
jest kumaty, i zrobi mi ten drugi reduktor,
w rozsadnych pieniadzach ?
Pomógłbym chętnie ale mieszkam daleko od ciebie......Polkowice
[ Dodano: 2012-09-09, 15:59 ]
Arecki napisał
riki76, troche wysoko masz te reduktory powinny być poniżej zbiorniczka wyrównawczego.. a tu masz tak na styk..
Celowo są tak zrobione ponieważ pod Goldem z prawej strony przebiegają przewody chyba hamulcowe takie cienkie sztywne i przeszkadzają niżej się nie da i musi być tak jak jest.
co dokladnie dokupic: reduktor kme gold, razem z ta niebieska cewka/wtyczka, filtra fazy ciekłej nie trzeba bo masz go zamontowanego przy obecnym goldzie, kolanka Faro, prostki Faro, przewód Faro fi8 2m (bo tyle prawie mi poszło): jakie/ile cm ? węże do gazu i do płynu chłodzącego po 1mb, sprężyny do tych węży aby się nie zagieły węże, opaski zaciskowe, troche tego jest wszystko zależy od pomysłu montażu najlepiej rozrysować sobie to na kartce papieru zobaczyć jakie są dostępne elementy na allegro
Koszt to Gold 350zł + reszta ok 200zł
montaz nie jest skomplikowany ale trochę dłubania jest bo trzeba zrobić uchwyt do przykręcenia dwóch goldów aby były na sztywno umocowane.
Gaz nie musi byc wyjezdzony do zera/pusta butla bo jak rozkręcisz rurkę zasilajacą (miedzianą fi8 miałem ja) to gaz wyleci tylko z tej rurki a w butli masz elektrozawór który nie pozwoli wypływowi gazu z butli. Chyba że jest uszkodzony...... :roll:
jaka kolejnosc czynnosci montazu ?
Demontaż obecnego Golda z osprzętem
Wykonanie uchwytu i przykręcenie dwóch Goldów do niego
Montaż osprzetu łaczącego dwa goldy czyli węże rurki itp.
Montaż wszystkiego na aucie
Połaczenie naszego zestawu z wężami w aucie
Podłączenie kabli zasilajacych cewke drugiego Golda
Autokalibracja i ustawienie map na drodze
dam rade to ogarnac, jak nigdy nie robilem nic przy lpg ?
Ciężko będzie....ale dobre przygotowanie teoretyczne do tematu i się da, Ja kiedyś też nic przy gazie nie grzebałem jestem samoukiem przy pomocy forum: http://lpg-forum.pl/
- chyba ze ktos z forum,
jest kumaty, i zrobi mi ten drugi reduktor,
w rozsadnych pieniadzach ?
Pomógłbym chętnie ale mieszkam daleko od ciebie......Polkowice
[ Dodano: 2012-09-09, 15:59 ]
Arecki napisał
riki76, troche wysoko masz te reduktory powinny być poniżej zbiorniczka wyrównawczego.. a tu masz tak na styk..
Celowo są tak zrobione ponieważ pod Goldem z prawej strony przebiegają przewody chyba hamulcowe takie cienkie sztywne i przeszkadzają niżej się nie da i musi być tak jak jest.
mogę się spytać a co wy się tych goldów czepiliście /one mają słabe parametry grzania gazu -przy bucie to bardzo ładnie widać
dlatego zavolaki są lepsze tylko mają przyrosty
i wymagają jednego chwytu aby on poprawnie działały
ale są na rynku reduktory które pojedynczo dadzą radę
co prawda 2 to 2 :-P
dlatego zavolaki są lepsze tylko mają przyrosty
i wymagają jednego chwytu aby on poprawnie działały
ale są na rynku reduktory które pojedynczo dadzą radę
co prawda 2 to 2 :-P